• HelloWorld

    Är det bara jag som blir förbannat flygrädd nu efter det senaste???

    JA som min rubrik lyder, så blir jag så förbannat rädd varje gång ett plan kraschar. Först var det de malaysiska men jag flög ändå sen var det AirAsia och då låg jag och hade dödsångest i två månader till jag skulle åka. Väl på flyget pratade jag med piloter osv (Var förresten lufthansa) och de lugnade väl mig till en viss del. När jag iaf återvände hem så var jag så lugn och tänkte inget mer på rädsla, bokade en biljett igen i sommar utan att ens tänka på flygresan. Nu kraschade Germanwings i förrgår och nu sitter jag här och skakar igen...va fan ska man göra... :((( vill inte vara rädd!! Och jag VET att det är ovanligt men det hjälper mig inte i denna stund. Tips?

  • Svar på tråden Är det bara jag som blir förbannat flygrädd nu efter det senaste???
  • Birgitta02

    Det är andrepiloten som tog över spakarna när han blev ensam i cockpit. Han styrde med flit planet ner till bergen och kraschade det. Vidrigt. Jag kommer fan ta mig aldrig flyga igen.

  • HelloWorld
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 12:46:47 följande:

    Det är andrepiloten som tog över spakarna när han blev ensam i cockpit. Han styrde med flit planet ner till bergen och kraschade det. Vidrigt. Jag kommer fan ta mig aldrig flyga igen.


    Fast hur vet man det helt säkert? ÄR det inte bara spekulationer? Visserligen kunde inte förste pilot ta sig in igen enligt ljudfilerna men kanske hade piloten i cockpit tuppat av?
  • McIris
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 12:46:47 följande:

    Det är andrepiloten som tog över spakarna när han blev ensam i cockpit. Han styrde med flit planet ner till bergen och kraschade det. Vidrigt. Jag kommer fan ta mig aldrig flyga igen.


    Oj, har du kontaktat utredarna att du sitter inne på svaret? Det är viktigt att du gör det eftersom ingen annan vet med säkerhet vad som skett!!
    Tf.
  • Birgitta02
    HelloWorld skrev 2015-03-26 12:49:56 följande:
    Fast hur vet man det helt säkert? ÄR det inte bara spekulationer? Visserligen kunde inte förste pilot ta sig in igen enligt ljudfilerna men kanske hade piloten i cockpit tuppat av?
    De säger att tolkningen är att piloten andades normalt ända till kraschen och man har fått fram att han själv ändrat på styrning och sänkte planet manuellt.
  • Birgitta02
    McIris skrev 2015-03-26 12:51:33 följande:
    Oj, har du kontaktat utredarna att du sitter inne på svaret? Det är viktigt att du gör det eftersom ingen annan vet med säkerhet vad som skett!!
    Jag lyssnar på presskonferensen som haverikommissionen och åklagaren har nu.
  • McIris
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 12:52:30 följande:

    De säger att tolkningen är att piloten andades normalt ända till kraschen och man har fått fram att han själv ändrat på styrning och sänkte planet manuellt.


    De har ju ingen aning ännu. Spekulationer!!
  • Birgitta02

    Andrepiloten är tysk medborgare men man vägrar tala om hans etniska tillhörighet. På frågan av en journalist som undrade. Jag citerar dem. Inte mina ord.

  • Birgitta02
    McIris skrev 2015-03-26 12:53:42 följande:
    De har ju ingen aning ännu. Spekulationer!!
    Nej, inte spekulationer. De berättar vad de hört från filerna. "Det känns inte som om andrepiloten drabbats av panik eller nåt, eftersom hans andning är normal hela tiden". Han svarar heller inte på anrop.
    Och om du lyssnar så är det inte spekulationer på så sätt att de gissar. De redovisar vad de funnit och hur de tolkar det. Ingen kommer nånsin med 100% säkerhet få veta vad som hänt egentligen, eftersom alla är döda.
  • HelloWorld
    Birgitta02 skrev 2015-03-26 12:56:40 följande:

    Andrepiloten är tysk medborgare men man vägrar tala om hans etniska tillhörighet. På frågan av en journalist som undrade. Jag citerar dem. Inte mina ord.


    Och de flesta gissar direkt att han säkert är muslim för att alla muslimer är väl terrorister? ironi


    Fan vad tröttsamt alltså...kan vara en egoistisk person som är trött på livet och tog chansen att göra slut på lidandet, sen vad han har för etnisk tillhörighet spelar väl ingen roll? 


    Jag flög med lufthansa och då var det en polsk pilot som var född i Tyskland, sitter iblandoch undrar om det kan vara han..löjligt jag vet men pratade med honom om kraschar och han hade ett så underligt svar : 


    "Sometime it might crash, but not today ;) if it does then it will be on the news"

  • Birgitta02
    HelloWorld skrev 2015-03-26 13:04:48 följande:

    Och de flesta gissar direkt att han säkert är muslim för att alla muslimer är väl terrorister? ironi


    Fan vad tröttsamt alltså...kan vara en egoistisk person som är trött på livet och tog chansen att göra slut på lidandet, sen vad han har för etnisk tillhörighet spelar väl ingen roll? 


    Jag flög med lufthansa och då var det en polsk pilot som var född i Tyskland, sitter iblandoch undrar om det kan vara han..löjligt jag vet men pratade med honom om kraschar och han hade ett så underligt svar : 


    "Sometime it might crash, but not today ;) if it does then it will be on the news"


    Andrepiloten heter Andreas Loubitz (efternamnet är jag lite osäker på). Vet inte om det var ett misstag att de lade ut namnet för det försvann snabbt som fan från skärmen. Eller så var det fel namn.
Svar på tråden Är det bara jag som blir förbannat flygrädd nu efter det senaste???