• Anonym (arg)
    Äldre 28 Mar 09:11
    18088 visningar
    162 svar
    162
    18088

    Mjölk är inte mat!

    Måste ha en jäkligt trög sambo känner jag.. Han har sagt att han ska bättra sig men varje gång han är själv med barnet blir det samma historia, hon får ingen mat! Idag lät han mig sova ut och när jag vaknade sa han att de redan ätit frukost.. Frågade vad dottern ätit.. "En stor flaska mjölk". Alltså jag blir tokig!

  • Svar på tråden Mjölk är inte mat!
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 28 Mar 09:17
    #1
    +1

    Karln är en idiot. Och man låter inte nån som ej förstår att barn behöver mat ha ansvar för barnet utan tillsyn.

  • Äldre 28 Mar 09:20
    #2

    Men gud. Vad säger han när du säger att hon behöver mer?

  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 09:21
    #3
    -1
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 09:17:43 följande:

    Karln är en idiot. Och man låter inte nån som ej förstår att barn behöver mat ha ansvar för barnet utan tillsyn.


    Så jag ska inte ens kunna lita på pappan? Han tycker att det räcker eftersom hon blir nöjd efter flaskan och hon äter ju mat resten av dagen (när jag är med). Fattar inte vad mer jag kan säga för att få honom att fatta att det inte är mat, han ser ingen skillnad mellan det och välling.
  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 09:22
    #4
    Monkii skrev 2015-03-28 09:20:13 följande:

    Men gud. Vad säger han när du säger att hon behöver mer?


    Att hon blir nöjd av det och inte ber om mer :/
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 28 Mar 09:26
    #5
    +2
    Anonym (arg) skrev 2015-03-28 09:21:53 följande:

    Så jag ska inte ens kunna lita på pappan? Han tycker att det räcker eftersom hon blir nöjd efter flaskan och hon äter ju mat resten av dagen (när jag är med). Fattar inte vad mer jag kan säga för att få honom att fatta att det inte är mat, han ser ingen skillnad mellan det och välling.


    Ska och ska....? Du måste ju utgå ifrån verkligheten inte hur det BORDE vara. Om en förälder trots upprepade instruktioner inte förstår att ett barn behöver mat så är ju verkligheten helt enkelt så att vederbörande inte är kapabel att vårda barn. Och det är den verkligheten du måste agera utifrån.
  • Äldre 28 Mar 09:28
    #6

    Hur gammal är flickan? Mjölk ÄR mat för spädbarn.


    42.
  • Anonym (arg) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 09:29
    #7
    Ramborg skrev 2015-03-28 09:28:21 följande:

    Hur gammal är flickan? Mjölk ÄR mat för spädbarn.


    3 år.
  • Äldre 28 Mar 09:34
    #8
    +1
    Anonym (arg) skrev 2015-03-28 09:29:19 följande:

    3 år.


    Oj.
    42.
  • sextio­talist
    Äldre 28 Mar 09:34
    #9
    +1

    Hon får ju mat resten av dagen och så länge hon inte mår dåligt av det så är det ingen fara någon enstaka gång.

    Hur många vuxna börjar inte dagen med kaffe och en marmeladsmörgås.

  • sextio­talist
    Äldre 28 Mar 09:34
    #9

    Hon får ju mat resten av dagen och så länge hon inte mår dåligt av det så är det ingen fara någon enstaka gång.

    Hur många vuxna börjar inte dagen med kaffe och en marmeladsmörgås.

Svar på tråden Mjölk är inte mat!