• Lorelei83

    Kladdkaka på dop?

    Jag gör en chokladtårta på riktig choklad som är mjuk i mitten, ja, som en kladdkaka. Den ser så ut också!

    Den brukar vara populär. Min son ska döpas och jag funderar på att göra samma tårta, med egnagjorda masipanrosor ovanpå. Är detta för enkelt? Det blir två sorters hembakta småkakor till också.
  • Svar på tråden Kladdkaka på dop?
  • Förtryckt
    Lorelei83 skrev 2015-03-26 13:27:16 följande:

    Jag gör en chokladtårta på riktig choklad som är mjuk i mitten, ja, som en kladdkaka. Den ser så ut också!Den brukar vara populär. Min son ska döpas och jag funderar på att göra samma tårta, med egnagjorda masipanrosor ovanpå. Är detta för enkelt? Det blir två sorters hembakta småkakor till också.


    Personligen tycker jag att det är för enkelt, ja. Me det blir väl vqd du gör det till. Så lycka till.
    ---
  • Lorelei83

    Tack för svar vad gulliga ni är!

    Det blev så att en kvinna här i kvarteret bakar tårtor, så ja får 3 tårtor för 550 kr.. Som hittat! Huvudtårtan blir med Thors hammare på, då vår son heter Thor. Och de andra tårtorna blir vita med ljusgröna dekorationer. (Min man valde huvudtårtan) Skrattande

  • Aniiee
    Lorelei83 skrev 2015-03-30 07:41:01 följande:

    Tack för svar vad gulliga ni är!

    Det blev så att en kvinna här i kvarteret bakar tårtor, så ja får 3 tårtor för 550 kr.. Som hittat! Huvudtårtan blir med Thors hammare på, då vår son heter Thor. Och de andra tårtorna blir vita med ljusgröna dekorationer. (Min man valde huvudtårtan) Skrattande


    Akta så ni inte blir anklagede för att vara nazisterrasisterfacisteridiotiskajävlar.

    (Skitfånigt, men en del associerar Tors Hammare med sånt)
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Lorelei83
    Aniiee skrev 2015-03-30 07:50:57 följande:
    Akta så ni inte blir anklagede för att vara nazisterrasisterfacisteridiotiskajävlar.

    (Skitfånigt, men en del associerar Tors Hammare med sånt)
    Haha nä. Vi är vänsterpartister båda två och det vet alla om.
  • lena j89

    Hade kladdkaka med bärmousse på vårt bröllop då vi inte är tårtfantaster men är svaga för desserter! Mycket uppskattat!! Så kladdkaka på dop absolut!

  • Lorelei83
    lena j89 skrev 2015-04-26 21:00:55 följande:

    Hade kladdkaka med bärmousse på vårt bröllop då vi inte är tårtfantaster men är svaga för desserter! Mycket uppskattat!! Så kladdkaka på dop absolut!


    Kul!
Svar på tråden Kladdkaka på dop?