• Anonym (ts)

    Tror ni på ASTROLOGI?

    Alltså inte vad som kommer hända denna vecka, utan mer ens personlighet.

    Vad har ni för erfarenhet av folk omkring er, stämmer deras personlighet med deras stjärntecken? T.ex. syskon av samma uppväxt och samma stjärntecken, är de oftast väldigt lika?

  • Svar på tråden Tror ni på ASTROLOGI?
  • Anonym (bra)

    Vad tycker du själv om ditt stjärntecken? Stämmer det?

  • Anonym (Mia)

    Ja personligheterna stämmer mycket väl överens på både familjemedlemmar, vänner och andra jag känner.

    På mig stämmer det också. Önskar ibland att jag hade ett annat stjärntecken.

  • Anonym (ts)

    Oftast tycker jag det stämmer, men inte alltid. Kan har göra med ens måntecken. 

  • Anonym (Japp)

    Japp det gör jag. Jag tycker att det stammer på dom flesta jag mött.
    Även nummerologi stämmer på dom jag känner.

  • Anonym (Tvillingen)

    Jag blev född en vecka försent och blev tvilling istället för oxe. Oxen och tvillingen brukar ha väldigt olika horoskop i alla blaskor jag läst så jag föredrar att inte tro på horoskop. Självuppfyllande profetsior har man hört om, jag tror det är lite så med astrologi.

  • Daniel12

    Ja, förbluffande nog så visar sig folk ofta stämma ganska (eller mycket) bra in på sina stjärntecken. Jag t.ex. är Oxe och det står att Oxen är jordnära, lugn, stabil, aningen materialistisk, trogen i kärlek, livsnjutare och har tendenser till bekvämlighet och lathet.Och sådan har jag varit hela mitt liv. Kvinnor födda i Väduren sägs ofta vara promiskuösa och ombytliga och klarar inte ett enformigt liv utan vill ständigt ha action och variation. Och det stämmer på flertalet vädurkvinnor jag känt och känner. Kan nämna fler exempel, men nog stämmer det in förbluffande ofta.

  • Giovanna

    Jag är tankspridd, glömsk, intelligent (enligt Wechsler), energisk, temperamentsfull, passionerad, kreativ, går min egen väg, frivilligt barnfri, ostrukturerad känslomänniska, impulsiv, svårt att slutföra - hoppar gärna vidare till nästa spännande projekt. Dras till ytterligheter, allt eller inget. Har svårt att hålla ordning, i skallen och omkring mig.

    När är jag född?

  • Vanillaextract

    Nej. Ganska stor besvikelse att människor fortfarande måste fylla sina liv med påhittade flummsaker som astrologi, spöken, gudar och allt vad det är. Känns som att vi borde ha utvecklats längre än så.

  • Anonym (bra)

    Oj,läste precis under "mitt datum" i stärntecknet...
    Jösses,stämmer väldigt väl.
    Tycker det är intressant.

Svar på tråden Tror ni på ASTROLOGI?