• Anonym (Famil­jekär)
    Äldre 28 Mar 19:13
    15366 visningar
    96 svar
    -1
    96
    15366

    Varför umgås man inte som en familj?

    Hej
    Har ett tag gått och funderat över den här frågan.Varför skaffar man familj om man inte umgås som en familj??
    Har i min omgivning människor som skaffar barn som dom sen stoppar in på förskolan så snabbt dom kan för att jobba heltid med sina olika karriärer.Sen turas dom om att hämta från förskolan för att den ena ska kunna jobba över.När dom väl är hemma från jobbet så ska den andra iväg på träning eller annat vuxenjippo!Helgerna ska barnen lämnas bort för att man ska hinna umgås med sina vänner på olika vuxenarrangemang.Men familjetiden då?Är det inte viktigt att umgås hela familjen tillsammans?UTan andra bara familjen tillsammans?
    Själv tycker jag det är viktigt att hitta på saker tillsammans hela familjen,att kunna vara samlade o hitta på saker med barnen tilsammans!

  • Svar på tråden Varför umgås man inte som en familj?
  • Anonym (My)
    Äldre 28 Mar 19:18
    #1
    +2

    TS, något att fundera över: sköt dig själv och skit i andra.

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 28 Mar 19:21
    #2

    Undra kan man ju. Min svägerska utgår alla vardagar,åker inte ens hem så hon träffar ytterst sällan sina barn. Hon "skaffade" nog barnen mest för att man "ska".

  • Anonym (Famil­jekär) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 19:21
    #3
    Anonym (My) skrev 2015-03-28 19:18:53 följande:

    TS, något att fundera över: sköt dig själv och skit i andra.


    Trampade jag på en öm tå?:)
  • Anonym (Famil­jekär) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 19:23
    #4
    Anonym (Undrar) skrev 2015-03-28 19:21:21 följande:

    Undra kan man ju. Min svägerska utgår alla vardagar,åker inte ens hem så hon träffar ytterst sällan sina barn. Hon "skaffade" nog barnen mest för att man "ska".


    Ja,jag funderar över det,vissa verkar inte tänka över vad det innebär att ha barn utan bara skaffar det för att man ska ha det så.
  • Anonym (tina-­t)
    Äldre 28 Mar 19:24
    #5

    Det kan ju vara kul att umgås med vuxna ibland, vuxenjippo är ganska roligt. Man kanske vill dricka vin och prata i lugn och ro.
    Har man barnen med sig blir det väldigt lätt barnkalas av det hela.

  • Anonym (Undra­r)
    Äldre 28 Mar 19:26
    #6
    Anonym (tina-t) skrev 2015-03-28 19:24:17 följande:
    Det kan ju vara kul att umgås med vuxna ibland, vuxenjippo är ganska roligt. Man kanske vill dricka vin och prata i lugn och ro.
    Har man barnen med sig blir det väldigt lätt barnkalas av det hela.
    Ibland ja,full förståelse för det! Men när man inte ens ser barnen 5 dar i veckan och resten av tiden låter pappan göra i princip allt eller svärmor laga maten då handlar det inte om ibland utan nästan hela tiden.
  • Äldre 28 Mar 19:27
    #7
    Anonym (My) skrev 2015-03-28 19:18:53 följande:
    TS, något att fundera över: sköt dig själv och skit i andra.
  • Anonym (tina-­t)
    Äldre 28 Mar 19:29
    #8
    Anonym (Undrar) skrev 2015-03-28 19:26:43 följande:
    Ibland ja,full förståelse för det! Men när man inte ens ser barnen 5 dar i veckan och resten av tiden låter pappan göra i princip allt eller svärmor laga maten då handlar det inte om ibland utan nästan hela tiden.
    Vadå inte ser barnen 5 dagar i veckan, det har jag svårt att tro.
    Tycker inte det är så konstigt, blir rätt tråkigt att umgås kring barnen hela tiden. Viktigt att komma ut och få vara med andra vuxna.
  • Anonym (?)
    Äldre 28 Mar 19:29
    #9
    +1
    Anonym (My) skrev 2015-03-28 19:18:53 följande:

    TS, något att fundera över: sköt dig själv och skit i andra.


    Oj, vilken konstig kommentar! Strunta i FL om du inte vill att folk ska ifrågasätta, det är ju grejen med såna här forum bla. Jaja! Nu går jag vidare. TS, jag undrar detsamma om det är så i vissa familjer. För mig är det tvärtom, vi skulle behöva sära lite på oss. Vi är mycket familj och skulle behöva se varandras individuella behov. Har äntligen börjar träna!
  • Anonym (9)
    Äldre 28 Mar 19:30
    #10
    Anonym (Familjekär) skrev 2015-03-28 19:23:17 följande:
    Ja,jag funderar över det,vissa verkar inte tänka över vad det innebär att ha barn utan bara skaffar det för att man ska ha det så.
    det 'r nog hela grejen
Svar på tråden Varför umgås man inte som en familj?