• Anonym (Ts)

    Se på nätet om nån är singel?

    Har blivit intresserad av en man jag inte känner. Jag har kollat på hans facebook och googlat honom.

    Men jag vill veta om han är singel innan jag eventuellt tar kontakt.

    Kan man hitta det nånstans på nätet?

  • Svar på tråden Se på nätet om nån är singel?
  • Kerubmamman

    Via folkbokföringen (eller ratsit) kan du ta reda på om han är sammanboende eller gift. Även om man hittar nåt så kan det vara gammal/inkorrekt information på nätet. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Ts)

    Tack! Enligt ratsit är han ogift.

    Skickade en vänförfrågan på fb, om han skulle godkänna den är han troligen singel. Annars gör man väl inte det till någon man inte har en aning om vem det är?

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Ts) skrev 2015-03-28 18:47:40 följande:

    Tack! Enligt ratsit är han ogift.

    Skickade en vänförfrågan på fb, om han skulle godkänna den är han troligen singel. Annars gör man väl inte det till någon man inte har en aning om vem det är?


    Kan man visst göra. Acceptera fast man inte är singel alltså. Tassa försiktigt.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (xxx) skrev 2015-03-28 18:47:15 följande:

    Eller birthday.se. Där kan du se om någon bor på samma adress och samma lägenhet som honom.


    2 tjejer på samma adress, men det är hans döttrar. Då är det bara en eventuell flickvän som kan finnas. Inte fru/sambo.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (xxx) skrev 2015-03-28 18:49:56 följande:

    Kan man visst göra. Acceptera fast man inte är singel alltså. Tassa försiktigt.


    Ja ifs. Min fd sambo addade alla som skickade förfrågan (utom mig) och fick många som raggade på honom.

    Jag gör inte det när jag inte vet vem det är.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (xxx) skrev 2015-03-28 18:49:56 följande:

    Kan man visst göra. Acceptera fast man inte är singel alltså. Tassa försiktigt.


    Ja ifs. Min fd sambo addade alla som skickade förfrågan (utom mig) och fick många som raggade på honom.

    Jag gör inte det när jag inte vet vem det är.
  • Anonym (ts.)

    Nu har mannen godkänt min vänförfrågan, hur gör jag nu?

    Vad kan man skriva till någon man inte känner? Jag ser nu att han inte är i Sverige för tillfället så det är inte brådskande att skriva något, men jag vill ju ha kontakt på något sätt.

    Snälla FL hjälp mig?

Svar på tråden Se på nätet om nån är singel?