• lolijoj

    RMC i Malmö

    Hej!

    Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.
    Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.
    Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

    Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?

  • Svar på tråden RMC i Malmö
  • Jag är bara jag

    Man går igenom tillsammans med läkaren vad som framkommit på proverna och sen utifrån det bestämmer man hur man går vidare. Pergo,insemination eller IVF. Lycka till!

  • monn

    Efter att vi lämnat blodprover och spermaprover fick vi en tid inom en månad, tyckte det gick fort :) vi skall göra insemination! Lycka til :)


    lolijoj skrev 2015-03-27 20:56:43 följande:

    Hej!

    Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.

    Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.

    Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

    Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?


  • lolijoj

    Åh, härligt att höra att det går så snabbt!
    Får ni göra inseminationen direkt också?

    Vad gjordes vid första mötet efter proverna för er Monn?

  • monn

    Mitt sköldkörtelvärde måste ner först, så jag medicinerar med levxin nu sedan en vecka. Vid första mötet gick de igenom provresultaten och gjorde ultrljud på mig och kände på min mans testiklar! Jag skall spola äggledarna också. När jag ätit levaxin i en månad skall de ta nya blodprover och se hur värdet ändrats :)


    lolijoj skrev 2015-03-29 13:57:31 följande:

    Åh, härligt att höra att det går så snabbt!

    Får ni göra inseminationen direkt också?

    Vad gjordes vid första mötet efter proverna för er Monn?


  • joss82

    Får jag hoppa in här? Vi väntar på kallelse för IVF på RMC och när jag ringde i veckan sa de att den kommer om någon vecka! Så spännande och läskigt också. Jag har liksom lite svårt att inse att vi tillhör de som behöver hjälp för att få barn, det var ju liksom inte så man tänkte sig det :(. Men glad i alla fall att hjälp är på väg! Vi har redan tagit massa blodprov, gjort VUL, äggledarspolning och spermaprov, tror ni man behöver göra om utredningen på RMC då eller använder de våra "gamla" testresultat?

  • pandoraDiem

    Hej! 
    Försökte att googla runt efter väntetider på RMC, men hittade inte så mycket. Tänkte att någon här kanske vet? Det jag först och främst tänkte på är väntetiden för en fertitlitetsutredning och hur det går till om man vill göra en sån. För oss är det nog inte aktuellt förrän till sommaren då det gått ett år sen vi började försöka, men om väntetiden är jättelång kanske det är dags att börja fundera på det. Dessutom känner jag mig inte speciellt hoppfull att jag kommer bli gravid innan dess eftersom jag bara har en äggledare. Känner mig dessutom stressad över att jag inte direkt blir yngre. Ursäkta det långa inlägget.

  • lolijoj

    Vi skickade in en egenremiss, och kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog, men vi fick ett brev kanske 2veckor efter det med remisser för två blodprover för min del och två spermatester för mannen.
    Så jag tyckte att det gick väldigt snabbt. 
    Blodproven ska tas på speciella dagar under under menscykeln, så har nu lämnat ett och inväntar det andra. mannen ska lämna två olika tester med två veckor mellan tillfällena.
    När man lämnat alla prover så ska man ringa och boka tid för ett läkarbesök där man får svar på proven och undersöks lite mer.
    Vet inte hur lång väntetid det är för det besöket dock.

  • pandoraDiem

    Tack så mycket för svar, skönt att det inte tagit så lång tid att vänta på utredning, gör mig lite lugnare :)

Svar på tråden RMC i Malmö