• Anonym (silic­on)
    Äldre 27 Mar 20:31
    3371 visningar
    29 svar
    -1
    29
    3371

    Förstorade brösten för 7 månader sen..

    Jag hade tänkt på att förstora brösten av och till i några år, men efter fjärde barnet beslutade jag mig för att fylla upp dem och utan lyft. Jag var väldigt osäker innan och ganska nervös i början. Vill bara säga till alla som funderar på detta: Det är så värt det!!! Jisses, inga tuttar som hoppar ur bh:n, inga tomma urringningar, inga besvär med att hitta rätt festtopp. Gör man dom fylligare men inte extremt stora är det en sann lycka. Jag skrattar varje dag när jag ser mig i spegeln med två helt perfekta bröst. De känns mjuka och ser naturligt fylliga ut, och många ger mig komplimanger för mina "naturligt vackra bröst". Många sa att jag kommer inte få ett bättre liv eller bli lyckligare. FEL! Påklädningsångesten är borta, det går snabbt och är kul att få på sig kläder, att vara utan är med kul. Min man och jag har riktigt bra sexliv då jag återfått självförtroendet. Så jo, livet blev bättre och hela familjen är lyckligare.

    Det här är något jag önskar alla småledsna mammatuttar! Funderar ni men tvekar, läser hemska historier, minns denna och tänk:? "nå vad är väl en bal på slottet?? utrtist, urdumt och tråkigt? eller ja.. helt fantastiskt?"

  • Svar på tråden Förstorade brösten för 7 månader sen..
  • Anonym (Fila)
    Äldre 27 Mar 20:51
    #1

    Berätta hur du gjort! Silikoninlägg?

  • Äldre 27 Mar 21:28
    #2

    Vilken typ av inlägg har du?

  • Anonym (silic­on) Trådstartaren
    Äldre 27 Mar 22:16
    #3

    Silikon, gelehallon, runda, bakom muskeln, 445 cc.

    De var som helt tomma hudflikar, rynkiga och totalt miserabla. Alla (inklusive maken) sa att dom är fina ändå, jag är fin ändå, det är inte så viktigt.

    Nej det är det väl egentligen inte, men det känns inte bra. Då tänkte jag på det jämt. Jag vägrade linne och klänning. Bikini och baddräkt var ett skämt. Fastnade med tutten i byrålådan när jag skulle stänga den utan att märka det först. Jag skämdes, VARJE dag.

    Skillnaden nu. Jag tänker inte på dem, de bara är där och sitter där de ska. Kläderna sitter som de ska. När jag ser mig naken i spegeln skrattar jag, mest för att de är helt otroligt perfekta (som en sportratt i en volvo 960) på en annars rolig men ack inte ny modell! :)

  • Anonym (M)
    Äldre 27 Mar 22:20
    #4

    Något får mig att tro att TS är en man som vill övertala kvinnor att fixa brösten. Inläggen låter inte seriösa på något sätt.

  • Anonym (silic­on) Trådstartaren
    Äldre 27 Mar 22:39
    #5
    Anonym (M) skrev 2015-03-27 22:20:22 följande:

    Något får mig att tro att TS är en man som vill övertala kvinnor att fixa brösten. Inläggen låter inte seriösa på något sätt.


    Något får mig att tro att du inte har bröst du är nöjd med? Eller har gjort en förstoring.

    Jag är definitivt inte ute efter att övertala någon, inte heller ute efter att vara så över-seriös - utan att förmedla att det var inte sån "kind of a big deal" att göra slag i saken och det ökade faktiskt min livskvalitet.

    Jag är definitivt inte en man, även om jag kan skratta, vara nöjd över min kropp, och ett lättsamt sätt att se på min egen tidigare skam över min kropp. Det måste inte vara misstänkt för att en tjej känner/tänker/tycker/uttrycker något sådant. Trist inlägg av dig.
  • Äldre 28 Mar 07:52
    #6
    Anonym (M) skrev 2015-03-27 22:20:22 följande:

    Något får mig att tro att TS är en man som vill övertala kvinnor att fixa brösten. Inläggen låter inte seriösa på något sätt.


    Haha, exakt min tanke
  • Anonym (silic­on) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 21:30
    #7
    kasovi skrev 2015-03-28 07:52:00 följande:
    Haha, exakt min tanke
    Eh? ja *suck*? att vara glad och positiv är lite misstänkt va??

    Är väl precis just därför jag startade tråden. För att jag mötte människor som hade precis den här inställningen. Att brösten är till för männen, det är fullt och helt männens påhitt, krav och förhoppningar.

    Det gör riktigt ont efter operationen, men med den förbättrade livskvalitet det faktiskt gett var det värt det helt klart. 

    Jag har pratat med många väninnor som varit ledsna över att de blivit tomma efter barn, viktnedgång men hindrats då andra KVINNOR är så nedvärderande och direkt säger att det är för att behaga män.

    Att förlora sina tuttar är som att förlora vilken annan kroppsdel som helst. Får man cancer är det helt okej att göra op och få inlägg dock.
  • Anonym (M)
    Äldre 28 Mar 22:31
    #8
    Anonym (silicon) skrev 2015-03-28 21:30:44 följande:

    Eh? ja *suck*? att vara glad och positiv är lite misstänkt va??

    Är väl precis just därför jag startade tråden. För att jag mötte människor som hade precis den här inställningen. Att brösten är till för männen, det är fullt och helt männens påhitt, krav och förhoppningar.

    Det gör riktigt ont efter operationen, men med den förbättrade livskvalitet det faktiskt gett var det värt det helt klart. 

    Jag har pratat med många väninnor som varit ledsna över att de blivit tomma efter barn, viktnedgång men hindrats då andra KVINNOR är så nedvärderande och direkt säger att det är för att behaga män.

    Att förlora sina tuttar är som att förlora vilken annan kroppsdel som helst. Får man cancer är det helt okej att göra op och få inlägg dock.


    Jag har inget emot bröstoperation. Men det är något i sättet du skriver som inte känns genuint. Du skriver om dina bröst som ingen kvinna jag någonsin hört.
  • Äldre 28 Mar 22:49
    #9
    Anonym (silicon) skrev 2015-03-28 21:30:44 följande:
    Eh? ja *suck*? att vara glad och positiv är lite misstänkt va??

    Är väl precis just därför jag startade tråden. För att jag mötte människor som hade precis den här inställningen. Att brösten är till för männen, det är fullt och helt männens påhitt, krav och förhoppningar.

    Det gör riktigt ont efter operationen, men med den förbättrade livskvalitet det faktiskt gett var det värt det helt klart. 

    Jag har pratat med många väninnor som varit ledsna över att de blivit tomma efter barn, viktnedgång men hindrats då andra KVINNOR är så nedvärderande och direkt säger att det är för att behaga män.

    Att förlora sina tuttar är som att förlora vilken annan kroppsdel som helst. Får man cancer är det helt okej att göra op och få inlägg dock.
    Glad och positiv vet jag inte... Låter mer sådär överdrivet påklistrat.

    Jag har inte alls nåt emot tuttoperationer och vad anledningen är att man gör det. Jag tänkte själv göra det när jag är färdig med barntillverkningen. Både för min egen skull och för min sambo.

    Fast din trådstart är ganska övertydligt påhittad eftersom varannan mening handlar om hur jäääävla nöjd du är. Skitkul! Visst.

    Var vill du komma nu då?
  • Anonym (Tutti­s)
    Äldre 28 Mar 23:23
    #10

    Jag har också fixat tuttarna fast för snart 10 år sedan, när jag var i 20 årsåldern och långt innan jag skaffade barn (dock av samma orsak- tomma, hängiga etc). Du skriver en sak som jag verkligen kan relatera till:


    Anonym (silicon) skrev 2015-03-27 22:16:05 följande:

    Skillnaden nu. Jag tänker inte på dem, de bara är där och sitter där de ska.


    Innan op var mina bröst ett stort problem som påverkade mitt liv i oacceptabelt stor utsträckning. Efter op har fokus helt försvunnit från mina bröst. De bara finns där, sitter på plats och har dessutom visat sig fungera utmärkt till amning (vilket jag är enormt tacksam över). Ett problem mindre. 

    Jag skulle dock aldrig ge rådet till någon annan att operera brösten bara för att. Det är ett stort ingrepp och man bör vara på det klara med vad man ger sig in på, vilka risker som finns och inte minst ha realistiska förväntningar på resultatet. Man blir inte en ny lyckligare människa bara för att man får ett par nya bröst (eller ny näsa för den delen). 

    Har man något hos sig själv som man stör sig något enormt på så kan jag bara se 2 alternativ: antingen accepterar man sig själv som man är och sluta beklaga sig över sina skavanker eller så gör man något åt det. Att vara missnöjd livet ut är för mig inget alternativ, livet är för kort för ältande. Med åren har jag läst mig acceptera det mesta hos mig själv vilket är väldigt skönt.
Svar på tråden Förstorade brösten för 7 månader sen..