• Knasbollen81

    BF December 2015

    Hej

    Lite i chock men precis plussat ikväll med BF 5 december. Någon som vill följas åt? Förra graviditeten var väldigt jobbig så vore kul att följas åt och kunna stötta varandra.

    Detta blir mitt and


    A
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-28 19:46
    Det blir mitt andra barn. Har sedan tidigare en grabb född 2013
  • Svar på tråden BF December 2015
  • MMD

    Hej! plussade idag!

    Om jag räknat rätt så har jag BF 5 dec.

    Har en dotter född 2011 så det var dags för ett syskon tyckte vi. Testade mig förra veckan, var säker på att jag var gravid, men plussade inte. Så nu en veckas sen mens så plussade det, I knew it! Tänkte jag.

    hur var det för dig? Sen mens eller annat? :)

    Med vänlig hälsning,

    MM

  • Knasbollen81
    MMD skrev 2015-03-30 23:45:44 följande:

    Hej! plussade idag!

    Om jag räknat rätt så har jag BF 5 dec.

    Har en dotter född 2011 så det var dags för ett syskon tyckte vi. Testade mig förra veckan, var säker på att jag var gravid, men plussade inte. Så nu en veckas sen mens så plussade det, I knew it! Tänkte jag.

    hur var det för dig? Sen mens eller annat? :)

    Med vänlig hälsning,

    MM


    Hej och grattis då har vi samma BF jag har också 5 december. Jag plussade i helgen. Hade BIM på fredagen och på lördagen var jag helt säker på att jag var gravid. Tog ett kvällstest och plussade direkt. Lite i chock över det då vi pga dubbla magsjukor i mars för hela familjen enbart fått till det 1 gång i mars. Hade noll koll över ÄL men insåg nu i efterhand att vi fick till det två dagar före ÄL

    Så känner du av några symptom? Jag är otroligt trött, gasig och uppsvälld samt börjar bli hungrig.
  • MMD

    Hej, ja känner att magen är jättegasig jag med! den är inte som den brukar, sen känns brösten ömma. Annars mår jag fint.

    Hur mådde du under din första graviditet? :)

  • Knasbollen81
    MMD skrev 2015-03-31 19:11:05 följande:

    Hej, ja känner att magen är jättegasig jag med! den är inte som den brukar, sen känns brösten ömma. Annars mår jag fint.

    Hur mådde du under din första graviditet? :)


    Ja du allt kan bara bli bättre om man jämför med min första graviditet, mådde illa mellan vecka 6/7 till och med vecka 17. Spydde en del och det enda som hjälpte var att småäta. Efter vecka 25 fick jag högt blodtryck som inte gav med sig. Svullnade massor och fick vätska i kroppen from vecka 33. Inlagd på grund av blodtrycket vecka 37 och igångsatt 2 dagar efter det.

    Din då?!
  • Julibebisen12

    Hej

    Plussade idag. Är fortfarande lite i chock. Är planerat och barn nummer 2

    Första saken kände jag 19 och troligtvis var dwt ägget som fäste.

    Blir som första gången igen. Jag var ensamstående förra gången utan att pappan var speciellt engagerad i allt

    Jag å killen har varit i ett par i 2 månader så här går det undan. Är dock llyckligare än någonsin

    Under min första grav var jag illamående i 7 veckor annars inget speciellt. Det som var jobbigast var allt med dotterms pappa. Han ville inte ha barnet alls å sen vilöe han finnas där osv.. Idag finns han i hennes liv på sitt sätt

    Ja fråga gärna om det är något

    Gar bf 10 dec

  • Hallonetsorbet

    Hej Hej!
    Bf 6/12 och andra barnet för min del. Har en son som är född i juli -13 sen innan.
    Förra graviditeten mådde jag extremt bra hela tiden. Visst, lite illamående i början och extremt trött ett tag där runt v.8 också men annars hade jag inga större problem.
    Hoppas på liknande graviditet denna gång men man vet ju aldrig.
    Vi började bebisverkstan i januari så jag var väldigt nervös innan jag testade mig denna gång. Hade känt mig illamående ett par dagar nu men ingen större förändring med mig och hade även spotting/blödning 4 och 2 dagar innan bim.
    Eftersom vi försökt 3 månader så trodde jag att jag var skengravid och att mensen skulle komma med all säkerhet. Men testet visade postivt i dag efter bim. :)
    Jag är också rädd för MF men mer lugn än förra gången jag var gravid.
    Ska besöka min husläkare nästa vecka då jag är extremt förkyld och även göra vul. Spännande!!   

    Förresten, jag har googlat sönder internet ang. att få blödning innan bim. Man kan hitta ALLT på internet. Då menar jag verkligen

  • Knasbollen81
    Julibebisen12 skrev 2015-03-31 19:44:59 följande:

    Hej

    Plussade idag. Är fortfarande lite i chock. Är planerat och barn nummer 2

    Första saken kände jag 19 och troligtvis var dwt ägget som fäste.

    Blir som första gången igen. Jag var ensamstående förra gången utan att pappan var speciellt engagerad i allt

    Jag å killen har varit i ett par i 2 månader så här går det undan. Är dock llyckligare än någonsin

    Under min första grav var jag illamående i 7 veckor annars inget speciellt. Det som var jobbigast var allt med dotterms pappa. Han ville inte ha barnet alls å sen vilöe han finnas där osv.. Idag finns han i hennes liv på sitt sätt

    Ja fråga gärna om det är något

    Gar bf 10 dec


    Hej och grattis!! Det går säkert bra med din nya och hoppas han är där för dig på ett annat sätt än hur du hade det den andra graviditeten.
  • Knasbollen81

    Hej

    Lyckades på något sätt skapa två grupper med samma tema. Den andra gruppen är större och mer aktiv så hoppa in där alla ni

    Den heter BF December 2015

  • Julibebisen12
    Knasbollen81 skrev 2015-04-01 17:01:47 följande:

    Hej och grattis!! Det går säkert bra med din nya och hoppas han är där för dig på ett annat sätt än hur du hade det den andra graviditeten.


    Han vet inget ännu haha XD han fyller år om wn vecka så tänkte överraska honom då ;) om jag kan hålla mej så länge haah
  • Knasbollen81
    Julibebisen12 skrev 2015-04-01 21:18:49 följande:

    Han vet inget ännu haha XD han fyller år om wn vecka så tänkte överraska honom då ;) om jag kan hålla mej så länge haah


    Wow va kul. Själv tänkte jag göra något kul när jag ska berätta för mamma och pappa. Syr barnkläder så tänkte sy en t-shirt till sonen och trycka (kan göra egna tryck också) "jag ska bli storebror".

    Sedan tänkte jag invänta hur lång tid det tar innan hon märker något när vi ses
  • Pyran

    Hej! Jag har BF 4 december ???????? Vi har en dotter sedan tidigare som är född februari 2013 och funderar mycket kring när och hur vi ska berätta när det är syskon på g ??

  • Sookie85

    Hej på er!

    Har nu gjort tre tester och alla är positiva, tog ett clear blue som visade 2-3 veckor:)

    Är så glad då vi försökt blivit gravida i 2 år samt provat 2 försök med ivf. Vi tog en paus i julas och åkte utomlands nu i mars innan vi tänkte dra igång igen och då händer detta :)

    Jag känner mig uppblåst och har spm en liten mensvärks känsla i magen.

    Har räknat ut att BF blir den 7 dec :)

    Kul om vi kan följas åt!

  • Knasbollen81
    Pyran skrev 2015-04-04 21:34:04 följande:

    Hej! Jag har BF 4 december ???????? Vi har en dotter sedan tidigare som är född februari 2013 och funderar mycket kring när och hur vi ska berätta när det är syskon på g ??


    Hej

    Lyckades på något sätt skapa två grupper med samma tema. Den andra gruppen är större och mer aktiv så hoppa in där alla ni

    Den heter BF December 2015
  • Knasbollen81
    Knasbollen81 skrev 2015-04-05 07:10:44 följande:

    Hej

    Lyckades på något sätt skapa två grupper med samma tema. Den andra gruppen är större och mer aktiv så hoppa in där alla ni

    Den heter BF December 2015 + glad smiley


  • Knasbollen81
    Sookie85 skrev 2015-04-04 22:15:57 följande:

    Hej på er!

    Har nu gjort tre tester och alla är positiva, tog ett clear blue som visade 2-3 veckor:)

    Är så glad då vi försökt blivit gravida i 2 år samt provat 2 försök med ivf. Vi tog en paus i julas och åkte utomlands nu i mars innan vi tänkte dra igång igen och då händer detta :)

    Jag känner mig uppblåst och har spm en liten mensvärks känsla i magen.

    Har räknat ut att BF blir den 7 dec :)

    Kul om vi kan följas åt!


    Grattis

    Hej

    Lyckades på något sätt skapa två grupper med samma tema. Den andra gruppen är större och mer aktiv så hoppa in där alla ni

    Den heter BF December 2015 + glad smiley
  • MammasWilda
    Pyran skrev 2015-04-04 21:34:04 följande:

    Hej! Jag har BF 4 december ???????? Vi har en dotter sedan tidigare som är född februari 2013 och funderar mycket kring när och hur vi ska berätta när det är syskon på g ??


    Vi har en tös född feb-13 oxå. Vi har redan sagt till henne att jag har bebis i magen!
Svar på tråden BF December 2015