• Anonym (Funderaren)

    p-stav gravid?

    Hej!

    Jag har en P-stav som går ut i november i år.

    Jag har inte haft några som helst problem med den.

    Men nu de senaste dagarna har jag fått som mensvärk (utan mens ) och mina bröst är superömma!

    Jag vet att risken för graviditet är väldigt liten och att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte.

    Min fråga är att om jag nu ska ta ett test för att stilla mina funderingar, hur länge ska jag vänta. Jag har inte regelbunden mens.

  • Svar på tråden p-stav gravid?
  • Meus Veritas

    Ta ett test o prova. Är ju inget att vänta på om din mens ändå är oregelbunden.

    O detta med att den går ut i nov, min bm säger att de håller mycket längre än de säger men att man tar ut dom efter tre år för att varahelt säkra

  • Anonym (Funderaren)

    Tack för svaret!

    Är ju nästan så jag blir lite nervös inför att testa ????

    Jag inbillar mig säkert bara eller...????

  • Anonym (Funderaren)

    Mina symtom är:

    Mensvärk, obekvämt med tajta byxor.

    Ömma bröst som knappt går att nudda.

    Ont i svanken.

    Har varit gravid två gånger tidigare och jag tycker att jag känner igen det här. Men vad är oddsen??!!

  • Meus Veritas

    Oddsen är väl ganska låga men det går att bli gravid med p sav. Min syster blev det men det var ju med en annan p stav för en herrans massa år sen. Men ta ett test så slipper du gå och undra. För har du gått så långt att du visar gravidsymptom så kommerden visa om du e gravid eller inte Lycka till

  • Anonym (Funderaren)

    Du har så rätt så! Bättre att få svart på vitt så kan jag sluta grubbla sen ?

  • Anonym (Funderaren)

    Nu har jag köpt ett test, uj uj uj!!!!

  • Anonym (Funderaren)

    Ska testa imorgon bitti.

    Nu när jag satt i bilen på väg hem från jobbet så satt jeansen jätteobekvämt, precis som de gjorde när jag var gravid de andra gångerna ;)

  • Anonym (Funderaren)

    Nu är testet taget och det var inte ens en skymtning av att bli ett +

    Tänk vad kroppen kan lura en!

  • Meus Veritas

    Va skönt att du vet nu så slipper du gå och oroa dig. Hur känner du över det hela då?

    Jo kroppen kan lura en rejält när den vill. O jag tror att om man tänker på att va gravid så kan kroppen börja småvisa symptom oxå.

  • Anonym (Funderaren)

    Ärligt talat ska jag nog erkänna att jag blev lite besviken.

    Har två barn på 3 år och 6 år så har ju fullt upp ändå ;)

    Ja, jösses vad symtom som dök upp! ;)

  • Meus Veritas

    Ja det är väl nästan omöjligt att inte bli lite besviken när det visar negativt när man tycker man haft sypmtom. Men se det såhär du kan ju bli gravid om du tar ut staven o nu bet du ju att staven funkar

  • Anonym (Funderaren)

    Jo, men det är just det om jag "vågar" ta ut staven. Jag menar, nu har vi ju kommit ifrån sömnlösa nätter, blöjbyten och massor av tillbehör som ska packas med när man ska iväg nånstans...livet har ju blivit så mycket lättare ;) Ska man börja om då? :)

    Hur många barn har du?

  • Meus Veritas

    Jo jag förstår helt hur du tänker.

    Jag har ett barn, en son som nyss blev åtta år. För bara ett och ett halft år sen så kämpade jag och exet med att få en tvåa men det var nog bara ett desperat försök för att rädda ett hopplöst förhållande. För nu när vi varit separerade i ett år har jag ingen längtan kvar över att som du säger börja om med blöjor, packning, sömnlösa nätter osv.

    Jag är ju ändå 30 år o vill nog ha några år utan hemmaboende barn innan jag blir pensionär såå jaa jag är väl en av de där hemska mammorna som inte ger mitt barn ett syskon. Men han har dock numera tre bonussyskon så det får räcka

  • Anonym (Funderaren)

    :)

    Men då har ni ju ändå fullt upp :)

    Det blir ju roligare och roligare när man kan hitta på samma saker hela familjen utan att nån ska behöva avstå för att amma och köra vagn, som t.ex gå på Grönan eller åka skidor :)

    Själv börjar jag närma mig 35 så jag är gammal ;)

  • Meus Veritas

    Ha ha näää fullt upp är det inte för mig än iaf, är särbo med karln som har två barn för jag vill bo själv ett tag innan jag kastar mig in i ett nytt familjeliv

    Ja precis som du säger så är det ju skönt när barnen blivit lite större o spec då man inte ständigt måste ha koll på vart det finns micro och platser att byta blöja på

  • Anonym (Funderaren)

    Aha :)

    Då vet du vad du har att vänta sen då ;)

  • Meus Veritas

    Ha ha jaaa jag har nog ett kaos att vänta mig såsmåningom med tre grabbar såååå jag suger på karamellen ett tag till tror jag

    Men 35 är ju ingen ålder att bli mamma igen i ju om man nu vill börja om som sagt

    Men nu har jag just blivit barnledig för denna vecka och är även sjukskriven med trasig rygg o väntar på op så nu ska jag bara njuta av lugnet o ta hand om mig själv o det går ju inte om man har en liten skrutt som vill ha uppmärksamhet

  • Anonym (Funderaren)

    Förstår att du suger på karamellen ;)

    Nä, det har du rätt i. Dock har jag nog som sagt blivit alldeles för bekväm för att orka börja om.

    Skönt för dig att kunna rå om dig själv.

    Jag är ledig idag men då är ju även 3 - åringen ledig så inte en lugn stund ;)

Svar på tråden p-stav gravid?