• Anonym (Jossan)

    Handen på hjärtat, vad hade ni tyckt om denna inredning?

    En kompis till mig har renoverat sin lägenhet. Hon har normal smak men nu har hon lagt ett gult golv i sin hall. Resten av inredningen är vit och hon har ganska snygga möbler men jag tycker det är skitkonstigt att ha ett gult golv.

    Hon frågade mig vad jag tyckte och jag mumlade något om att det var originellt. Vad had ni tyckt? Hade ni tyckt att det var snyggt eller fult? Det kanske är jag som inte har någon smak?!

  • Svar på tråden Handen på hjärtat, vad hade ni tyckt om denna inredning?
  • Erikanin

    Jag tycker det låter ganka snyggt faktiskt! Givetvis beroende på stilen och möblerna hon har till. Men jo, det skulle verkligen kunna gå hem hos mig! Passar nog inte i mitt sekelskifteshus dock!

  • CissiJissi

    Min kompis la rutigt gult och neongrönt golv i köket och halva vardagsrummet, det är värre;) de renoverade en massa och jag skulle vara diplomatisk och sa "golvet här då, ska ni behålla det eller?" -"vi har precis lagt det....."

  • Erikanin
    CissiJissi skrev 2015-03-25 19:13:59 följande:

    Min kompis la rutigt gult och neongrönt golv i köket och halva vardagsrummet, det är värre;) de renoverade en massa och jag skulle vara diplomatisk och sa "golvet här då, ska ni behålla det eller?" -"vi har precis lagt det....."


    Haha pinsamt ;)

    Det där låter inte alls vidare fint i och för sig (gillar inte neon), men alla har ju olika smak. Låter väldigt intressant faktiskt! Skulle gärna sett hur det såg ut..
  • Griseknoen35
    Erikanin skrev 2015-03-25 19:11:49 följande:

    Jag tycker det låter ganka snyggt faktiskt! Givetvis beroende på stilen och möblerna hon har till. Men jo, det skulle verkligen kunna gå hem hos mig! Passar nog inte i mitt sekelskifteshus dock!


    Jo det kan vara riktigt fin i ett gammalt hus med målade trägolv. Har du rätt inredning så skulle det även gå med gult. Är finare med gult golv i ett riktigt gammalt hus än i typ en nyproducerad lägenhet. Såg ett sekelskift hus med gråmålat golv och det var riktigt snyggt.
  • Erikanin
    Griseknoen35 skrev 2015-03-25 19:21:02 följande:

    Jo det kan vara riktigt fin i ett gammalt hus med målade trägolv. Har du rätt inredning så skulle det även gå med gult. Är finare med gult golv i ett riktigt gammalt hus än i typ en nyproducerad lägenhet. Såg ett sekelskift hus med gråmålat golv och det var riktigt snyggt.


    Åh det lät vackert! Något att fundera på! Tack för tips!
  • SupersurasunkSara

    Det låter fint med gult golv I en av mina otaliga inredningstidningar (en Allt i hemmet, huset ligger i Gnesta har jag för mig) så finns ett kök där de har turkost golv, jag älskar det!

Svar på tråden Handen på hjärtat, vad hade ni tyckt om denna inredning?