• Anonym (Vilse)

    gravid med 4de barnet.

    Jag vet varken ut eller in just nu. Jag har blivit gravid för fjärde gången. Vår minsta är 11 månader och vår äldsta är 7 år. Jag började med p-piller men visste inte att man behövde skydda sig de första veckorna. Det är ju min egen skyldighet att ta reda på, men det gjorde jag inte och nu är jag gravid. Jag tänker hela tiden att abort är den enkla och rätta vägen, vi bygger nytt hus nu och kommer bo i en tvåa i minst 6 månader med start i sommar. Vi är nöjda med våra tre barn och jag vet inte hur man räcker till för fler. Men jag känner ändå att jag inte kan ta mig i kragen och boka tid för abort, jag håller telefonen i handen och ska slå numret men jag klarar inte det. Finns det någon som varit i samma situation som behöll? Eller tog bort som kan svara på hur ni tänkte och hur ni har det idag med fyra barn eller om ni stannade på tre. Jag är också löjlig och tänker på omgivningen, har redan fått frågan efter tre barn om vi planerar att överbefolka jorden .

  • Svar på tråden gravid med 4de barnet.
  • 2pågar

    Jag väntar nr 4 nu. Blev oxå gravid med p-piller då yngsta sonen var 9 månader.

    Första tanken var att vi skulle göra en abort, men jag klarade de inte. Vi funderade och bollade fram och tillbaka, i v 13 bestämde vi för att behålla, en till gör inte oss någon skillnad i dagsläget. Men nu e de stopp.

    Vi har från början sagt att vi ville ha 4 barn, men inte så tätt som de nu blev.

    Vår äldsta son fyller 6 år, son nr 2 är 3.5 år och den yngsta är just fyllda 1 år.

    Jag är gravid o v 24 nu och vi längtar jättemkt .

  • Anonym (Vilse)
    2pågar skrev 2015-03-25 11:53:36 följande:

    Jag väntar nr 4 nu. Blev oxå gravid med p-piller då yngsta sonen var 9 månader.

    Första tanken var att vi skulle göra en abort, men jag klarade de inte. Vi funderade och bollade fram och tillbaka, i v 13 bestämde vi för att behålla, en till gör inte oss någon skillnad i dagsläget. Men nu e de stopp.

    Vi har från början sagt att vi ville ha 4 barn, men inte så tätt som de nu blev.

    Vår äldsta son fyller 6 år, son nr 2 är 3.5 år och den yngsta är just fyllda 1 år.

    Jag är gravid o v 24 nu och vi längtar jättemkt .


    Vad skönt att höra att nu valde att behålla och känner er lyckliga. Mitt samvete tar kål på mig, jag känner inte de minsta glädje och ser bara problem. Känner mig hemsk, men min förra graviditet var jätte tuff och slutade i ett urakut snitt, min moderkaka lossnade och både jag och dottern höll på att inte överleva. Jag är så rädd för att detta ska hända igen att jag knappt kan andas när jag tänker på det
Svar på tråden gravid med 4de barnet.