• Anonym (gnällspik)

    Fotölj

    Har idag sett flera personer på Facebook som säljer eller visar upp foto på sin fotölj. Jag blir tokig. Varför skriver så många fotölj när det heter fåtölj? Det handlar inte om dyslektiker eller personer som annars har dålig koll på stavning. Ja, detta är ett onödigt gnällinlägg men jag bara måste få utlopp för min irritation någonstans och bättre här än att hoppa på mina facebookvänner.

  • Svar på tråden Fotölj
  • Anonym (Tja)

    De tror förstås att det faktiskt stavas så. Finns ju många som inte skiljer på enda-ända, sett-sätt och en-än också. Störigt? Ja, men det beror väl på svenska skolan i ett nötskal. Får man ö.h.t lära sig rättstavning numer?

  • Pescetarian

    Jag anser att jag är bra på att stava. Men just ordet "fåtölj" var det rättstavningsprogrammet som lärde mig att stava rätt.

    Detta var dock en hel del år sedan, men ändå.

  • Anonym (gnällspik)
    Pescetarian skrev 2015-03-27 18:12:49 följande:

    Jag anser att jag är bra på att stava. Men just ordet "fåtölj" var det rättstavningsprogrammet som lärde mig att stava rätt.

    Detta var dock en hel del år sedan, men ändå.


    Faktiskt så ville rättstavningsprogrammet här på FL inte godkänna ordet fotölj och rättstavade till fåtölj. Så lösningen på min irritation är solklar! Facebook borde införa ett bra rättstavningsprogram ????
  • Pescetarian
    Anonym (gnällspik) skrev 2015-03-27 18:18:27 följande:

    Faktiskt så ville rättstavningsprogrammet här på FL inte godkänna ordet fotölj och rättstavade till fåtölj. Så lösningen på min irritation är solklar! Facebook borde införa ett bra rättstavningsprogram ????


    Jag har inte Facebook, men håller med att det borde ju finnas.
  • Pescetarian
    Pescetarian skrev 2015-03-27 18:23:58 följande:

    Jag har inte Facebook, men håller med att det borde ju finnas.


    OM att det borde finnas! ;)
  • puss

    jag brukar kolla på "fotölj" på blocket bara för att få mitt människoförakt berättigat.


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Stavningspolisen)

    Du skojar inte...
    På Blocket finns det minst tio olika stavningar, detta måste vara ett av svenskans mest felstavade ord.

    Fotöj
    Fåntöng
    Fåtöllj
    Fotöng
    osv.

    Lär er stava svenska för helvete, om ni nu inte ramlade av bananbåten förra veckan!!Skrikandes

  • Frontline
    Anonym (gnällspik) skrev 2015-03-27 18:18:27 följande:
    Faktiskt så ville rättstavningsprogrammet här på FL inte godkänna ordet fotölj och rättstavade till fåtölj. Så lösningen på min irritation är solklar! Facebook borde införa ett bra rättstavningsprogram ????
    Så blir det på min Facebook.



    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Pescetarian
    Frontline skrev 2015-03-27 18:43:12 följande:

    Så blir det på min Facebook.


    Mark Zuckerburg måste ha läst denna tråd!!!
Svar på tråden Fotölj