• Anonym (stink­is)
    Äldre 28 Mar 11:45
    3243 visningar
    6 svar
    6
    3243

    Bot mot illaluktande gaser??

    Har uteslutit allt nu känns det som... gluten, vete, laktos, socker, ägg, broccolli, vitlök... listan kan göras lång, men ständigt denna hemska lukt Rynkar på näsan har haft det såhär jättelänge men inte börjat ta tag i det förrän nu. Någon som har tips?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-28 16:33
    Har även uteslutit alla mjölk- och sojaprodukter. Är vegetarian sen tidigare så äter inte kött heller.

  • Svar på tråden Bot mot illaluktande gaser??
  • Anonym (fisen­)
    Äldre 28 Mar 12:32
    #1

    Illaluktande fisar är för att där är bajs i tarmen. Går du o håller dig länge?

  • Anonym (stink­is) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 15:12
    #2

    Nej, det tycker jag inte att jag gör. Går på toa när jag behöver.

  • Anonym (H)
    Äldre 28 Mar 15:27
    #3
    Anonym (fisen) skrev 2015-03-28 12:32:03 följande:

    Illaluktande fisar är för att där är bajs i tarmen. Går du o håller dig länge?


    Sanning med modifikation! Det KAN bero på att man äter mycket svårsmält mat som ligger o typ ruttnar. Så det är iof avföring kvar då, men det beror inte på att man inte går på toa tillräckligt.
  • Anonym (Mjölk­protei­n)
    Äldre 28 Mar 16:26
    #4

    Du kanske inte alls tål mjölkprotein. Då hjälper det inte att utesluta laktos.

  • Anonym (stink­is) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 16:38
    #5
    Anonym (Mjölkprotein) skrev 2015-03-28 16:26:44 följande:

    Du kanske inte alls tål mjölkprotein. Då hjälper det inte att utesluta laktos.


    Har dock slutat med i stort sett alla mjölkprodukter, var lite för snabb när jag skrev trådstarten men har uppdaterat nu. Äter dock smör, det kanske är det som är boven? Har läst att de flesta som är känsliga mot mjölkprodukter tål smör, men kan ha fel. Får prova att skippa det imorgon...!
  • Anonym (Mjölk­protei­n)
    Äldre 28 Mar 20:01
    #6

    Läs på ordentligt om vad som gäller om du är allergisk mot mjölkprotein. Det går inte att halvsluta, äta ibland, tro att du ska märka skillnad på en gång o.s.v

Svar på tråden Bot mot illaluktande gaser??