• Äldre 27 Mar 10:48
    1458 visningar
    8 svar
    8
    1458

    Statistisk undersökning angående husdjur

    Hej, det skulle vara jätte snällt om så många som möjligt kunde svara på mina 5 frågor i mitt formulär. Formulärets svar som jag får in kommer jag sedan använda i min statistiska undersökning angående husdjur.

    Länken till formuläret:

    goo.gl/forms/PTN9q8c4y3

    Tack! :)
  • Svar på tråden Statistisk undersökning angående husdjur
  • Äldre 27 Mar 10:53
    #1

    Vad för form utav statistisk undersökning är det? 

  • Äldre 27 Mar 11:00
    #2

    Det är en matematisk undersökningen där jag sammanställer ungefär 50 personers svar som jag sedan kommer räkna med för att se hur många olika husdjur folk har, hur mycket pengar de lägger på djuret i månaden och om det är flest kvinnor eller män som har husdjur.

  • Äldre 27 Mar 11:01
    #3

    Din länk går till google inloggning....


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Äldre 27 Mar 11:02
    #4

    Ja, man måste logga in på sin gmail för att kunna svara på formuläret :/ 

  • Äldre 27 Mar 11:09
    #5

    Jag har svarat :) Kändes inte direkt som en indersökning där det är viktigt att vara anonym. Dock så ögs min hund även av min sambo, det har varit vår gemensamma hund från start.

    Insåg att vi troligen lägger ut rätt mycket pengar på vår hund... Fick en gammal hundbok av svärföräldrarna och i den stod det att en hundvalp, förutom inköpspris, kostar säkert 500 kronor första året och därefter får man räkna med en driftskostnad på någon hundralapp per månad :D

    Vår budget per MÅNAD:

    90:- kloklippning

    300:- mat

    200 kronor tuggbeb/godis/leksaker

    230:- försäkring

    Skrev 500 men inser att det blir mer per månad nu... Med inköpspris 19000, vaccinationer, avmaskningar, akut veterinärbesök, valpkurs och utrustning så har den jäkeln troligen kostat oss det dubbla.

  • Äldre 27 Mar 11:12
    #6
    FixarN skrev 2015-03-27 11:02:57 följande:

    Ja, man måste logga in på sin gmail för att kunna svara på formuläret :/ 


    Yeah... I won't do that.....
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Äldre 27 Mar 11:13
    #7
    Tribute skrev 2015-03-27 11:09:54 följande:

    Jag har svarat :) Kändes inte direkt som en indersökning där det är viktigt att vara anonym. Dock så ögs min hund även av min sambo, det har varit vår gemensamma hund från start.

    Insåg att vi troligen lägger ut rätt mycket pengar på vår hund... Fick en gammal hundbok av svärföräldrarna och i den stod det att en hundvalp, förutom inköpspris, kostar säkert 500 kronor första året och därefter får man räkna med en driftskostnad på någon hundralapp per månad :D

    Vår budget per MÅNAD:

    90:- kloklippning

    300:- mat

    200 kronor tuggbeb/godis/leksaker

    230:- försäkring

    Skrev 500 men inser att det blir mer per månad nu... Med inköpspris 19000, vaccinationer, avmaskningar, akut veterinärbesök, valpkurs och utrustning så har den jäkeln troligen kostat oss det dubbla.


    Måste ha varit en gaaaammal hundbok,,,,,, =P
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Äldre 27 Mar 11:20
    #8
    Aniiee skrev 2015-03-27 11:13:55 följande:

    Måste ha varit en gaaaammal hundbok,,,,,, =P


    Haha, ja, jag blev så full i skratt då jag läste det. Tror den var från 70-talet :) En del bra information fanns det i den men både prisbilden samt en del uppfostringstips var helt förlegade.

    Tack och lov så lär han bli billigare i drift när ettårsvaccinationen samt valpdumheten börjar gå ur :)
Svar på tråden Statistisk undersökning angående husdjur