• Anonym (Besvärlig sits)

    Kan jag neka pappan umgänge pga detta?

    Pappans nya tjej, som vistats i pappans hem de tre senaste helgerna som dottern varit hos pappan, är riktigt elak mot min dotter.

    Dottern, fyra år, började gråta för första gången någonsin vid lämningen på förskolan idag. Jag fick aldrig ur henne vad det var, men senare på förskolan hade dottern berättat för sin bästis varför hon var ledsen, och en fröken hade hört deras samtal och berättade vid hämtningen varför hon varit så ledsen. Dottern hade sagt: "jag vill inte åka till min pappa idag för det bor en elak flicka där!".

    Nu har jag pratat med dottern och hon bröt ihop och berättade allt (tror jag!?).

    Pappans nya tjej har bland annat sagt: "du ska inte äta mer mat än så, du blir tjock, du är redan lite mullig och ska inte ha mer mat just nu!", samt "din mamma har så dålig smak, dina kläder är så fula", samt det värsta "du är ett äckligt litet monster och din papa gillar inte dig!"

    Jag går sönder!!!

    Kan jag neka att dottern åker till pappan nästa helg, om hans tjej ska vara där? Jag kan liksom inte stå och se på när dottern tvingas iväg till den hemska, vidriga kvinnan!

    Hur ska jag göra!? Vad BÖR jag göra!? Vad KAN jag göra!?

  • Svar på tråden Kan jag neka pappan umgänge pga detta?
  • nymedlem

    Vad säger pappan när du pratat med honom om saken?

  • Anonym (Besvärlig sits)
    nymedlem skrev 2015-03-27 17:58:25 följande:

    Vad säger pappan när du pratat med honom om saken?


    Han säger att hans tjej blivit arg på dottern vid ett tillfälle, men att han inte uppfattat att hon sa något otrevligt, men att han reagerade på att hon lät väldigt arg på dottern.

    Han lät väldigt chockad när jag berättade allt. Jag ringde och grät och bara öste ur mig allt som dottern och pedagogen sagt. Han hade inte så mycket att säga. Vi pratade inte om nästa helg.
  • Ess

    Han ska se till att ha full koll på dottern och tjejen nästa helg. Va uppmärksam och se hur det funkar mellan dem och ha öronen öppna.
    Märker han att det inte funkar så får han umgås med tjejen när han inte har dottern. Låter han det fortgå så kan du göra en orosanmälan.

    Prata med honom igen innan nästa umgänge, så att du försäkrar dig om att han har koll, eller att hon inte är där.

Svar på tråden Kan jag neka pappan umgänge pga detta?