• Anonym (Rädd)
    Äldre 28 Mar 11:23
    430 visningar
    2 svar
    2
    430

    Förlossning startat 23+6

    Har legat på sjukhus flera dagar då de upptäckte att vattnet nästan var borta. Sen igår har jag haft regelbundna och onda sammandragningar/värkar och vattnet är helt borta.. Eftersom jag blödit mycket under graviditeten ger de mig inte bricanyl och kan inte stoppa förlossningen om det är den som startat nu. De har hunnit ge de båda betapredsprutorna för lungmognaden men hur mycket hjälper dom? Finns det någon chans att vår lilla (23+6) överlever detta? Är det störst chans att barnet dör under själva förlossningen eller efteråt? Så himla rädd och orolig..Vet inte vad jag ska förvänta mig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-29 19:26
    Nu är hon här, föddes i v.24+0 600g o 31cm. Läget är såklart kritiskt men hon har syresatt sig bra idag.

  • Svar på tråden Förlossning startat 23+6
  • Äldre 28 Mar 12:07
    #1

    Får du ingen information på sjukhuset? Jag googlade snabbt, och ungefär hälften av barnen födda i v 23 överlever, sen ökar det t 80% i v 25. Så varje dag barnet är kvar ökar chanserna, men redan nu finns det alltså relativt goda möjligheter att barnet överlever!
    Det måste vara jättejobbigt för er, be åtminstone om mer info från läkarna. Hoppas verkligen att allt går bra för er!

  • Eza
    Äldre 30 Mar 12:32
    #2

    Stort grattis till er lilla! Hoppas allt går bra.

Svar på tråden Förlossning startat 23+6