• irissiri

    har min förlossning startat?

    Jag har bf idag 27/3.

    Sedan en timme har jag haft sammandragningar som är av annan karraktär än jag är van vid. De spänner över hela magen och medför ett starkt tryck nedåt som i mindre skala också består mellan sammandragningarna. Dessutom kommer de regelbundet, 1-2 ggr på tio min. Dock gör de inte ont alls...

    Kan sett vara tecken på begynnande förlossning eller måste sammandragningarna då göra ont?

    Någon som varit med om liknande och kan dela med dog av upplysningar?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden har min förlossning startat?
  • irissiri

    Kan väl tillägga att de varar 1-2 min och när de är som mest påtagliga känns det som jag när som helst ska pressa ut en kokosnöt...

  • irissiri

    Tack. De tyckte att så länge sammandragningarna inte gör ont är det ej föelossningsindikation... Någon vars förlossning börjat med icke smärtsamma värkar som övergått till att göra ont?


    Harmagedon skrev 2015-03-27 01:00:11 följande:

    Ring in till förlossningen och rådgör med dem.


  • Irina Jonsson

    sammandragningar gör ej ont då är det ingen fl. förvärkar lr förlosningsvärkar gör jätte ont så man kan inte tänka sig för mat till o med om man är jätte hungrig, man kan inte stå, sitta, gå, gunga, studsa på bollen, ligga, duscha, kissa, bajsa, inget alls, man skriker bara för det gör svin jävla ont o detta går inte att missa på ngt sätt, då är det fl smärta, jag hade en fl smärta i 14 timmar innan sonen kom ut. just nu väntar jag andra barn o är i v33+0 har haft täta sammandragningar sen 4 dagar sen, fick brikanyl lugnande för sammandragningar o fått tbk sammandragningar nästa dag på kvällen, så sen jag fått tbk sammandragningar gick nu 3 dagar, men idag hade jag fått för onda förvärkar o mkt vattniga flyttningar, fick ingen smärtstillande lr sömn medicin o bara blev hemskickad men en rekommendation att försöka vila. kan inte ligga alls gör jätte ont, vet ej vad jag ska göra....

  • irissiri

    Ush det lät hemskt! Kan du inte åka tillbaka?

    Mina sammandragningar började göra ont i natt. Jag låg vaken till 07 men sen gick de över... :( kan det bara gå över sådär? När kan det tänkas starta igen?

  • BigMami

    Absolut kan det ha startat! Med min 3a så gjorde inte förlossningsvärkarna ont alls och de var inte ens regelbundna. Jag behövde inte ens ta alvedon!

    Krystvärkarna gjorde inte heller ont utan märkte bara att magen drog ihop sig..

  • Minza83

    Det måste inte göra ont! Alla har olika smärttrösklar hallå!!!

    För mig har det gjort helvetiskt ont, men så gör det sjukt ont bara någon petar på mig också.. ;)

    Hur har det gått för dig ts?

Svar på tråden har min förlossning startat?