• Probo

    Flygrädd nu, få tillbaks pengar?

    Betalas resa med ex. ICA-kort ingår att få tillbaks pengar om man har sjukintyg. Om man då får intyg på flygrädsla efter senaste massmordet av en pilot, kan det räcka för att få tillbaks vid avbokning?

  • Svar på tråden Flygrädd nu, få tillbaks pengar?
  • audio

    Lite svårt att avboka såhär i efterhand...


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Probo
    audio skrev 2015-03-28 14:53:20 följande:

    Lite svårt att avboka såhär i efterhand...


    Efterhand?
  • audio
    Probo skrev 2015-03-28 15:17:11 följande:
    Efterhand?
    Det planet har redan lyft och landat
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Mrs D
    Vanillaextract skrev 2015-03-28 15:19:00 följande:

    Flygrädsla får du väl knappast sjukintyg för?


    Kan man nog få, men jag gissar att det krävs lite mer än jag är flygrädd efter vad som hände i veckan.
  • Bolognese
    Olympia skrev 2015-03-30 20:42:45 följande:

    Varför bokar du en flygresa om du är flygrädd?


    Flygrädd nu står det, bokat innan massmordet.
  • Bolognese
    magelita80 skrev 2015-03-30 23:46:53 följande:

    Det tror jag inte. Det ska vara akut sjukdom och flygrädsla är ingen sjukdom


    Samma sjukdom som mördaren led av, mellan öronen
  • Fjället

    Chansen att det händer igen är lite som att du blir träffad av blixten. Du är förresten inte flygrädd du är rädd för människor. Det är nämnligen inte flygolycka om allt funkar om man kör ner i backen.

  • Bolognese
    Fjället skrev 2015-04-02 19:05:21 följande:

    Chansen att det händer igen är lite som att du blir träffad av blixten. Du är förresten inte flygrädd du är rädd för människor. Det är nämnligen inte flygolycka om allt funkar om man kör ner i backen.


    Det kallas flygrädd och dessa systemfel har hänt 5-7 gånger förut. Vad mer nytt kan finnas när det ska sparas och snålas.
  • Fjället
    Bolognese skrev 2015-04-02 19:11:27 följande:
    Det kallas flygrädd och dessa systemfel har hänt 5-7 gånger förut. Vad mer nytt kan finnas när det ska sparas och snålas.

    Systemfel att någon bestämmer sig för att ta livet av sig med ett flygplan?


    Ska folk vara rädda för att få punktering när de kör bil då detta kan få bilen att köra över på felsida?

    Enda sättet att komma över rädslan är att se på det hela objektivt.
    Du kan dö av en stroke oavsett ålder om 5.. 4.. 3.. 2.. Du dog inte eller hur? Ska du nu sitt och vara "liv"rädd för att dö? Du kommer dö en dag varför slösa livet på att vara rädd för det oundvikliga?


     

  • Bolognese
    Fjället skrev 2015-04-02 19:22:30 följande:

    Systemfel att någon bestämmer sig för att ta livet av sig med ett flygplan?


    Ska folk vara rädda för att få punktering när de kör bil då detta kan få bilen att köra över på felsida?

    Enda sättet att komma över rädslan är att se på det hela objektivt.
    Du kan dö av en stroke oavsett ålder om 5.. 4.. 3.. 2.. Du dog inte eller hur? Ska du nu sitt och vara "liv"rädd för att dö? Du kommer dö en dag varför slösa livet på att vara rädd för det oundvikliga?


     


    Ja man har upptäckt många systemfel då mannen var sjuk, lågprisbolagen snålar, bristande kontroller, det ska vara 2 i cockpit på FD som man har i USA och Ryan sedan länge, som ex. Norwegian men inte SAS inför direkt nu.Dörren kan även vara overkill då kontrollerna är hårda på flygplatserna. 

    Punktering kommer vanligen långsamt, bra däck är viktigare men det har känts värre att köra till byn på krokig väg utan skydd vid ett stup.

    Många har bytt till sommardäck och det var glashalt inatt. 

    Vi har redan betalt 2 resor och åker ändå men kanske undviker fler, även för klimatet, bättre att flytta ner istället. Tänkte även flytta till Canarias där alla kan dränkas, risken är liten som med flyget, men drömhuset såldes just så släpper vi det och tittar på andra på fastlandet. 

    Det kallas riskbedömning, en bekant körde av en ramp och dog i fyllan, man kan agera olika och skillnaden märks när många bekanta dör,  jag lever med familjeliv och små barn.
Svar på tråden Flygrädd nu, få tillbaks pengar?