• Anonym (I valet och kvalet?!)

    Alla som ätit SSRI, se hit!

    Ärmi valet och kvalet till att börja med SSRI. Det finns alltid en anledning tillatt skjuta på det....

    Har börjat inse att jag helt enkelt bara måste ta den och strunta i saker som ärp planerade...

    Vilken sort äter/åt ni?

    Vilka biverkningar fick ni?

    Vilken dag kom biverkningarna?

    Vilken dag gick biverkningarna över?

    När kände ni er bra?

    Tacksam på svar ????

  • Svar på tråden Alla som ätit SSRI, se hit!
  • PiffigaPedagogen
    Anonym (I valet och kvalet?!) skrev 2015-03-26 19:09:36 följande:

    Ärmi valet och kvalet till att börja med SSRI. Det finns alltid en anledning tillatt skjuta på det....

    Har börjat inse att jag helt enkelt bara måste ta den och strunta i saker som ärp planerade...

    Vilken sort äter/åt ni?

    Vilka biverkningar fick ni?

    Vilken dag kom biverkningarna?

    Vilken dag gick biverkningarna över?

    När kände ni er bra?

    Tacksam på svar ????


    1. sertralin

    2. Kräkning, illamående, kraftig ångest, panikattack, svettning

    3. efter 2 timmar

    4. Ca 8v

    5. Åt dem pga utmattning så blev aldrig "bra" men minskad ångest efter 8v gjorde att jag kunde börja åter hämta mig. Svettningar gick aldrig över.
  • Anonym (Ng)

    Sertralin. Fick ings biverkningar alls. Vet inte om de funkade så bra heller. Hade ingen klar "nu blev det bättre"- fas direkt.

  • Anonym (Hoppa)

    Hoppa över det! Det finns ingen SSRI som kunnat uppvisa bättre effekt än Placebo i någon enda vetenskaplig undersökning (annat än vid djup depression då de haft marginell effekt).

    Antidepp är århundradets bästa läkemedelslögn. Kolla lite på nätet eller i böcker så får du se!

    Ta tag i dig själv och ditt liv istället. Det är mycket bättre och har inga biverkningar.

  • Anonym (I valet och kvalet?!)
    Anonym (Hoppa) skrev 2015-03-26 22:23:55 följande:

    Hoppa över det! Det finns ingen SSRI som kunnat uppvisa bättre effekt än Placebo i någon enda vetenskaplig undersökning (annat än vid djup depression då de haft marginell effekt).

    Antidepp är århundradets bästa läkemedelslögn. Kolla lite på nätet eller i böcker så får du se!

    Ta tag i dig själv och ditt liv istället. Det är mycket bättre och har inga biverkningar.


    Jag har tagit tag i mitt liv under så många år, alldeles för mycket så är utmattad... Med världen kraftigaste ångesattacker ????

    Har varit hemma nu i sju veckor och inget blir bättre snarare tvärt om...

    Får jag inte bukt med ångesten så kan jag inte börja jobba med mig själv...
  • Anonym (inget ssri skit)
    Anonym (I valet och kvalet?!) skrev 2015-03-26 22:39:59 följande:
    Jag har tagit tag i mitt liv under så många år, alldeles för mycket så är utmattad... Med världen kraftigaste ångesattacker ????

    Har varit hemma nu i sju veckor och inget blir bättre snarare tvärt om...

    Får jag inte bukt med ångesten så kan jag inte börja jobba med mig själv...

    Finns andra medel man kan ta som dels saknar sjuka biverkningar ssri har och liknande rävgift för att komma ut ur depression eller utbrändhet.


    Googla på cbdolja


    Fick sertralin utskrivet ett tag men den vågade jag inte ta på grund av förhöjd självmordsrisk om man är illa däran när man börjar med dom och dels beroendeaspekten.
    När jag hittade dessa droppar (fullt legala i landet även om det är cannabis extrakt) så kändes det bara som att mitt liv hittade mig igen och jag undrade vad jag har sysslat med dom sista åren när jag satt i ett djupt svart håll utan att kunna fungera som en människa.


     

  • Anonym (Deppad)
    Vilken sort äter/åt ni?
    Setralin

    Vilka biverkningar fick ni?
    Vallningar, nattliga svettningar, ändrad kroppstermostat, hunger, huvudvärk, muntorrhet, självmordsförsök. Hyperaktivitet (när jag höjde till 100 mg och äter därför bara 75 mg)

    Vilken dag kom biverkningarna?
    Nästa dag (tar mina tabletter på kvällen)

    Vilken dag gick biverkningarna över? 
    Har inte gjort det. Har kvar självmordstankar, ändrad kroppstermostat, hunger och muntorrhet. Har ätit i sex månader.

    När kände ni er bra? 
    På Setralin? Aldrig. Äter det i kombination med Cymbalta och mår faktiskt ok numera. 
  • Anonym (Deppad)

    Kan ju ta med min sambo som exempel också.

    Han började med 25 mg Setralin och 30 min efter hans första tablett åkte han ambulans till akuten och lades in på hjärtintensiven. Hjärtat rusade och han krampade. 

    Han får inte äta Setralin.

  • Isola80
    Anonym (I valet och kvalet?!) skrev 2015-03-26 19:09:36 följande:

    Ärmi valet och kvalet till att börja med SSRI. Det finns alltid en anledning tillatt skjuta på det....

    Har börjat inse att jag helt enkelt bara måste ta den och strunta i saker som ärp planerade...

    Vilken sort äter/åt ni?

    Vilka biverkningar fick ni?

    Vilken dag kom biverkningarna?

    Vilken dag gick biverkningarna över?

    När kände ni er bra?

    Tacksam på svar ????


    Sertralin

    Ökad ångest, domningar i armarna, hjärtklappning.

    Dag 3

    Det bästa gick över efter en vecka

    Kände mig bra efter ca två månader. Mycket mycket bättre. Ingen mer ångest eller oro. Kunde sova igen. Dock skedde det en stor förändring i mitt liv samtidigt som jag blev bra igen, till det positiva. Så svårt att avgöra vad som betydde mest för mitt mående.

    Testa du, de flesta som skriver är de med dåliga erfarenheter, många mår bra av sin medicin.
  • Anonym (citalopram)

    Åt Citalopram i fem år innan jag bytte till Cipralex. Av Citalopram blev jag yr, svettades mer och gäspade. Gick över efter ett par veckor. Märkte effekt efter cirka en månad. Funkade bra för mig.

    Fick inte direkt några biverkningar när jag bytte sort till Cipralex förutom dålig sexlust som blivit lite bättre med sänkt dos.

    Jag är glad att jag började med SSRI. Men självklart ska man vara försiktig med det och det är inte alltid man får rätt sort från början.

  • Misskittycat

    Jag gick på diverse SSRI i stort sett hela tonåren och upp till 20 års ålder (22 år nu). Hjälpte inte ett dugg men BUP var envisa. Det är först nu när jag fått en regelbunden kontakt inom vuxenpsykiatrin som jag börjat bli bättre. Visst fungerar det för vissa men jag blev bara värre. Det känns mest som ett sätt för läkare/psykologer att bli av med en och slippa ha regelbunden kontakt.

    En släkting till min sambo går igenom det nu. Han har fått sin dos höjd för andra gången på kort tid istället för en tid hos sin psykolog. Rena rama clownfasoner.

Svar på tråden Alla som ätit SSRI, se hit!