• Hellabella83

    Testade positivt fyra veckor sedan, nu i v 8 testade jag negativt?

    För fyra veckor sedan testade jag positivt på både sticka och cb digital. Imorse fick jag för mig att testa igen efter en hemsk mardröm och fick negativt på sticka. Köpte cb digital och även den visade negativt. Jag har ingen smärta och inga som helst blödningar. Upplever ff gravidsymptom som ömmande bröst och molvärk, illamående och halsbränna.

    Har tid på gyn på måndag men är alldeles för orolig så jag testar att fråga här om någon upplevt något liknande..

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Testade positivt fyra veckor sedan, nu i v 8 testade jag negativt?
  • Tramses

    Jag har haft blödningar sedan fem dagar efter äl och har därför fått göra flera vul.

    Jag har även för att lugna mig själv tagit gravtest för att se så att de inte har blivit svagare.

    Testen blev starkare och starkare, men i vecka 8 blev de betydligt svagare igen.

    Jag hade haft en liten blödning dagen innan så jag var helt säker på att det var mf.

    Fick en tid direkt hos min gyn och tro det eller ej, men den lille levde och hade det hur bra som helst.

    Min gyn förklarade att gravtesterna mäter hcg från värde 20 ungefär. I vecka 8 är nivåerna så otroligt höga, så testerna kan slå över och visa helt fel. Hon sa också att tom deras egna tester kunde visa helt blankt trots en frisk graviditet. Så hon sa åt mig att slänga testerna, och det tycker jag att du också ska göra. Jag gick in i v 11 idag.

    Stort lycka till!

  • Amazinglife
    Hellabella83 skrev 2015-03-27 18:04:12 följande:

    För fyra veckor sedan testade jag positivt på både sticka och cb digital. Imorse fick jag för mig att testa igen efter en hemsk mardröm och fick negativt på sticka. Köpte cb digital och även den visade negativt. Jag har ingen smärta och inga som helst blödningar. Upplever ff gravidsymptom som ömmande bröst och molvärk, illamående och halsbränna.

    Har tid på gyn på måndag men är alldeles för orolig så jag testar att fråga här om någon upplevt något liknande..

    Tacksam för svar!


    Spä ut ditt urin, så klarar testerna av mängden hcg ;) rätt häftigt faktiskt! Inget o oroa sig för!
Svar på tråden Testade positivt fyra veckor sedan, nu i v 8 testade jag negativt?