• Längtar2015

    följas åt under utredning 2015

    Hej!
    Tänkte om det finns någon som vill vara med och skriva om tankar, känslor och frågor kring fertilitetsutredning under våren/sommaren 2015.
    Själv är jag både förväntansfull och nervös inför vad som komma skall. Vi har just fått tid för första steget, blodprov och gynundersökning.

  • Svar på tråden följas åt under utredning 2015
  • CinnamonGirl

    Jag måste ta tag i det här nu, och hoppas på en utredning.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Längtar2015
    CinnamonGirl skrev 2015-03-29 21:00:04 följande:

    Jag måste ta tag i det här nu, och hoppas på en utredning.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Hej! Vad kul att du vill skriva! Har du ringt och sökt hjälp än? Har du försökt länge?
  • CinnamonGirl

    Jag ska ringa imorgon måndag. Vi har inte skyddat oss på fem år Jag har alltid haft oregelbunden mens, så det har varit svårt att pricka ägglossningen.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Längtar2015
    CinnamonGirl skrev 2015-03-29 22:46:09 följande:

    Jag ska ringa imorgon måndag. Vi har inte skyddat oss på fem år Jag har alltid haft oregelbunden mens, så det har varit svårt att pricka ägglossningen.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva... smile5.gif
    Det förstår jag! Själv har jag sökt hjälp för smärtor större delen av cykeln. Hoppas dom kan ta emot dig och att det blir ett positivt samtal idag!
  • CinnamonGirl

    De tog lite tid att göra de där samtalen... :-/ Kollade med gyn på min valda vårdcentral där jag är listad, och de gör inte fertilitetsutredningar, inte ens att man bara får kolla upp sig hur det ser ut där nere samt ta lite blodprov. Kollade även med den VC som ligger närmast, men fick samma svar där. Ringde under veckan som var till ett privat sjukhus som har IVF- och fertilitetsmottagning, och fick tid där redan nästa vecka. Hoppas bara de inte nekar oss en utredning, då mannen och jag inte bor ihop.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Iskristall

    Hej, 
    Har idag startat utredning. Fått remisser till blodprover och "spolning" av äggledare. Hänger gärna med och utbyter tankar.

    Jag blev lite nervös idag när mötet var avklarat. Ska vi verkligen sätta igång med detta. Det blev så otroligt verkligt väldigt snabbt. Vi som har gått och väntat på den här läkartiden i 3 månader!

    Längtar2015 och CinnamonGirl har ni barn sen tidigare?

  • Längtar2015
    Iskristall skrev 2015-05-04 20:20:21 följande:

    Hej, 
    Har idag startat utredning. Fått remisser till blodprover och "spolning" av äggledare. Hänger gärna med och utbyter tankar.

    Jag blev lite nervös idag när mötet var avklarat. Ska vi verkligen sätta igång med detta. Det blev så otroligt verkligt väldigt snabbt. Vi som har gått och väntat på den här läkartiden i 3 månader!

    Längtar2015 och CinnamonGirl har ni barn sen tidigare?


    Hej! Hoppas det går bra för dig! Förstår vad du menar med verklighet snabbt. Vi har väntat i tre månader. Men idag tog vi beslutet att skjuta upp läkarbesöket till efter sommaren. Vi har inte kunnat tänka på annat och det har påverkat oss negativt. Nu ska vi istället njuta av sommaren och "vila" från alla tankar, funderingar och oro. Ny tid i aug.

    Vi har inga barn sen tidigare. Du då?
  • Iskristall

    Vi lär få vänta till efter sommaren vi med, de stängs väl ner för ivf försök under sommaren antar jag. Men det skulle vara skönt med alla prover och tester klara innan.

    Vi har inga gemensamma barn sen tidigare, och det skulle bli mitt första.

    Det lär bli tyst i den här tråden om ni tar paus över sommaren antar jag Men hoppas ni får en lugn och skön sommar!

  • Längtar2015
    Iskristall skrev 2015-05-05 06:18:04 följande:

    Vi lär få vänta till efter sommaren vi med, de stängs väl ner för ivf försök under sommaren antar jag. Men det skulle vara skönt med alla prover och tester klara innan.

    Vi har inga gemensamma barn sen tidigare, och det skulle bli mitt första.

    Det lär bli tyst i den här tråden om ni tar paus över sommaren antar jag smile1.gif Men hoppas ni får en lugn och skön sommar!


    Tack! Lycka till!
  • CinnamonGirl

    Jag var på kontroll idag. Tyvärr ensam, karln vill inte utredas. Allt såg bra ut vid gynundersökningen. De tog blodprover och ska tillbaka på spolning. Sen får jag hoppas att det inte är för mycket fel på mig.

    Hoppas det räcker att få ner TSH-värdet och att gå ner mer i vikt. De går inte med på hormonbehandling, tyvärr, eftersom mannen inte vill vara delaktig. Hade hoppats på att kanske få pergotime och kicka igång ÄL, men det är kört. Hoppas de i alla fall kan skriva ut levaxin.


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden följas åt under utredning 2015