• Äldre 28 Mar 23:26
    4047 visningar
    8 svar
    8
    4047

    Inget sexliv - ingen framtid?

    Först vill jag säga att lösningen ligger i att prata med varandra. Det vet jag. Men jag lever med en kvinna som har svårigheter att prata om känslor och sexliv. Vi har på min inrådan gått i familjeterapi men hon vill helst få det överstökat och komma därifrån.

    Så till saken. Vi har väl alltid haft ett dåligt sexliv; sällan, och inte särskilt innovativt eller långa samlag (hon kommer ganska fort). Men vi har i alla fall haft sex...

    Den här helgen har vi spenderat i Stockholm utan våra barn, som är 2 och 4 år gamla. Jag i min naivitet tänkte att "äntligen kan vi ha sex, gud vad trevligt!". Jag har inte pratat om det, inte sagt något eller gett någon hint, för jag vill inte pressa. Fredag kväll, middag ute och sedan tillbaka till hotellet. Inget sex - men ändå okej eftersom det är efter en arbetsdag mm. Men nu, lördag kväll, då jäklar! Men icke... en jättefin ovh trevlig dag samt en jättetrevlig middag där jag fokuserar fullt ut på henne (som jag egentligen försökt göra helgen, där vi kom överens om inga telefoner, Facebook osv - något som hon för övrigt bröt när vi låg i sängen på hotellet nu på kvällen.)

    Jag tycker det är jobbigt att vi inte har sex, för nu är det 1,5 år sedan. Jag tycker faktiskt att det är onormalt. För ett par som är gifta och som säger att man älskar varandra. Jag känner att i det långa loppet så kommer detta inte funka för mig. Jag saknar sex och kärlek alldeles för mycket. Det är sällan hon kramar eller pussar mig. Jag tar alltid initiativ till detta men blir ofta negligerad eller dissad. Och det gör så jävla ont att ni inte anar...

    Jag är inte perfekt. Inte hon heller (även om hon i mina ögon är det - för jag älskar henne och vill göra allt för henne och att hon ska må bra). Vi har haft saker som hänt under alla dessa år som sambos och nu makar. Men vi är 29 respektive 32 år gamla. Att ha ett sådant frånvarande sexliv i denna åldern känns konstigt. Hon har även vid ett tillfälle sagt vad hon tycker om vårt sexliv. Vi pratade om allt som hänt i vårt liv, med barnen, sjukdomar etc: "Det är viktigare för dig än för mig". När hon sa så, så dog samtalet och jag visste inte vad jag skulle svara.... Jag kände mig nästan blåst. Eller mindre värd. Jag vet inte.

    Jag vet inte om jag orkar såhär. Det kan INTE vara normalt att vara på en weekend med sin fru som man älskar, och ligga i sängen bredvid, natten till söndag och gråta. Det kan det inte vara.....

  • Svar på tråden Inget sexliv - ingen framtid?
  • Anonym (Jobbi­gt)
    Äldre 28 Mar 23:40
    #1

    Försök att prata med henne och se grunden till problemet . Är hon stressad ?

    Inte lätt med jobb och barn .

    Får hon ont av samlag ?

    Hormonella sydd som kan minska sexlusten ?

    Hoppas det löser sig för er .

  • Äldre 29 Mar 00:08
    #2

    Prata med honom

  • Anonym (Frågv­is)
    Äldre 29 Mar 00:36
    #3

    Har hon blivit utnyttjad när hon var yngre, haft en jobbig uppväxt eller något liknande?
    Är hon deprimerad?
    Hur är du mot henne när du vill få till det?
    Ger du bara närhet när du vill få till det?
    Har du sagt negativa kommentarer under och/eller efter ni har haft sex? 

  • Anonym (sames­ame)
    Äldre 29 Mar 18:40
    #4

    Jag är kvinna, samma ålder som er, lever med en man som din fru.

    Det är skitjobbigt. första året hade vi sex hur mkt som helst sen dog det bara. I min sambos fall är porr mkt inblandat, jag vet inte hur mycket numera då han slutade ganska mycket för något år sedan men jag misstänker att det fortfarande händer och hans lilla lust går dit. Jag tycker att man har ett ansvar mot sin partner att ta reda på varför man har så liten lust. Jag känner mig också blåst. Jag är en kvinna i mina bästa år, älskar sex... "jag" går bara till spillo.

    Mitt i allt försöker vi skaffa barn.. går ju.. inte alls.. Och han förstår inte varför vi inte blir gravida när vi har sex hela 2 gånger i månaden!! 

    Det hade varit skönt att prata mer med dig. Kanske hjälpa varandra...

  • Äldre 31 Mar 23:56
    #5

    Samesame: Ta gärna kontakt. mejla mig på theelder@live.se
  • Gladdd­stjej
    Äldre 10 Apr 16:11
    #6

    Hej!

    Jag har också problem om sex liv! Men det är jag själv som vill inte har sex. Kanske du behöver prata mot hennes om detta! Jag själv som vill inte har sex med min man därför att när vi hade sex jag kände mig äcklig av honom! Vill inte heller kyssa eller krama så jag förstår dig hur du känna. Jag brukar leka med mig själv än min make.

  • Anonym (Så är det)
    Äldre 10 Apr 16:17
    #7

    Det finns nog ingen större framtid för er. Faktum är att uteblir sexlusten så har känslor tappats. Är andra aktiviteter såsom vänner, facebook, uteliv viktigare än att ha ett fungerande sexliv är det dömt att misslyckas.

    Kan även vara såsom fallet med Gladddstjej och en sådan vill man knappast ha ett förhållande med. Gör slut och hitta någon som passar dig bättre!

  • Anonym (tycke­r)
    Äldre 10 Apr 17:00
    #8

    Hej, att prata som några föreslår hjälper inte i det här fallet. Eller något annat förslag.
    Enligt din beskrivning låter förhållandet destruktivt och dödsdömt. Hur mycket du än älskar din fru och trots barnen bör du göra slut så fort det praktiskt är möjligt, baserat på att hon inte ens vill kramas och pussas. Förstår inte hur du har kunnat stå ut med situationen så länge. Var hon inte ärlig från första början med att hon inte längtar efter att kramas och kyssas? Hur kunde ni ens bli ihop? En sådan tärande mardrömssituation utan närhet bryter ner även den starkaste man psykiskt.

    Det finns ju de som enligt ö.k. lever i ett s.k. öppet förhållande, men jag utgår ifrån att det inte är aktuellt i ert fall.


     

Svar på tråden Inget sexliv - ingen framtid?