• Anonym (Frustrerad)

    Hur gör jag för att hitta älskare?

    Jag och min sambo har inte haft sex på fem år. Jag är sååå frustrerad. Jag vill men inte han och jag har för länge sen slutat prova eller fråga. Det är så förnedrande att hela tiden bli avvisad.

    Min frustration är också att jag fortfarande tycker att han är snygg och attraktiv efter de 15 år vi varit tillsammans. Skulle egentligen inget hellre än att han älskar med mig. Men det blir nog aldrig så igen. Känns nästan som om jag är olyckligt kär. Vissa dagar kan jag nästan inte tänka på annat än att få riktigt skön sex. Men vill inte lämna honom. Står inte ut med tanken på att vara utan barnen. Den lösning jag kommit fram till är att skaffa en älskare. Men hur gör man? Vill inte ha någon som är för "lösaktig", utan någon i samma situation kanske. Någon som är mig "trogen". Var hittar jag honom?

  • Svar på tråden Hur gör jag för att hitta älskare?
  • Neol

    Är du tydlig med vad du vill, dvs skriver ungefär det du skrivit här, så kan du säkert lyckas på Bodycontact och liknande sidor för sexkontakter. Du kan garanterat även lyckas här genom den här tråden. Eller också kan du starta en medlemsgrupp för kvinnor och män som söker älskare/älskarinnor här på FL. Tror det saknas. Tanken har slagit mig kan jag säga.

  • Anonym (Ewa)

    Om du bemödar dig lite kan du hitta någon på familjeliv t ex eller på nätsajter. Undvik bara de "populära" killarna som syns och hörs överallt, de är lösaktiga och "är runt".

  • Neol
    Anonym (Ewa) skrev 2015-03-25 00:47:59 följande:

    Om du bemödar dig lite kan du hitta någon på familjeliv t ex eller på nätsajter. Undvik bara de "populära" killarna som syns och hörs överallt, de är lösaktiga och "är runt".


    Eller också är det de som smyger lite i skymundan som kommer undan med att vara lösaktiga... Tungan ute
  • Anonym (Ewa)
    Neol skrev 2015-03-25 00:52:25 följande:

    Eller också är det de som smyger lite i skymundan som kommer undan med att vara lösaktiga... 


    Till skillnad från de "populära" som är på alla kvinnor som antyder att de gillar sex? Låt mig tänka här....nej jag tror inte det faktiskt. Men jag förstår varför du skriver så, det gör jag verkligen.
  • Neol
    Anonym (Ewa) skrev 2015-03-25 01:00:43 följande:
    Till skillnad från de "populära" som är på alla kvinnor som antyder att de gillar sex? Låt mig tänka här....nej jag tror inte det faktiskt. Men jag förstår varför du skriver så, det gör jag verkligen.
    Jaså, vad är det du förstår menar du Flört..
  • LoLs pappa

    Ganska vanligt när man läser på FL om din situation.
    Också vanligt att man läser om hen som trodde dom skulle klara av att hantera det.
    Men sedan kärar ner sig i KK'n/älskare/rinnan.
    Sex är ju en så stor drift så när man väl hittar ngn som man klaffar med så är risken stor att man"trillar dit".
    Speciellt som du ej har ngt sexliv hemma.
    Har ni pratat ut om det, varför vill han ej?

    Annars är det vär dom vanliga nätplatserna, men tror det är mkt oseriöst folk där.
    Så du lär få sålla friskt.

  • Anonym (Frustrerad)

    Precis det som är problemet. Jag vill ha en 'seriös' och 'monogam' älskare och det är nog inte lätt att hitta. De där siterna verkar mest vara folk med ännu mindre gränser än jag har. Vill inte heller ha en arbetskamrat eller granne då det blir så jobbigt om det blir fel eller någon blir kär. Jag måste ha med känslor, men då snarare känslan av att vara kär i relationen och inte personen. Vill inte ha en parallel relation utan en älskare. Någon som jag har sex med. Naturligtvis kunna skratta och prata men faktiskt måste fokus vara att träffas och ha skön sex.

    Och ja, vi har pratat. Han låter mest som en karikatyr av en kvinna med typ, jag har ont i huvet, måste sova, stressad, inte nu för vi ska ju ta en promenad, vill inte för du var så sur, du är så på så att det är avtändande. Hundra anledningar. Jag har då sagt om att han inte vill så skaffar jag en älskare, eller nej, har nog snarare skrikit det... Vi lyckas inte nå varandra i den här frågan. Slutar alltid med bråk. Eller rättare sagt slutade i bråk tills jag slutade tjata om det i tron att han kanske till slut vill. Men inte. Känns också jobbigt att prata med kompisar om det. Känns nästan skämmigt.

  • Underhill
    Anonym (Frustrerad) skrev 2015-03-25 14:14:24 följande:

    Precis det som är problemet. Jag vill ha en 'seriös' och 'monogam' älskare och det är nog inte lätt att hitta. De där siterna verkar mest vara folk med ännu mindre gränser än jag har. Vill inte heller ha en arbetskamrat eller granne då det blir så jobbigt om det blir fel eller någon blir kär. Jag måste ha med känslor, men då snarare känslan av att vara kär i relationen och inte personen. Vill inte ha en parallel relation utan en älskare. Någon som jag har sex med. Naturligtvis kunna skratta och prata men faktiskt måste fokus vara att träffas och ha skön sex.

    Och ja, vi har pratat. Han låter mest som en karikatyr av en kvinna med typ, jag har ont i huvet, måste sova, stressad, inte nu för vi ska ju ta en promenad, vill inte för du var så sur, du är så på så att det är avtändande. Hundra anledningar. Jag har då sagt om att han inte vill så skaffar jag en älskare, eller nej, har nog snarare skrikit det... Vi lyckas inte nå varandra i den här frågan. Slutar alltid med bråk. Eller rättare sagt slutade i bråk tills jag slutade tjata om det i tron att han kanske till slut vill. Men inte. Känns också jobbigt att prata med kompisar om det. Känns nästan skämmigt.


    Låter som han behöver se över sina prioriteringar :)...stress är sällan bra för något o speciellt inte för lusten till att vara intim. Trist när man inte når fram.
    E vi överens så kör vi
  • Neol
    Anonym (Frustrerad) skrev 2015-03-25 14:14:24 följande:

    Precis det som är problemet. Jag vill ha en 'seriös' och 'monogam' älskare och det är nog inte lätt att hitta. De där siterna verkar mest vara folk med ännu mindre gränser än jag har. Vill inte heller ha en arbetskamrat eller granne då det blir så jobbigt om det blir fel eller någon blir kär. Jag måste ha med känslor, men då snarare känslan av att vara kär i relationen och inte personen. Vill inte ha en parallel relation utan en älskare. Någon som jag har sex med. Naturligtvis kunna skratta och prata men faktiskt måste fokus vara att träffas och ha skön sex.

    Och ja, vi har pratat. Han låter mest som en karikatyr av en kvinna med typ, jag har ont i huvet, måste sova, stressad, inte nu för vi ska ju ta en promenad, vill inte för du var så sur, du är så på så att det är avtändande. Hundra anledningar. Jag har då sagt om att han inte vill så skaffar jag en älskare, eller nej, har nog snarare skrikit det... Vi lyckas inte nå varandra i den här frågan. Slutar alltid med bråk. Eller rättare sagt slutade i bråk tills jag slutade tjata om det i tron att han kanske till slut vill. Men inte. Känns också jobbigt att prata med kompisar om det. Känns nästan skämmigt.


    Jag tror faktiskt inte det är så svårt att hitta en seriös och monogam älskare. Du måste bara hitta en kille som är i en situation som liknar din och det är väldigt gott om dem. Jag är själv i en liknande situation och skulle jag göra något skulle det inte vara att knulla runt, utan jag skulle vilja ha något där jag känner mig trygg och har kontroll över situationen. Det innebär att personen måste ha lika mycket att förlora på att det kommer ut som jag. En kärlekskrank singelman eller singelkvinna riskerar att bli väldigt fel. Så som sagt en motpart i exakt samma sits är det bästa och du märker nog om personen är riskbenägen eller ej. Är han det kanske sannolikheten är större att han fullständigt skiter i sin relation och är beredd att knulla runt vitt och brett i annat fall lär han nog vara lojal inom de gränser man kan förvänta sig av den typen av relation. Den svåraste frågan som jag upplevt det har varit att hitta en säker och trygg plats att ses på. Alternativen blir ju inte så många när båda lever ett gift eller samboliv och man inte vill ta massa risker. 
Svar på tråden Hur gör jag för att hitta älskare?