• Sebbe

    Valp 2015

    Hej alla! Såg en liknande tråd men den var så gammal, så jag tänkte att jag startade en ny?

    Iallafall tanken är att vi kan dela med oss av längtan, tips, frågor och så inför vår valp som kommer eller som vi hoppas komma under 2015.

    Min sambo och jag väntar och väntar på att tiken ska valpa nu i dagarna, och i så fall får vi hem den i slutet av maj.

    Planerar ni andra att använda semestern till valpens första tid med?

  • Svar på tråden Valp 2015
  • Betty Boop

    Hej!
    Det skulle lika gärna ha kunnat vara jag skrev trådstarten! Vår dvärgschnauzer-valp föddes i söndags och är leveransklar i slutet av maj! Det blev 4 hanar och två tikar. Vi har tingat en hane men vet ännu inte vilken av dem de blir. Vi ska åka och hälsa på första gången under påsklovet vecka 15. Det kommer att bli en olidlig väntan!

    Vad är er för ras?

  • Sebbe

    Hej! Åh den rasen är ju himla trevlig tycker jag. Vi väntar på en lite svart labradorkille. Först kändes veckorna fram till valpning långa men nu känns 2 månader helt otroligt lång tid.

    Vad för saker och rent praktiska saker kommer ni förbereda innan?

  • Betty Boop
    Sebbe skrev 2015-03-29 20:12:50 följande:

    Hej! Åh den rasen är ju himla trevlig tycker jag. Vi väntar på en lite svart labradorkille. Först kändes veckorna fram till valpning långa men nu känns 2 månader helt otroligt lång tid.

    Vad för saker och rent praktiska saker kommer ni förbereda innan?


    Åh, labrador är ju också en mysig ras! 

    Detta är vår första hund och vi har lusläst om rasen och har även varit hundvakt åt en bekants dvärgschnauzer. Vi är också medlemmar i flera olika dvärgschnauzer-grupper på Facebook.

    Vi får valpkoppel, borste och lite mat med från uppfödaren. Vi har precis beställt lite annat från www.haromi.se. Säkerhetssele att ha i bilen, matskålar, hundbädd, lite leksaker etc.

    Vi ska börja kolla runt vilken försäkring vi ska ha också. Det är ju en hel djungel! Har ni kollat upp försäkring?
  • Ebbagr

    Japp! Jag går dock på sommarlov men jag ska skaffa valp nu till juni, har sån tur att jag har 2 kennlar som ska ha valp ganska så snart så valpen ska beräknas vara leverans klar direkt jag går på lov! Ska skaffa en finsk lapphund. Eftersom inget av de kennlarna jag har kontakt med har fått några valpar ännu står det ännu oklart men hund ska jag ha det är säkert! Jag är ju nu student och endast 16 år så ekonomin kommer jag inte kunna stå för själv! Betalar hunden själv sen kommer mina föräldrar köpa saker som bilbur,försäkrning osv! Det är jag hjärtligt tacksam för då en hund är något jag så mycket vill ha då jag har ett hund intresse och jag har planer på att ställa ut och förhoppningsvist börja agility men jag ska först se till att jag får en fin uppfostrad hund! :)

Svar på tråden Valp 2015