• Anonym (trådstartaren)

    Varför blir det alltid fel?

    Jag är över 40 år nu och hela mitt liv har bara varit.........konstigt? Aldrig haft vänner och inte kunnat jobba så mycket och jag har alltid varit ensam och jag blir alltid utanför och över om man skulle gå en kurs eller en utbildning eller så.
    Jag är allt annat än blyg, men är heller ingen som tar plats och börjar leda en grupp och så.
    Men jag blir ändå alltid över.
    Och ständigt missförstådd. Jag säjer en sak men blir oftast missförstådd.
    Jag har bra betyg från skolan men var inte bäst men låg i det övre skiktet.
    Får jämt och ständigt höra hur annorlunda jag är hur excentrisk jag är och jag blir alltid hackad på,hur jag är och hur jag inte är,blir aldrig accepterad rakt av och som jag ser att andra blir.
    Jag pasar som inte in nånstans!
    Jag är ingen elak människa tvärtom bryr jag mycket om andra.
    Men jag får aldrig vara med?

    Så här har hela mitt liv sett ut,bara tomt.
    Jag har inga barn heller.
    Lidit av ångest sen jag var litet barn och gör det än.
    Är lättstressad och blir lätt nervös och det är väl därför också som en del
    människor genom åren och som jag tex i studier kommit i kontakt med
    haft roligt åt mej.
    Jag är lättpratad och glad och social men ändå blir allting fel?
    Jag har en enda människa i mitt liv och det är min sambo sen finns det inga andra där,det är så tomt och konstigt hela mitt liv och har alltid varit.
    Men varför är det så här?
    Jag tycker jag är helt normal men jag bemöts inte som om jag vore det?
    Vad kan det vara för fel?

  • Svar på tråden Varför blir det alltid fel?
  • Anonym (Jag)

    På vilket sätt bryr du dig om andra? Är du barnvakt, med i någon frivillig hjälporganisation, har du något intresse där du träffar andra tex handarbetsgrupp? Träningsgrupp? Har alla dina barndomsvänner familj och barn och inte tid med vänner? Är du vän med din sambos vänners sambon? Har du kontakt med släktingar om inte, bli facebookvän med dem. Om du vill bli vän med någon ska du öva på ditt leende, lyssna på dem och föreslå att ni gör något tillsammans som de gillar, fiska, åka ut till villan, ha grillfest etc. Fira födelsedag, hälsa på en gammal släkting på ålderdomshem eller sjukhus, ta med något gott. Regel 1. Inte bara tala om dig själv.

  • Anonym (Talande man)

    Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt. Du ger ju svaret själv. Om du av andra uppfattas som excentrisk men, du själv anser att du är normal, då blir det väl fel?
    Eller är du missförstådd nu igen?

  • Trinity78

    Jag känner igen mig väl i det du skriver. Det visade sig efter en utredning att jag har Aspergers syndrom.


    Reproductively challenged
  • Anonym (anonym)
    Trinity78 skrev 2015-03-28 20:24:14 följande:
    Jag känner igen mig väl i det du skriver. Det visade sig efter en utredning att jag har Aspergers syndrom.
    Reproductively challenged

    Jag tänkte också på aspergers när jag läste trådstarten. Jag har läst mycket på aspergerforum senaste tiden och misstänker att jag själv skulle få den diagnosen om jag skulle bli utredd. Mina symtom och ts stämmer inte helt överens (jag är t.ex. mer tillbakadragen och osocial) men jag känner igen oss båda från det jag läst på forumet.
  • Anonym (25åringen)

    svaret ligger antagligen i något som du anser vara helt normalt eller som du helt inte märker av själv. det är alltid svårt att bedöma sig själv såhär. ta hjälp av din sambo är mitt tips, fråga honom.

Svar på tråden Varför blir det alltid fel?