• Grodis­07
    Äldre 27 Mar 11:46
    864 visningar
    6 svar
    6
    864

    När kan jag ringa? arbetsintervju

    Jag sökte ett jobb som jag verkligen vill ha, jag kom på arbetsintervju och det verkade riktigt positivt! Hon sa att det lät jättebra och att det kändes bra osv. Jag tyckte detsamma. Hon sa att de ska fortsätta med intervjuerna, jag var en av de första och att jag ska ha is i magen för det kan dröja innan de hör av sig.
    Men jag känner att det kan vara bra att ligga på. Kan jag ringa om ett tag och höra hur det går eller vad ska jag fråga? När kan jag ringa igen?
    Vill VERKLIGEN ha detta jobbet!

  • Svar på tråden När kan jag ringa? arbetsintervju
  • Äldre 27 Mar 11:50
    #1
    Grodis07 skrev 2015-03-27 11:46:46 följande:

    Jag sökte ett jobb som jag verkligen vill ha, jag kom på arbetsintervju och det verkade riktigt positivt! Hon sa att det lät jättebra och att det kändes bra osv. Jag tyckte detsamma. Hon sa att de ska fortsätta med intervjuerna, jag var en av de första och att jag ska ha is i magen för det kan dröja innan de hör av sig.
    Men jag känner att det kan vara bra att ligga på. Kan jag ringa om ett tag och höra hur det går eller vad ska jag fråga? När kan jag ringa igen?
    Vill VERKLIGEN ha detta jobbet!


    När sa det att de skulle lämna besked? Ring inte innan dess.


  • Äldre 27 Mar 12:00
    #2

    Jag rekryterar ofta och jag kan helt ärligt säga att det inte gynnar dig att ringa. ( Inte missgynnar heller) Det tar helt enkelt den tid det tar att gå igenom alla kandidater och alla steg som ska gås igenom.

  • Äldre 27 Mar 12:01
    #3

    När var intervjun? Om hon sagt åt dig att ha is i magen ska du nog inte höra av dig särskilt fort. Men visst, ett kort mail med budskapet "vill bara bekräfta att det kändes väldigt bra och att jag är enormt intresserad av jobbet" efter att en rimlig tid har gått behöver inte vara fel.

  • Grodis­07
    Äldre 27 Mar 12:35
    #4

    Hade intervjun i onsdags. Hon sa ingenting om hur lång tid det skulle ta. Vill självklart inte vara tjatig men vill visa framfötterna och att jag verkligen vill ha jobbet.

  • Äldre 27 Mar 12:38
    #5
    Grodis07 skrev 2015-03-27 12:35:09 följande:

    Hade intervjun i onsdags. Hon sa ingenting om hur lång tid det skulle ta. Vill självklart inte vara tjatig men vill visa framfötterna och att jag verkligen vill ha jobbet.


    intervjun var för två dagar sedan och rekryteraren sa att du skulle ha is i magen! då hade jag inte ringt än på ett tag - nästa veckan är dessutom påskveckan, så jag hade avvaktat till efter påsk! 
  • Äldre 27 Mar 12:52
    #6
    Grodis07 skrev 2015-03-27 12:35:09 följande:

    Hade intervjun i onsdags. Hon sa ingenting om hur lång tid det skulle ta. Vill självklart inte vara tjatig men vill visa framfötterna och att jag verkligen vill ha jobbet.


    Har du inte fått besked när de kommer återkoppla skulle jag ringa en dryg vecka efter påsk och undra hur deras tidplan ser ut och när jag kan förvänta mig ett besked.


Svar på tråden När kan jag ringa? arbetsintervju