• lizablue

    Sista tåget...

    Hej.
    Jag är en kvinna på 46.
    Jag födde barn 09, (har även två vuxna barn i ett tidigare förhållande) och vi har försökt att få syskon efter det, men graviditeterna har blivit missfall.
    Jag har nu börjat fundera i banorna kring embryoadoption då min äggreserv  verkar vara slut.

    Mina frågor är:
    Är jag för gammal? 
    Vilken klinik i Europa rekommenderar ni?
    Hur är så att säga gången från första kontakt till förhoppningsvis förlossning?

    Kram <3

  • Svar på tråden Sista tåget...
  • Jag är bara jag

    Åldersgränsen brukar ligga på 50 så nej,du är inte för gammal. Jag är 46 och ska göra min 5.e ED på tisdag. det finns många klniker att välja mellan,vi går på Unica i Brno. Allt sköts via mejl,sen är det ET eller FET och sen bara att vänta på om det tatt.

  • lizablue

    Tack för svar!
    har ni gjort de övriga  ED på denna klinik?
    Har läst mest om klinikerna i Riga och St-Petersburg, men  får nog läsa vidare. Varför valde ni just denna klinik?
    Känner verkligen mer och mer att jag vill göra detta..
    Håller tummar och tår för er på tisdag!

     

  • Jag är bara jag

    3 FET på annan klinik i Tjeckien och 1 ET tidigare på denna klinik. Vi valde de här 2 p.g.a det nära avståndet till landet,priset,ingen kö,gott bemötande via mejl,gott rykte och den här sista p.g.a att de hade lite andra mediciner att erbjuda. Man vill ju prova annat när man misslyckats så ofta. AVA är rollsroicekliniker,dyrast av alla,men det är ju inte priset som avgör om man blir gravid.

    Tack för tummen och lycka till med funderingarna! {#emotions_dlg.flower}

  • Bling Bling

    hej
    Jag är också 46 år sista barnet 09.Har även 3 äldre barn sen tidigare.
    Har fått missfall även jag efter sista barnet.

    Har nyss bestämt oss för att göra äd på invimed i Polen.

    Tycker inte du är för gammal.
    Vi valde Polen för priset vara ganska bra och att dom har samarbets kliniker i sverige.
    Jag är ganska ny med äd men är gärna med här för att få lite mera info jag med

  • inell

    Hej ! Jag är 40 o har ne flicka född 13,nu har jag inga reserv ägg kvar o därför ska åka till Estland att få ÄD redan nästa vecka ska vi fara dit o stannar där 1 vecka hos våra vänner.Tänk inte på ålder jag tror att har rätt att få barn avsätt om du ä gammal eller ung ,det handlar om vilja inte ålder.
    Lycka till er alla
    MVH
    Inell

  • lizablue

    Hur har det gått för er som varit iväg?
    Tänkt på er.
    Ligger själv hemma i influensa, men funderar och läser mycket.


    inell skrev 2015-03-30 20:28:27 följande:

    Hej ! Jag är 40 o har ne flicka född 13,nu har jag inga reserv ägg kvar o därför ska åka till Estland att få ÄD redan nästa vecka ska vi fara dit o stannar där 1 vecka hos våra vänner.Tänk inte på ålder jag tror att har rätt att få barn avsätt om du ä gammal eller ung ,det handlar om vilja inte ålder.
    Lycka till er alla
    MVH
    Inell


    Bling Bling skrev 2015-03-30 19:55:50 följande:

    hej
    Jag är också 46 år sista barnet 09.Har även 3 äldre barn sen tidigare.
    Har fått missfall även jag efter sista barnet.

    Har nyss bestämt oss för att göra äd på invimed i Polen.

    Tycker inte du är för gammal.
    Vi valde Polen för priset vara ganska bra och att dom har samarbets kliniker i sverige.
    Jag är ganska ny med äd men är gärna med här för att få lite mera info jag med





    Jag är bara jag skrev 2015-03-28 15:47:56 följande:

    Åldersgränsen brukar ligga på 50 så nej,du är inte för gammal. Jag är 46 och ska göra min 5.e ED på tisdag. det finns många klniker att välja mellan,vi går på Unica i Brno. Allt sköts via mejl,sen är det ET eller FET och sen bara att vänta på om det tatt.



  • inell

    Hej på er! Nu jag är tillbaka från Tallinn med värsta influensa har tappat rösten men inte hoppet ,sitter o väntar till sista april.Sedan vi får se .Hur mår du?

Svar på tråden Sista tåget...