• Anonym (Vilsen)

    Tjurig partner (humörsvängningar)

    Vad är normalt?

    Hur mycket ska men ta?

  • Svar på tråden Tjurig partner (humörsvängningar)
  • anonym tufft

    Det är väl olika beroende på personlighet och så och hur länge saker och ting pågår. Har du exempel? ?

  • Anonym (Vilsen)

    Jag säger någonting till henne som inte på något vis är elakt egentligen. Det kan vara en ren uppmaning!

    Jag säger det inte ens i en särskilt arg ton eller så. Då blir hon skitsur, hoppar upp ur soffan och stänger av tvn och lommar iväg och borstar tänderna. Går sedan och lägger sig utan att se över den gemensamma lägenheten. Kollar inte om nåt behöver göras eller ifall det behöver släckas någon stans. Kattskålen är tom på mat och så vidare..

    Går och lägger sig utan att säga god natt.

  • Anonym (Vilsen)

    Dagen där på låtsas hon inte om nåt. Då ska allt va som vanligt igen.

    Säger jag nåt om det skyller hon på att hon va trött. Det känns lite som the silent treatment liksom. Inte prata utan bara tjura..

  • Anonym (Mens?)

    Det där låter normalt veckan före mens, annars inte.

  • Anonym (?)
    Anonym (Vilsen) skrev 2015-03-30 17:49:57 följande:

    Jag säger någonting till henne som inte på något vis är elakt egentligen. Det kan vara en ren uppmaning!

    Jag säger det inte ens i en särskilt arg ton eller så. Då blir hon skitsur, hoppar upp ur soffan och stänger av tvn och lommar iväg och borstar tänderna. Går sedan och lägger sig utan att se över den gemensamma lägenheten. Kollar inte om nåt behöver göras eller ifall det behöver släckas någon stans. Kattskålen är tom på mat och så vidare..

    Går och lägger sig utan att säga god natt.


    Exakt vad sa du? Säger du så ofta?
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (Mens?) skrev 2015-03-30 17:57:26 följande:

    Det där låter normalt veckan före mens, annars inte.


    Nä! Inte relaterat till det.. Är såhär mest hela tiden.

    Det kan nog va annat som spelar in. Stress på hennes jobb m.m. samt trötthet rent allmänt.
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (?) skrev 2015-03-30 18:02:32 följande:

    Exakt vad sa du? Säger du så ofta?


    Det spelar ingen roll vad jag sa vid just det tillfället. Det var absolut ingen övertramp eller onödigt personligt påhopp eller så. Ingen "kränkning" utan en helt normal grej att säga i ett förhållande.

    Hon tål absolut NOLL personlig kritik.. Det är jättejobbigt. Det blir begränsande att aldrig riktigt få tycka saker eller be om nåt lite extra. Jag hjälper ju henne med saker..
  • Anonym (?)
    Anonym (Vilsen) skrev 2015-03-30 23:02:35 följande:

    Det spelar ingen roll vad jag sa vid just det tillfället. Det var absolut ingen övertramp eller onödigt personligt påhopp eller så. Ingen "kränkning" utan en helt normal grej att säga i ett förhållande.

    Hon tål absolut NOLL personlig kritik.. Det är jättejobbigt. Det blir begränsande att aldrig riktigt få tycka saker eller be om nåt lite extra. Jag hjälper ju henne med saker..


    Men för henne va de antagligen ett övertramp!? Hon kan säkert överreagera men hennes gräns är nog bra mkt lägre än vad din är. Sen kanske det inte är orden isig som hon regerar på utan HUR du sa det!
  • Anonym (dfss)

    Klart att det har betydelse, vad du sa och hur. Om du vill ha andras åsikt om det så får du ju försöka ge en objektiv bild... Låter annars som att du bara vill ha någon som håller med om att "hon är dum, inte jag".

    Så, vad sa du?

  • NKmamma

    Jag tycker inte hennes beteende är bra.
    Att inte kunna ta kritik är jobbigt för den andra, för då kan man inte säga något alls. Det är min personliga erfarenhet iaf.
    Vad sa du?

Svar på tråden Tjurig partner (humörsvängningar)