• Anonym (Galen­)
    Äldre 28 Mar 21:41
    739 visningar
    4 svar
    4
    739

    Sugen på en femma, är jag galen!?

    Jag har fyra barn födda sommaren f-05, f-07, p-12 och f-14. Jag börjar redan trots att minstingen knappt är 9 månader att bli sugen på ytterligare ett barn.

    Till saken hör den att jag varit hemma sen hösten 2011, alltså inte jobbat någonting alls sedan dess och det har fungerat bra tack vare att min man har rätt bra lön och jag haft föräldrapenning.

    Jag behåller samma SGI om jag blir gravid innan den minsta blivit 1 år och 9 månader och har då en hyfsat bra föräldrapenning vilket jag inte får annars iom att den blivit nollad pga ett tidigare dumt misstag från mig själv.

    Vi bor i en villa med fem sovrum så två av barnen hade isåfall varit tvungna att dela. Vilka?

    Som ni nog förstått så vill jag helst vara hemma så länge barnen är små och det är där jag behövs pga näst äldsta barnets "handikapp", Adhd, ingen pragmatik och inlärningssvårigheter.

    Anser ni att jag är en knäpp filur eller tror ni att man orkar med att vara hemmafru med fem barn varav tre under fem år och finns det öht någon chans till anställning efter så många år?

  • Svar på tråden Sugen på en femma, är jag galen!?
  • Äldre 28 Mar 21:45
    #1

    Ja! Får intrycket att du vill skaffa fler barn för att slippa börja jobba. Men vadå, om din man har råd att försörja familjen kan du vara hemmafru med fyra, bara strunta i vad omgivningen tycker.

  • Anonym (Galen­) Trådstartaren
    Äldre 28 Mar 21:49
    #2
    Tecum skrev 2015-03-28 21:45:26 följande:

    Ja! Får intrycket att du vill skaffa fler barn för att slippa börja jobba. Men vadå, om din man har råd att försörja familjen kan du vara hemmafru med fyra, bara strunta i vad omgivningen tycker.


    Men jag vill ha en femma också, det spelar liksom ingen roll om jag hade kunnat vara hemma-mamma med fyra för den där längtan efter ytterligare ett barn hade nog ändå alltid funnits där. Jag gillar tanken på en stor familj även om många redan anser oss som stor.
  • Äldre 29 Mar 07:59
    #3

    Kör på om du orkar!
    Hade jag varit yngre hade jag gjort det.

  • Äldre 29 Mar 12:29
    #4

    Jag är nummer fem i vår syskonskara, och som vuxen kan jag säga att inget ger mig mer glädje än mina fina syskon. Vi delade rum periodvis under barndomen och det var faktiskt för det mesta riktigt mysigt!


    MammaKajsa
Svar på tråden Sugen på en femma, är jag galen!?