• As86

    bra vändbar resevagn?

    Jag är intresserad av att höra om någon här kan tipsa om en bra vändbar resevagn.

    I paraplysulky väg har jag bara hittat njoy bubble (kan ha bytt namn nu?) Men jag funderar på om det finns någon annan vagn som kan vara bra som resevagn även om den är något större. Jag har läst om akta graco Evo och joie mirus sulky som verkar vara hyfsat små. Någon med erfarenhet av att resa med någon av dem?

    Helst skulle jag vilja ha lite mera komfort än en parapkysulky

    Har någon erfarenhet av eller tips att ge gällande resevagn?

    Sonen kommer vara ca 9 månader vid resan.

  • Svar på tråden bra vändbar resevagn?
  • blaga

    Jag har njoy bubble och jag är helt nöjd. Har sina nackdelar men i helhet en undebar barnvagn. Jag tycker att nb är mer än bara paraplysulky. Mitt barn är nu 16 månader och älskar att sitta/ligga i den. Även min 3,5 årig tjej sitter utan problem i den här undebara vagn.

  • As86

    Tack för din kommentar blaga. Nb har ju fördelen att vara väldigt liten och lätt samtidigt som den är vändbar. Roligt att du upplever den som mer än bara paraplysulky. Ska försöka undersöka den närmare. :)

  • Natulcien

    Så här skriver Råd & Rön om Graco Evo:

    "Förhöjda halter flamskyddsmedel i textilierna. Höga halter klorparaffiner samt förhöjda halter flamskyddsmedel och PAH i handtaget."

  • As86
    Natulcien skrev 2015-03-29 11:09:54 följande:

    Så här skriver Råd & Rön om Graco Evo:

    "Förhöjda halter flamskyddsmedel i textilierna. Höga halter klorparaffiner samt förhöjda halter flamskyddsmedel och PAH i handtaget."


    Åhh tusentack för det.
  • As86

    Hur ska man se det här med beteckningar och tester. Råd och rön som kom upp här ovan testade xt modellen av graco Evo, vad står just xt av? Den jag kikat på och läst om är bara graco Evo. Skillnader? Kan man tänka sig att tillverkaren har samma tillvägagångssätt och att det troligtvis skulle ge liknande resultat på testerna?

  • As86

    Vad jag fick fram vill säga.. de kanske har testan vanliga Eco också men att jag inte hitta det.

  • Natulcien
    As86 skrev 2015-03-29 11:48:02 följande:

    Hur ska man se det här med beteckningar och tester. Råd och rön som kom upp här ovan testade xt modellen av graco Evo, vad står just xt av? Den jag kikat på och läst om är bara graco Evo. Skillnader? Kan man tänka sig att tillverkaren har samma tillvägagångssätt och att det troligtvis skulle ge liknande resultat på testerna?


    Ja, det är svårt det där. Man får väl ta det för vad det är. Jag hade nog inte köpt en vagn om jag visste att en liknande modell från samma tillverkare innehöll flamskyddsmedel.
  • Vissis

    Jag har precis köpt en babyjogger vue som vi ska ha på vår resa i maj. Än så länge har jag mest kört lite med den inne och en gång ute och jag är helnöjd!

  • As86

    Tack för alla svar.

    Ja just det vissis jag har också sett babyjogger vue den är väldigt lik njoy bubble och har ett vagt minne att den ska ha bytt namn så kanske är den då. :)

  • mallar
    Fjärrkontrollen skrev 2015-03-30 12:07:40 följande:

    Ni som köpt njoy, var har ni köpt den? Hittar bara utländska återförsäljare när jag googlar. :(


    vi köpte vår på Big baby i sollentuna.
Svar på tråden bra vändbar resevagn?