• Äldre 28 Mar 13:25
    2978 visningar
    6 svar
    6
    2978

    Stockholms bostadskö,erfarenheter?

    Jag har stått i kö på Stockholms bostadsförmedling sedan 2008. Har sökt en lägenhet i Märsta och hamnade på köplats 8. Hur stora är mina chanser att jag får lägenheten?Är det ens någon mening att gå på visning,men tanke på att jag en lång sträcka att åka. 
  • Svar på tråden Stockholms bostadskö,erfarenheter?
  • Ful Anka
    Äldre 28 Mar 13:56
    #1

    Finns den kön? Trodde den var borttagen eftersom själva Bostadsförmedlingen är stängd. Är det inte i bostadsbolagens egna kö man ska stå i nu?


    This is my life and I don't care
  • Äldre 28 Mar 14:10
    #2
    Sara101010 skrev 2015-03-28 13:25:22 följande:

    Jag har stått i kö på Stockholms bostadsförmedling sedan 2008. Har sökt en lägenhet i Märsta och hamnade på köplats 8. Hur stora är mina chanser att jag får lägenheten?Är det ens någon mening att gå på visning,men tanke på att jag en lång sträcka att åka. 


    Jo det är bra att gå. Har fått 2 bostäder ena på plats 10 andra som plats 8
  • Äldre 28 Mar 14:21
    #3

    har aldrig hört talas om att själva Bostadsförmedlingen är stängd.Det finns dock några bostadsbolag som har egen kö,men de flesta lägenheter förmedlas genom bostadsförmedlingen.

  • Äldre 28 Mar 14:47
    #4
    alexias mamma skrev 2015-03-28 14:10:41 följande:
    Jo det är bra att gå. Har fått 2 bostäder ena på plats 10 andra som plats 8
    Det låter bra:) i vilket stadsdel har du fått  dina lägenheter och hur längre har du köat? har de som var före dig varit med på visningen och tackat nej då?
  • Äldre 28 Mar 14:48
    #5
    Ful Anka skrev 2015-03-28 13:56:36 följande:

    Finns den kön? Trodde den var borttagen eftersom själva Bostadsförmedlingen är stängd. Är det inte i bostadsbolagens egna kö man ska stå i nu?


    har aldrig hört talas om att själva Bostadsförmedlingen är stängd.Det finns dock några bostadsbolag som har egen kö,men de flesta lägenheter förmedlas genom bostadsförmedlingen.
  • Äldre 28 Mar 16:55
    #6
    Sara101010 skrev 2015-03-28 14:47:47 följande:
    Det låter bra:) i vilket stadsdel har du fått  dina lägenheter och hur längre har du köat? har de som var före dig varit med på visningen och tackat nej då?
    Den första var ett sk "rivningskontrakt" på 3 månader och eftersom jag var desperat så tog jag det den låg i hägersten. Tror att det bara var typ en som inte kom annars var alla där men ingen verkade desperat utom en men han var efter mig i kön :) jag bodde där 6 månader sen fick jag erbjudande på ett riktigt förstahandskontrakt ett stenkast därifrån. Det var folk som stod före mig i kön där också men tackade nog nej pga lång kötid och viljan att kunna få nått bättre. Så tänkte jag med men äh nu är det helt okej. Barnen trivs.

    Känner en tjej som fick en 2:a i aspudden efter 5 år!!! Men hon hade gjort intresseanmälan mitt i sommaren när ingen annan var hemma så ibland måste man nog ha lite tur också
Svar på tråden Stockholms bostadskö,erfarenheter?