• Anonym (Arg)

    Han glömde mina kläder, nu skiter sig månaden

    Hade beställt nya kläder, för första gången på länge jag lyckats spara undan så jag faktiskt kunde unna mig en ny garderob.
    Givetvis så ska det mitt i det dyka upp en oförutsedd utgift så jag inte har råd ändå, så blev till att skicka tillbaka det (tack o lov för fri retur iaf).
    Skulle skickas med dhl, vilket visade sig att de inte har där vi brukar skicka tillbaka, men sambon såg att det fanns bredvid hans jobb, så han erbjöd sig att ta med det och skicka åt mig. 
    Sagt och gjort.. Och igår när jag frågade efter pappret man får när man postar blev han först helt stum och sen sa han att han måste ha glömt påsen på tåget. Jag frågade om han drev med mig, men nej. Allt är borta. Knappast att den som hittar det skulle posta det..

    Jag bara gråter och är så arg, jag kan knappt prata med honom. Så jäkla mycket pengar bara borta! 
    Han har inga pengar att betala det oförutsedda för och så hade han mage att bli arg när han fick veta vad mitt gått på.. Som att det är hans problem..

    Vad tusan kan jag göra? Någon som har råd? Att kontakta företaget känns meningslöst, hur ska de kunna tro på det?

  • Svar på tråden Han glömde mina kläder, nu skiter sig månaden
  • LFF

    Kontakta tågbolagets Hittegodsavdelning. Har du tur har paketet hittats och finns där. De söker inte upp dig även om adress finns utan du får kontakta dem. 

  • Anonym (M)
    Anonym (Arg) skrev 2015-03-26 14:27:19 följande:

    Hade beställt nya kläder, för första gången på länge jag lyckats spara undan så jag faktiskt kunde unna mig en ny garderob.

    Givetvis så ska det mitt i det dyka upp en oförutsedd utgift så jag inte har råd ändå, så blev till att skicka tillbaka det (tack o lov för fri retur iaf).

    Skulle skickas med dhl, vilket visade sig att de inte har där vi brukar skicka tillbaka, men sambon såg att det fanns bredvid hans jobb, så han erbjöd sig att ta med det och skicka åt mig. 

    Sagt och gjort.. Och igår när jag frågade efter pappret man får när man postar blev han först helt stum och sen sa han att han måste ha glömt påsen på tåget. Jag frågade om han drev med mig, men nej. Allt är borta. Knappast att den som hittar det skulle posta det..

    Jag bara gråter och är så arg, jag kan knappt prata med honom. Så jäkla mycket pengar bara borta! 

    Han har inga pengar att betala det oförutsedda för och så hade han mage att bli arg när han fick veta vad mitt gått på.. Som att det är hans problem..

    Vad tusan kan jag göra? Någon som har råd? Att kontakta företaget känns meningslöst, hur ska de kunna tro på det?


    Om han tappade bort påsen med kläder, oavsett om den skulle skickas i retur eller inte, ska han ersätta dig. Har han inte råd får han väl ta ett lån eller något, inte ditt problem.
  • Anonym (Pank)

    Alla kan göra misstag och han gjorde det ju inte med flit. Har ni gemensam ekonomi?

    Först och främst, ring hittegodsavdelningen för det tåg han åkte med och se om någon lämnat in påsen.
    Du kan också sätta upp lappar på stationerna din sambo åkte emellan och efterlysa påsen, saker kan faktiskt hittas av ärliga människor, så förutsätt inte att påsen är borta och stulen innan du kollat upp dessa möjligheter.

    Ta kontakt med företaget och säg precis som det är. Du får nog inga nya kläder och inte heller komma undan betalning, men är det ett bra företag så kan de säkert erbjuda någon lösning om att dela upp betalningen.

    Sedan sluta bråka om det här! Jag förstår att det kan slita sig riktigt mellan er särskilt om ni har dålig ekonomi, men det är mänskligt att göra misstag och pengar 'är bara pengar i slutändan.

    Tillbaka till första frågan om ni har gemensam ekonomi, har ni det får ni hjälpas åt, om inte så får din sambo hjälpa dig betala för kläderna såklart. Men han är nog mer samarbetsvillig om du inte går in med anklagelser om hur fel han gjorde.

  • nanneN

    Grundproblemet är väl egentligen att du shoppat kläder du egentligen inte har råd med.

    Men givetvis är det han som slarvat och jag tycker nog han borde ersätta dig. Har han inte råd just nu så gör upp en avbetalning eller liknande överenskommelse.
    Du måste ju förstås ligga ute med pengarna eftersom företaget ska ha betalt.

  • Anonym (Arg)
    nanneN skrev 2015-03-26 14:41:34 följande:

    Grundproblemet är väl egentligen att du shoppat kläder du egentligen inte har råd med.

    Men givetvis är det han som slarvat och jag tycker nog han borde ersätta dig. Har han inte råd just nu så gör upp en avbetalning eller liknande överenskommelse.
    Du måste ju förstås ligga ute med pengarna eftersom företaget ska ha betalt.


    Jag HADE ju råd, jag har sparat undan sen i julas för att kunna unna mig något och då råkade det bli kläder. Att den här avgiften sen dök upp är inget jag kunde förutse och är egentligen minst lika mycket hans, men han har inga pengar till det så blev mitt ansvar att betala.
  • Anonym (Arg)

    Nej vi har inte gemensam ekonomi, vi har provat, men då fick han för sig att vi plötsligt hade mer pengar än vi egentligen har bara för att han såg en större summa direkt.. Så han levde över våra tillgångar de månader vi provade innan jag fick nog.
    Ska ringa runt och höra, men känner mig inte allt för hoppfull :(

  • Anonym (Förstår.)

    KRÄV att han ersätter dig ts. Jag förstår att du är förbannad.

  • nanneN
    Anonym (Arg) skrev 2015-03-26 14:44:51 följande:
    Jag HADE ju råd, jag har sparat undan sen i julas för att kunna unna mig något och då råkade det bli kläder. Att den här avgiften sen dök upp är inget jag kunde förutse och är egentligen minst lika mycket hans, men han har inga pengar till det så blev mitt ansvar att betala.
    Oförutsedda utgifter bör man alltid räkna med, så nej, du hade faktiskt inte råd.

    Jag förstår inte hur folk kan anse sig ha råd med någonting när det innebär att dom totalt tömmer sina tillgångar för att kunna köpa det.
  • Anonym (Arg)
    nanneN skrev 2015-03-26 14:52:13 följande:
    Oförutsedda utgifter bör man alltid räkna med, så nej, du hade faktiskt inte råd.

    Jag förstår inte hur folk kan anse sig ha råd med någonting när det innebär att dom totalt tömmer sina tillgångar för att kunna köpa det.
    Det där gör mig bara arg, du har ingen som helst insyn i vår ekonomi, hur kan du påstå att jag tömmer "våra tillgångar" för att kunna köpa det? Tanken slog dig inte att även den buffert vi kunnat ha går åt?
    Jag tar mitt ansvar, jag skulle skicka tillbaka det jag sparat till fast det egentligen inte är min avgift, så hur tusan kan det här vara mitt fel!?
  • nanneN
    Anonym (Arg) skrev 2015-03-26 14:56:10 följande:
    Det där gör mig bara arg, du har ingen som helst insyn i vår ekonomi, hur kan du påstå att jag tömmer "våra tillgångar" för att kunna köpa det? Tanken slog dig inte att även den buffert vi kunnat ha går åt?
    Jag tar mitt ansvar, jag skulle skicka tillbaka det jag sparat till fast det egentligen inte är min avgift, så hur tusan kan det här vara mitt fel!?
    Eftersom en oförutsedd utgift gjorde att du var tvungen att skicka tillbaks kläderna, så har du väl tömt dina tillgångar? Om inte, så är det väl bara att betala för kläderna?

    Jag har aldrig sagt att det är ditt fel.
Svar på tråden Han glömde mina kläder, nu skiter sig månaden