• Anonym (Anony­m)
    Äldre 26 Mar 18:42
    866 visningar
    8 svar
    8
    866

    Spruta tjejer i munnen när man har sjukdom - lagligt?

    Är det lagligt när man gör detta? Alltså personen vet inte om ens sjukdomar.

  • Svar på tråden Spruta tjejer i munnen när man har sjukdom - lagligt?
  • Anonym (??)
    Äldre 26 Mar 18:45
    #1

    Vilken sjukdom?

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 26 Mar 18:48
    #2
    Anonym (??) skrev 2015-03-26 18:45:33 följande:

    Vilken sjukdom?


    Valfri utom HIV eller Aids. 
  • Anonym (Ts din retard svenne­)
    Äldre 26 Mar 18:50
    #3

    Idiot tråd! Svensk ?! Haha

  • Äldre 26 Mar 18:53
    #4

    Ja, det är olagligt enligt Smittskyddslagen att medvetet smitta andra oberoende av vilken sjukdom det är. Vi är alla skyldiga att förhindra smittspridning.
    Sjukdomar klassificeras i olika nivåer utifrån hur farliga de är. Om du medvetet smittar någon med ex. hiv, hepatit B eller syfilis kan du dömas för misshandel och få fängelsestraff.

    Om du bär på en allmänfarlig sjukdom och riskerar att smitta andra så är du skyldig att informera dem om det. Du är också skyldig att uppsöka läkare och följa läkarens anvisningar.

  • Anonym ()
    Äldre 26 Mar 18:53
    #5

    Vart avsugen på en fest för några år sen trots att jag hade influensan så jag hoppas det är lagligt

  • Anonym (Anony­m.)
    Äldre 26 Mar 19:16
    #6

    Jag håller mig generellt borta från invandrare då man riskerar att bli nedslagen av personens 15 olika brorsor och arga farmor. Jag har såklart inga sjukdomar själv. 

  • Anonym (R)
    Äldre 26 Mar 19:46
    #7
    Anonym () skrev 2015-03-26 18:53:47 följande:

    Vart avsugen på en fest för några år sen trots att jag hade influensan så jag hoppas det är lagligt


    Har du sex med invandrare? Har igen emot det, är själv en invandrartjej. Men liksom har du inte fått något problem? Eller iallafall Tjejerna eller smyger ni? Kan du berätta lite mer detaljerad ? :) måste veta Hehe.

    Skrev förut men de kom nog inte fram.
  • Anonym (R)
    Äldre 26 Mar 19:47
    #8
    Anonym (Anonym.) skrev 2015-03-26 19:16:38 följande:

    Jag håller mig generellt borta från invandrare då man riskerar att bli nedslagen av personens 15 olika brorsor och arga farmor. Jag har såklart inga sjukdomar själv. 


    Haha. :) äh det gör du nog rätt i. Man ska inte jiddra med de..
Svar på tråden Spruta tjejer i munnen när man har sjukdom - lagligt?