• Anonym (med viljan går allt)

    - 27,5 kg på 12 veckor

    Jag väger nu 87,5 kg till mina 157 cm. En riktig tjockis med andra ord! Jag har nu bestämt att till midsommar ska jag gå ner till 60 kg.

    För att lyckas ska jag gå ner minst 2,3 kg i veckan.

    Jag och nu kommer alla säga du kommer aldrig lyckas, och om du gör det kommer du gå upp allt igen och lite till. Fuck you säger jag bara med vilja går allt och jag ska visa för alla att det går och uppdatera minst 1 gång i veckan.

    Ja hur ska jag göra då?

    Ja sluta med allt oonyttigt. Inte dricka alkohol.

    Gymkort har jag inte råd med så det blir hemma träning bara.

    Försöka ut och gå varje dag, och när jag börjat få upp lite mer kondition så blir det att börja springa.

    Varför skriver jag om det här? Jo för att inte tappa fokus. Jag är en tävlingsmänniska och gillar att överbevisa saker som folk säger är omöjligt.

    I höstas gick jag ner 10 kg på 4 veckor alla bara nej det går inte. Jo det gjorde det visst de! Ja nog gick jag väl upp det igen. Men varför gjorde jag det? Jag vet inte riktigt vad som hände men jag bara "sket" i allt. Och åt åt åt åt åt.

    Varför blir det annorlunda nu för? Varför kommer jag inte äta upp mig.igen? Ja det vet jag inte. Men nångång lär.man ju lyckas. Jag tror också går man ner tillräckligt mycket tror jag det inte blir lika lätt att gå upp allt. Tror man får ett annat tänk då. Gå man bara ner typ 10 kg då känner man kanske inte att det hänt så mycket. Men går man ner nästan 30 kg blir det stor skillnad och då tror jag det lättare att hålla

  • Svar på tråden - 27,5 kg på 12 veckor
  • sotoo

    Det är nog lättast i början, sen går det ju åt mindre och mindre kalorier och att går ner 2,3 kg i veckan när man är normalviktig är svårare. Men det ska bli spännande att se om du lyckas. Lycka till!

  • Larmet

    Kombinera styrketräning och kondition för snabbast resultat, man förbränner mer och längre i vila när man styrketränar. Börja med ett styrkepass och kör kondition där efter. Hur många träningspass per vecka tänker du köra? Vad tänker du äta?

  • LFF

    Kom bara ihåg att det inte är nyttigt för kroppen att gå ner för fort. Det är lättare att hålla vikten om man inte går ner för fort.

  • sotoo
    LFF skrev 2015-03-27 11:10:34 följande:
    Kom bara ihåg att det inte är nyttigt för kroppen att gå ner för fort. Det är lättare att hålla vikten om man inte går ner för fort.

    Fast det går ju att lyckas med det om man äter så lite under 12 veckor så krymper ju magsäcken. Det måste ju bli ett väldigt litet intag av mat. Ofta blir man ju yr och så istället av det.
  • LFF
    sotoo skrev 2015-03-27 11:13:46 följande:

    Fast det går ju att lyckas med det om man äter så lite under 12 veckor så krymper ju magsäcken. Det måste ju bli ett väldigt litet intag av mat. Ofta blir man ju yr och så istället av det.
    Jag har inte sagt att det inte går, jag sa att det inte är nyttigt. Självklart kan man svälta sig fullständigt men kroppen mår inte bra av det och när du sen börjar äta så går du ju upp det du gått ner och gärna lite till. 
  • sotoo
    LFF skrev 2015-03-27 11:16:17 följande:
    Jag har inte sagt att det inte går, jag sa att det inte är nyttigt. Självklart kan man svälta sig fullständigt men kroppen mår inte bra av det och när du sen börjar äta så går du ju upp det du gått ner och gärna lite till. 

    Ja...fast det finns ju de som behåller vikten trots detta. Så det är ju bara att kämpa på.
  • Anonym (!)

    de enda som funkar o gå ner så snabbt är väl astronautdieten o jäklar va man mår dåligt men visst funkar det sen hår du upp dubbelt

    Jättebra ide!

    Varför inte satsa på en långsiktig lösning o en långsammare men hållbar viktnedgång?

    Du säger ju själv att du gick upp allt igen sist

  • LFF
    sotoo skrev 2015-03-27 11:18:29 följande:

    Ja...fast det finns ju de som behåller vikten trots detta. Så det är ju bara att kämpa på.
    Men har man redan gått ner och sen gått upp allt igen så låter det ju inte som om man tillhör den typen, eller hur? Då är det väl bättre att låta det ta lite längre tid, låta kroppen vänja sig vid sin nya vikt på ett annat vis och öka chansen att inte gå upp igen?
  • Larmet
    sotoo skrev 2015-03-27 11:18:29 följande:

    Ja...fast det finns ju de som behåller vikten trots detta. Så det är ju bara att kämpa på.
    Det är väldigt svårt att hålla vikten efter svält då cellerna efter en svält förbereder sig på en ny kommande svält genom att ombilda den mesta delen av födan till fettceller. Magsäckens massa styr inte ombildningen från föda till energi. För bäst och hållbarast resultat är att träna och äta små portioner var tredje timme, varva mat och mellanmål, man ska varken gå vrålhungrig eller proppmätt. Då håller man en jämn blodsockernivå vilket gör att man förbränner hela tiden. 
  • sotoo
    LFF skrev 2015-03-27 11:23:59 följande:
    Men har man redan gått ner och sen gått upp allt igen så låter det ju inte som om man tillhör den typen, eller hur? Då är det väl bättre att låta det ta lite längre tid, låta kroppen vänja sig vid sin nya vikt på ett annat vis och öka chansen att inte gå upp igen?
    Håller med dig till fullo men jag är ändå nyfiken på om TS kan gå ner så mycket så fort. Själv har jag aldrig gått ner så mycket i vikt men kanske 7-8 kilo nån gång efter graviditeterna och sen är ju de sista kilona de allra svåraste, tycker jag i alla fall. När motivationen dalar och man måste äta väldigt lite för att ens gå ner ett halv kilo. Jag trodde ju innan att jag skulle vara smal när jag väger 57, men icke...haha.
Svar på tråden - 27,5 kg på 12 veckor