• Jempa77

    ånger vid köp av mobilabonemang

    Någon som vet något om HALLÅ MOBIL ??

    et företag som säljer mobil abbonemang  dyrt !

    min sambo känner sig lurad av dom  och ångrar sig djupt detta dumma köp  och vill upphäva köpet av 2 mobiler som de i princip tjatade till sig .  vad har man för rättigheter som konsumet då man skriver på med sin namnteckning    ?  vi har helt inte råd med detta  man förbinder sig att betala 1600 kr i 2år    . 

    vart kan vi vända oss ?

  • Svar på tråden ånger vid köp av mobilabonemang
  • Giovanna

    Han ska ha 14 dagars ångersrätt. Han fick inget kvitto? Men han måste väl ha skrivit på nåt avtal av något slag? Det första han ska göra är att ringa kundtjänst och försöka lösa det där. Går inte det kan han kontakta en konsumentvägledare i kommunen där ni bor eller kontakta konsumentverket. Kolla in KO's webbsida på en gång vetja. Där finns mycket matnyttig information.

  • Jempa77

    men gäller verkligen detta om man stått inne i deras affärs lokaler ? ?      tack för hjälpen  vi ska följa upp detta !

  • Jempa77

     glömde säga att  ,, det stod i pappren han fick se ,, ingen Ånger rätt  och så drog de 1 kr från kontot  ??

  • Giovanna
    Jempa77 skrev 2015-03-25 22:12:00 följande:

    men gäller verkligen detta om man stått inne i deras affärs lokaler ? ?      tack för hjälpen  vi ska följa upp detta !


    Men inte har dom väl stått inne på själva mataffären? Har dom inte stått i nåt utrymme strax utanför själva affären? Jag är osäker i annat fall men tror ändå att ni har rätt. Ge er inte! Det ingår ju i deras affärs ide att lura på folk prylar utan att en riktigt vet vad en skriver under på. Inte okej!
  • Jempa77

    absolut detta är skit ,  de hade som en monter på ett köp center  i Mantorp  ?? kan detta gälla  ? hoppas det  . vi ska inte ge oss . Tack

  • ursula
    Jempa77 skrev 2015-03-25 22:20:26 följande:
    absolut detta är skit ,  de hade som en monter på ett köp center  i Mantorp  ?? kan detta gälla  ? hoppas det  . vi ska inte ge oss . Tack
    Räknas en monter i affärscenter som butik har du ingen ångerrätt, I butik har man inte ångerrätt överhuvudtaget om butiken så vill
  • Giovanna

    Jag hoppas verkligen att det är fel! Det kan bara inte vara rätt, men det kanske finns nåt kryphål. Jag tycker fan synd om Rynkar på näsan

  • Birgitta02

    Du SKA ha ångerrätt i fjorton dagar. Det är bara att ligga på. F ö ska man alltid tacka nej när folk hoppar på en och ska sälja. Be alltid om papper och broschyrer, säg att du vill tänka. Sen säger man att "jag återkommer".

    Blev idag uppringd av min mobiloperatör:
    - Hej, pratar jag med Birgitta?
    - Ja.
    - Hej, jag ringer från 3 och ditt abonnemang tar slut snart. Jag erbjuder dig en ny mobil och ett lägre pris.
    - Tack, men jag vill vara obunden och jag vill inte ha nån ny mobil.
    - Men, en sprillans ny mobil och 100 kr lägre pris.
    - Men jag vill inte vara bunden i två år. Jag vill kunna byta operatör om jag vill.
    - Men du får en ny mobi!
    - Jag vill inte ha nån ny mobil --- , säger jag vänligt
    - Men det blir ju billigare också!
    ---
    Så där höll vi på ett tag. Typ 10 minuter.
    ----
    - Men du får en ny mobil OCH billigare pris
    - Jag betalar gärna en hundring extra i månaden och har vetskap att jag kan byta operatör när jag vill.
    -- Där gav han upp och önskade mig för en trevlig dag.

    Faktum är att jag nu sitter och kollar mobiler, abonnemang, avtal etc. Och det känns attans skönt att JAG är in charge och inte en säljare :)

Svar på tråden ånger vid köp av mobilabonemang