• Anonym (Hjälp)

    Pring och Crezzete

    Hej

    Jag är en tjej på 33 år har haft kopparspiral länge och haft mycket besvär i form

    av rikliga blödningar och mens värk hela tiden .

    Bestämde mig att ta ut den och provade Cerezzete funkade bra första veckandn sen blödde jag i 3 veckor utan stopp , men sexlusten vara bra och humöret inget problem .

    Ringde BM som tyckte att jag ska byta till Pring och provar , har gjort det nu i 2 månader

    men jag är så irreterad på allt , större bröst och det gör jette ont att ha samlag , jätte torr och svider så mycket .

    Hur ska jag göra ? Är det övergående om jag står ut lite ?

    Vad har ni för erfaranhet ?

    Tack

  • Svar på tråden Pring och Crezzete
  • kasovi

    Jag åt Cerazette förut. Blödde ett bra tag innan livmoderväggarna "torkat ut" ordentligt. Jag hade väldigt riklig mens innan.

    Sedan kom mensen en gång i halvåret.

    Jag skulle satsa på Cerazette igen, fast stå ut! Det tar ett tag innan vissa läkemedel får full effekt.

  • Anonym (minipillret)

    Mina erfarenheter av cerazette e mindre mens och väldigt irriterad

  • Anonym (Hjälp)

    Tack för svar , mina humör var mycket bättre med minipiller gemfört med P ring . Kanske går tillbaka till Cerezzete . Har noll sexlust med P ringen . Födelen med p ring att jag slipper mellanblödningar , kan styra min mens , ha skydd trots kräksjukan , slipper ta piller varje dag . Men alla ragerar olika .

  • kasovi
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-03-28 23:22:29 följande:

    Tack för svar , mina humör var mycket bättre med minipiller gemfört med P ring . Kanske går tillbaka till Cerezzete . Har noll sexlust med P ringen . Födelen med p ring att jag slipper mellanblödningar , kan styra min mens , ha skydd trots kräksjukan , slipper ta piller varje dag . Men alla ragerar olika .


    Ja, precis. Alla är olika. Därför är det sjukt svårt att svara på såna här trådar!

    Man får liksom testa sig fram tills man hittat rätt. Men prata med läkaren/barnmorskan/gynekologen som skriver ut ditt preventivmedel!
Svar på tråden Pring och Crezzete