• Svar på tråden Vad tycker ni om denna?
  • Mrs D

    Ja, det gör den. Fin färg dessutom.

    Hade själv en liknade sist jag var på bröllop, heldag. Är det en sån du kan ändra stilen på som du vill med banden? Dom är jätte populära här. Mina tärnor hade såna i en kortare model men knöt dom olika så de skulle smickra just den som bar den på mitt bröllop.

  • mycketsaft
    GrönaDruvan skrev 2015-03-27 16:28:18 följande:

    Nu ska jag inte vara tärna, utan bara gäst...är den för mycket då?


    Vad är de för klädkod?
  • Batmamba
    GrönaDruvan skrev 2015-03-27 16:40:25 följande:

    Sommarklädsel


    Folk kan komma i badbyxor med andra ord!

    Jag tycker att klänningen är jättefin.
  • Mrs D
    GrönaDruvan skrev 2015-03-27 16:28:18 följande:

    Nu ska jag inte vara tärna, utan bara gäst...är den för mycket då?


    Nej inte alls. Sa bara att den är populär både för gäst och tärnor här på Irland. Men så beror det på vad det är förslags bröllop, jag hade som sagt en väldigt lik på ett formellt bröllop i februari medan mitt eget bröllop där tärnorna hade liknade var väldigt avslappnat. Tycker den funkar för båda beroende på vad du har för accessoarer.

    Den andra är också jätte fin.

    Fördrar du starka eller bleka färger, vad passar dig bäst med hud/hår färgmässigt?
  • Mrs D
    Mrs D skrev 2015-03-27 19:00:38 följande:

    Nej inte alls. Sa bara att den är populär både för gäst och tärnor här på Irland. Men så beror det på vad det är förslags bröllop, jag hade som sagt en väldigt lik på ett formellt bröllop i februari medan mitt eget bröllop där tärnorna hade liknade var väldigt avslappnat. Tycker den funkar för båda beroende på vad du har för accessoarer.

    Den andra är också jätte fin.

    Fördrar du starka eller bleka färger, vad passar dig bäst med hud/hår färgmässigt?


    Mitt eget i juni***
  • Vassochtaggig

    Den var fin. Ska man lyssna på dom där som tycker att vett och etikett är viktigt har man bara lång klänning på bröllop som är på eftermiddagen eftersom det är vanligt att det blir middag med dans på kvällen. Om du inte vill reta upp "moster Hulda" ska du nog ha en liten jacka över klänningen om vigseln är i kyrkan.

  • Hejhoppsan
    GrönaDruvan skrev 2015-03-28 09:56:44 följande:

    Hittade drömklänningen på instagram!!! Herregud va fin. Vet dock inte vart den finns


    Nä, den var absolut för mycket tycker jag. Med klädkoden sommarklädsel kommer många att komma i enkla blommiga sommarklänningar och linnekostymer.

    Kör med ettan, toppensnygg!
  • Mrs D
    GrönaDruvan skrev 2015-03-28 09:56:44 följande:

    Hittade drömklänningen på instagram!!! Herregud va fin. Vet dock inte vart den finns


    www.jjshouse.com/se/ vet inte om du har kollat här, om inte så kanske du kan hitta om inte samma en liknade design. De har över 4000 olika att välja på i klänningar för speciella tillfällen och 900 i balklänningskategorin.

    Tycker personligen inte att den är för mycket, men har aldrig varit på ett bröllop där sommarklädsel varit klädkod utan mest aftonklänning eller fritt vilket blir aftonklänning
Svar på tråden Vad tycker ni om denna?