• Anonym (Färg)

    Vad är ok i inredning?

    Vi har ett hus som vi älskar och jag har kanske lite tokig stil men jag älskar starka färger. Inte överallt och hela tiden men gärna starka färger som kombineras med grått, vitt och svart.

    Nu renoverar vi ett sovrum hemma som också är kontor. Jag har snöat in på att jag vill ha ett gult, grönt eller orange golv och vi ska lägga marmoleum click.

    Om du kommit hem till mig, vad hade du tyckt då? Jag tänker mig den starka färgen ihop med vita och/eller svarta möbler och någon mer accentfärg till golvet i kuddar mm.

    Det är ju inte svårt att ta upp golvet om man ska sälja huset, det ligger ju flytande, men jag vill inte heller att folk ska tycka att det är vidrigt hemma hos mig eller att dotterns kompisar retar henne för den konstiga stilen.

  • Svar på tråden Vad är ok i inredning?
  • Anonym (Spela roll!)

    Spelar det nån roll egentligen vad andra tycker? Det är ni som bor där och ni ska välja vad ni vill ha och tycker om!  Glad Vi har nog alla "fel" man kan ha inredningsmässigt,men serru det skiter vi i. Hur andra har det skiter jag i också. Jag är på sin höjd på besök nån gång och då "står jag ut" med vad som helst utom om det är väldigt dyngigt. Man konstaterar att "jaha",de har valt sånt golv,skulle inte jag gjort",men sen är det bra liksom.  Tungan ute

  • Anonym (Färg)
    Anonym (Spela roll!) skrev 2015-03-27 18:13:36 följande:

    Spelar det nån roll egentligen vad andra tycker? Det är ni som bor där och ni ska välja vad ni vill ha och tycker om!  Glad Vi har nog alla "fel" man kan ha inredningsmässigt,men serru det skiter vi i. Hur andra har det skiter jag i också. Jag är på sin höjd på besök nån gång och då "står jag ut" med vad som helst utom om det är väldigt dyngigt. Man konstaterar att "jaha",de har valt sånt golv,skulle inte jag gjort",men sen är det bra liksom.  Tungan ute


    Absolut är det vi som bestämmer över vårt hem
    Dottern är inte glad i idén och tycker att det är helt knäppt (hon är 10 år).

    Men vad hade du tyckt? Snyggt eller fult?
  • sextiotalist

    Ärligt sagt, jag hade nästa mått lite fysiskt illa med en sådan färgkombination, tycker inte om klara färger och inte heller svart.
    Men det är ert hem, så ni bestämmer, men ingenting som fått lov att komma in i mitt hem.

  • Anonym (Spela roll!)
    Anonym (Färg) skrev 2015-03-27 18:15:06 följande:
    Absolut är det vi som bestämmer över vårt hem smile1.gif
    Dottern är inte glad i idén och tycker att det är helt knäppt (hon är 10 år).

    Men vad hade du tyckt? Snyggt eller fult?
    Gult och orange= huvva. Grönt-jag gillar grönt,men vet inte hur golvet ser ut eller vilken grönfärg det är så jag  kan inte yttra mig. Svarta möbler ogillas,lite för sorgsen färg. Men ha som ni vill!  Glad
  • Anonym (Spela roll!)

    Såg nu att det var schackrutigt eller vågigt golv och ogillade alla på googlebilderna utom ett som gick i ljust grönt med lite accentfärg. Så vem vet,kanske just det du gillar? Glad

  • Anonym (kul!)

    Förskräckligt men kul, är vad jag hade tänkt. :) Det hade gett mig ett positivt intryck av er som personer även om jag själv aldrig i livet hade velat ha det så.

  • nozpa

    Tycker om att se olika stilar. Det är inte alltid jag gillar det jag ser. Ibland tycker jag att det ser fruktansvärt illa ut. Men hellre att folk har en egen stil, och inreder som dom upplever passande än att alla ska vara tråkiga i sin inredning.
    Så kör på. Ser det överjäkligt ut så ta bort golvet. Det är ju ett "säkert" rum att testa i tycker jag.

  • Mascaraklumpar

    I princip vad som helst kan bli skitsnyggt om det görs på rätt sätt, eller gräsligt om det görs på fel sätt. Jag kan verkligen inte svara på vad jag skulle tänka utan att ha sett det.

    I vilket fall som helst är det viktiga såklart att ni själva trivs, så kör på det som NI vill ha!

  • Anonym (Färg)
    Anonym (Spela roll!) skrev 2015-03-27 18:20:15 följande:
    Gult och orange= huvva. Grönt-jag gillar grönt,men vet inte hur golvet ser ut eller vilken grönfärg det är så jag  kan inte yttra mig. Svarta möbler ogillas,lite för sorgsen färg. Men ha som ni vill!  Glad
    Gult eller orange, inte båda
    Svart tycker jag kan vara fint på en pinnsoffa eller en stol som är klarlackad. Skulle inte möblera ett helt rum i svart
    Tow2Mater skrev 2015-03-27 18:25:25 följande:

    Inte tokigt, t ex:


    Riktigt snyggt tycker jag

  • Anonym (Slut i rutan)

    Okej i inredning är allt som är utvalt enbart efter eget tycke och smak utan ängsliga blickar på vad som är trendigt eller inte. Men om man inte har egen smak och bara inreder efter modet är det väl okej det också. Allt är okej bara man är snäll. Det är människorna bland möblerna som är viktiga. Tycker jag.

  • MEE83

    Precis som mascaraklumpar skrivit, så kan väldigt mycket vara snyggt, på rätt ställe och gjort på rätt sätt. Jag har inget i mot starka färger, det kan vara väldigt snyggt och effektfullt. 

    Ett mästerverk i inredningsdesign, enligt mig, är Dorsia i GBG. Googla foton. 

  • Anonym (Spela roll!)
    Anonym (Färg) skrev 2015-03-27 19:02:38 följande:
    Så här kan ett orange golv se ut.
    Och det ger mig 70-talsminnen i kräkform!   Orange är den värsta färg jag vet tror jag.
  • Anonym (*)
    Anonym (Färg) skrev 2015-03-27 19:02:38 följande:

    Så här kan ett orange golv se ut.


    Funkar ju i stora lokaler, men inte i ett sovrum.
  • Dixie

    Jag skulle gärna ha mitt sovrum ganska lugnt och harmoniskt - så jagade nog tyckt det var lite väl mycket färger! 

Svar på tråden Vad är ok i inredning?