• Anonym (semesterplaner)

    hur mycket pengar sparar ni inför årets semester?

    Hur mycket kostar era semestrar och vad vill ni göra på semestern?

    Har ni semester flera gånger om året?

  • Svar på tråden hur mycket pengar sparar ni inför årets semester?
  • Anonym (om jag hade pengar...)

    Jag måste vända på varenda krona och har inget semestersparande alls. Den lokala badstranden är populär.

  • Anonym (Bilägaren)

    Jag är priviligierad och behöver inte spara för att kunna ta semester.

  • Anonym (Okej)

    Vi har hittills i år sparat 19500 till semestern. Vi är två vuxna och kommer åka till Italien i sommar. När, vart och hur länge vi kommer åka bestäms av hur mycket mer vi får ihop. Vi var i Provence i 10 dagar 2012 och det kostade ca 25000, så jag antar att det blir ca den summan om vi vill ha en likvärdig semester. Vårt semestersparande är bara vad som blir över varje månad efter att vi sparat en bestämd summa på hussparandet. De två senaste somrarna prioriterade vi bara hussparande och åkte inte på utlandssemester (dock väldig tur med vädret hemma så det gjorde inget).

  • TigerLilySwe

    Sparar inte generellt sett till semestern utan anpassar resmål efter börsen, så att säga. I år ska vi dock till dyr storstad en vecka med två av barnen och det innebär nog att jag får tänka mig för och hålla igen på okynnesshopping i vår. Annars tar vi av sparkontot, det får bli så. Jag sparar sällan till nåt. Har jag pengar så handlar jag annars inte, ofta rea.

  • Anonym (semesterplaner)

    [quote=75075508][quote-nick]Anonym (Bilägaren) skrev 2015-03-27 18:33:11 följande:[/quote-nick]

    Jag är priviligierad och behöver inte spara för att kunna ta semester.

    [/quote

    Din semester r

  • Butterscotch

    Vi brukar inte spara specifikt för semester utan det blir vad det blir. Ibland ryms det inom månadsbudgeten och ibland får vi fylla på från det allmänna sparkontot. I år blir det billig semester, vi kommer vara i Sverige i sommar och mest på landet. Blir väl några kortare resor. Eventuellt en vecka utomlands på höstlovet, det kostar väl 25000 eller så om jag ska gissa.

  • Anonym (Inget spar)

    Vi sparar inte till semester utan tar av lönen. 

    I sommar ska vi vara hemma och lägga om taket på huset men det blir kortare utflykter till tex Gröna Lund, Kolmården etc.

    I höst åker vi en vecka till Kanarieöarna. Jag tror det kommer att landa på ca 30.000 totalt.

    Vi är inga typer som gillar att resa utan gillar mest att vara hemma och skrota.

  • Anonym (Den som spar...)

    Vi sparar 1000/ månad varje år till semestern hemma. Dvs utflykter, mat på restaurang, inträden, extra bensinprngar, någon övernattning osv... Är lärare så det är en lång ledighet och det behövs extra pengar utöver lön om vi ska vara nöjda med sommarlovet. Sedan sparar vi ytterligare om vi ska på en resa. Detta åter har vi sparat 3000/mån och det går till en greklandresa.

Svar på tråden hur mycket pengar sparar ni inför årets semester?