• Anonym (hellmom)

    svärmor from hell

    Min sambos mamma blev ensam efter vi vare tillsammans en el två månader

    Han hade en fantastisk pappa

    O en faster

    Två syskon med resp familjer som mamman ha sen ett tidigare förhållande så de skiljer nästan 15 år på han o yngsta syrran

    De e hans familj

    Ja däremot ha alla kvar far o mpr föräldrar kusiner mm.. Syskon.. Ja alla är kvar o vi är kanske inte takt men vi finns o vi ses vid högtider o hörs o så allmänt

    Pappan gick bort hastigt helt oväntat o blev en chock för alla

    3 månader efter bortgången träffade svärmor en ny..

    Kul o bra tänkte vi

    Men nu är de bara han...

    Hon har pengar o kan leva gott så de bekymret slipper vi men så hvetes snål o bekväm

    Hon är pensionär

    Min familj är 50+ vilket innebär att dom jobbar

    Vid varat första barns dop gjorde jag o min mamma allt

    Smörgåstårtor fika you name it

    Alla kommer alla fikar men innan när sambon frågade om hon kunde koka sina termosar o ta med kaffe svarade hon DE SKA JAG VÄL INTE BEHÖVA

    Sambon tröstätet när han sakna sin pappa vilket ja Tyck e OK ha haft förhållanden när spriten vare bästosen så mat Tyck ja e oskylldigy

    Nu säg hon att han är tjock klappar han på magen o frågar vem av oss som är gravid (väntar nr2)

    Kan skriva en bok om hennes grodor som slinker ur henne

    Men nu när vi va på ul

    För en v sen jag har mått skit under den här grav o vare orolig att fostret Tage skada så bara att åka va tungt för migo en hemsk oro...

    Hon skulle hålla koll på ettan när vi va inne

    Allt såg bra ut o vi fick veta attvi vänta en tjej

    Lugnad o gla va vi o nr vi komma ut o visa ul bilden o säger ettan ska få en syster

    Säger hon NÄÄÄ DE VORE JU KUL MED EN POJKE

    Alltså HUR ska jag göra för att va trevlig emot henne?!

    Detta blev en spyfanöverhenne novell

    Men jag orka snart inte se henna

    Hennes lista med idiotiska kommentarer kan jag skriva i evighetrer

  • Svar på tråden svärmor from hell
  • Anonym (ajajaj)

    Jag förstår att du har nån slags problem med din svärmor. Tyvärr gjorde den litterära stilen att jag hade oerhört svårt att förstå vad som åsyftas.

  • Tribute

    Din text är i stort sett omöjlig att läsa. Kan du inte skriva ut riktiga ord i stället för att skriva talspråk och förkortningar genom hela texten? Det hör sättet att skriva var okej på Lunarstorm då jag var yngre. I vuxenlivet är det inte det.

    Av det jag förstår så verkar hon vara klumpig men knappast från helvetet. Du får lära dig bita ihop lite. Hon verkar inte vara en fantastisk människa men är verkligen korkade kommentarer något att dra igång ett bråk för?

  • Anonym (hellmom)

    Oj förlåt rödgråten o dyslektiker e ingen bra kombi ensam hemma med nr ett så ligger bara med mobilen och har inge dyslexi program på den :(

    Förstår ni nu?

    Min sambos mamma blev ensam efter vi vare tillsammans en eller två månader

    Han hade en fantastisk pappa hann dock bara träffa han en gång.

    OOch en faster

    Två syskon med respektive familjer som mamman ha sen ett tidigare förhållande så de skiljer nästan 15 år på han o yngsta syrran

    De är hans familj

    Jag däremot ha alla kvar far o mor föräldrar kusiner mm.. Syskon.. Ja alla är kvar o vi är kanske inte tajt men vi finns o vi ses vid högtider o hörs o så allmänt

    Sambons Pappan gick bort hastigt helt oväntat o blev en chock för alla

    3 månader efter bortgången träffade svärmor en ny..

    Kul o bra tänkte vi

    Men nu är de bara han...

    Hon har pengar o kan leva gott så de bekymret slipper vi men så hvetes snål o bekväm

    Hon är pensionär

    Min familj är 50+ vilket innebär att dom jobbar heltid allihoppa

    Vid vårat första barns dop gjorde jag o min mamma allt Smörgåstårtor fika you name it

    Alla kommer.. alla fikar.. Vi blev nästan 40 personer men innan när sambon frågade om hon kunde koka sina termosar o ta med kaffe svarade hoIdag 00:31

    Min sambos mamma blev ensam efter vi vare tillsammans en el två månader

    Han hade en fantastisk pappa

    O en faster

    Två syskon med resp familjer som mamman ha sen ett tidigare förhållande så de skiljer nästan 15 år på han o yngsta syrran

    De e hans familj

    Ja däremot ha alla kvar far o mpr föräldrar kusiner mm.. Syskon.. Ja alla är kvar o vi är kanske inte takt men vi finns o vi ses vid högtider o hörs o så allmänt

    Pappan gick bort hastigt helt oväntat o blev en chock för alla

    3 månader efter bortgången träffade svärmor en ny..

    Kul o bra tänkte vi

    Men nu är de bara han...

    Hon har pengar o kan leva gott så de bekymret slipper vi men så hvetes snål o bekväm

    Hon är pensionär

    Min familj är 50+ vilket innebär att dom jobbar

    Vid varat första barns dop gjorde jag o min mamma allt

    Smörgåstårtor fika you name it

    Alla kommer alla fikar men innan när sambon frågade om hon kunde koka sina termosar o ta med kaffe svarade hon DE SKA JAG VÄL INTE BEHÖVA

    Sambon tröstätet när han sakna sin pappa vilket ja Tyck e OK ha haft förhållanden när spriten vare bästosen så mat Tyck ja e oskylldigy

    Nu säg hon att han är tjock klappar han på magen o frågar vem av oss som är gravid (väntar nr2)

    Kan skriva en bok om hennes grodor som slinker ur henne

    Men nu när vi va på ul

    För en v sen jag har mått skit under den här grav o vare orolig att fostret Tage skada så bara att åka va tungt för migo en hemsk oro...

    Hon skulle hålla koll på ettan när vi va inne

    Allt såg bra ut o vi fick veta attvi vänta en tjej

    Lugnad o gla va vi o nr vi komma ut o visa ul bilden o säger ettan ska få en syster

    Säger hon NÄÄÄ DE VORE JU KUL MED EN POJKE

    Alltså HUR ska jag göra för att va trevlig emot henne?!

    Detta blev en spyfanöverhenne novell

    Men jag orka snart inte se henna

    Hennes lista med idiotiska kommentarer kan jag skriva i evighetrern DE SKA JAG VÄL INTE BEHÖVA

    Sambon tröstätet när han sakna sin pappa vilket ja Tyck e OK. ha haft förhållanden när spriten vare bästisen så mat Tyck ja e oskylldigt.. Och han är ingen jätte lite mullig just nu men de är ju nu..

    Nu säg hon att han är tjock klappar han på magen o frågar vem av oss som är gravid (väntar nr2)

    Kan skriva en bok om hennes grodor som slinker ur henne

    Men nu när vi var på ultraljud

    För en vecka sen. jag har mått skit under den här grav o vare orolig att fostret Tage skada så bara att åka va tungt för mig o en hemsk oro...

    Hon skulle hålla koll på barn nr ett när vi va inne

    Allt såg bra ut o vi fick veta att vi vänta en tjej

    Lugnad o gla va vi o när vi komma ut o visa ultraljuds bilden o säger att barn nr ett ska få en syster

    Säger hon NÄÄÄ DE VORE JU KUL MED EN POJKE

    Alltså HUR ska jag göra för att va trevlig emot henne?!

    Detta blev en spyfanöverhenne novell

    Men jag orka snart inte se henna

    Hennes lista med idiotiska kommentarer kan jag skriva i evighetrer

  • Anonym (Jobbigt.)

    Men jösses det är extremt jobbigt att läsa det du skriver. Du kan inte skriva på ett sett man förstår.

  • Anonym (Lisa)

    Det går verkligen inte att förstå vad du skriver. Det jag kunde utläsa var att hon klappat sin son på magen och tyckt att han blivit tjock, samt att hon inte tyckte hon skulle behöva ta med kaffe till dopet?

    Stämmer det och i så fall, det var väl inte så farligt?

  • Anonym (?)

    Vad jag kan förstå så

    - ville hon inte koka kaffe till er tillställning
    - tycker att sonen gått upp i vikt
    - skulle hellre vilja ha en sonson än en sondotter

    Om detta är det värsta så har du det nog ganska bra ändå. Vad är egentligen problemet? Hon kanske uttrycker sig lite klumpigt, men är det att hon har träffat en ny man, och nu har ett bra liv som retar dig?

  • Anonym (L)

    Du har ändå kommit lindrigt undan på många sätt. Den värsta sortens svärmor låter er förvisso inte ordna dopet själva. Faktum är att hon inte låter er ordna något själva, inte ens bestämma var när och hur dopet ska hållas eller att inreda ert eget hem, uppfostra era barn, hur din man ska klä sig och vad han ska göra på sin fritid, hur ofta och med hur kort varsel hon kommer på besök o.s.v. Du har en svärmor som är ganska oengagerad och som kläcker ur sig plumpa uttalanden emellanåt. Det är naturligtvis jobbigt det med och jag tycker absolut att du ska säga ifrån när hon säger sådant som sårar. Men hur mycket hon engagerar sig är upp till henne. Hon kanske kände att hon jobbat klart när hennes barn var redo att flytta hemifrån.

  • sextiotalist
    Anonym (L) skrev 2015-03-29 09:07:49 följande:

    Du har ändå kommit lindrigt undan på många sätt. Den värsta sortens svärmor låter er förvisso inte ordna dopet själva. Faktum är att hon inte låter er ordna något själva, inte ens bestämma var när och hur dopet ska hållas eller att inreda ert eget hem, uppfostra era barn, hur din man ska klä sig och vad han ska göra på sin fritid, hur ofta och med hur kort varsel hon kommer på besök o.s.v. Du har en svärmor som är ganska oengagerad och som kläcker ur sig plumpa uttalanden emellanåt. Det är naturligtvis jobbigt det med och jag tycker absolut att du ska säga ifrån när hon säger sådant som sårar. Men hur mycket hon engagerar sig är upp till henne. Hon kanske kände att hon jobbat klart när hennes barn var redo att flytta hemifrån.


    Håller med. En svärmor som är klumpig i sina kommentarer. Inte lever upp till dina förväntningar men inte från helvetet.

    Och varför är hon snål, för att hon inte ger bort sina pengar
  • Påven Johanna
    sextiotalist skrev 2015-03-29 09:13:22 följande:
    Håller med. En svärmor som är klumpig i sina kommentarer. Inte lever upp till dina förväntningar men inte från helvetet.

    Och varför är hon snål, för att hon inte ger bort sina pengar
    Så här tycker jag också. Jag blir inte förvånad om det är det sistnämnda som är ts största problem.
  • Lindsey Egot the only one

    Man måste inte umgås med folk som beter sig otrevligt bara för att man är släkt! Däremot bör man inte ljuga varför.

  • asta66
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-03-29 11:17:58 följande:

    Man måste inte umgås med folk som beter sig otrevligt bara för att man är släkt! Däremot bör man inte ljuga varför.


    Klockrent som så ofta!
  • Lindsey Egot the only one
    asta66 skrev 2015-03-29 12:12:49 följande:
    Klockrent som så ofta!
    Tackar
  • Anonym (hellmom)

    Okej hon ville inte betala arvet som var skrivet

    Hon vill inte hjälpa till men kräver hjälp

    Hon gnäller o gnatar

    Vi kämpar med allt o hon beklagar sig om sin ekonomi . som vi vet att hon har så att hon klarar sög o mer därtill... Vill inte ha hennes pengar!

    Vi har köpt hus. haft vattenskada. flyttat inte ett handtag

    Inte ett ord vad fint det blir

    Hon har en son med mannen som gått bort dvs min sambo

    Hon säger att han är tjock. Vi skulle berätta att vi vänta tvåan. Hon skrattar klappar han på magen o säger ja ser de!

    Han sörjer sin pappa hennes kommentarer är; de är värst för mig

    Jag ber henne ringa min sambo ibland för att han behöver stöd.. Hon tycker att han ska ringa.

    Vi bor tre mil ifrån varann men hon kan inte hälsa på för de är för långt om hon inte får mat. Far vi till henne är det saft o mariekex max.

    Hon har en ny särbo vilket vi tycker är fantastiskt men han kommet o hälsar på o hjälper till.. Inte hon..

    Vi bjuder in till alla högtider o kalas o ja allmänt

    När hon fyller år kräver hon en middag ute som vi betalar

    Vi har kämpat för at t få barn

    Amningen ha djävlats o jag blir hela tiden nertryckt o får hela tiden höra men du amningen måste du ju få till va barnen gnäller. Ja de är för att dom är hungriga du måste iaf försöka amma... Bla bla bla

    Sambons halvsyster har adop 3 fantastiska barn från Afrika dvs dom är mörka

    Kommentaren efter deras kämpande o äntligen fått hem nr 3 va ; dom där mörka barnen är så snäll. Dom ha ju bott på barnhem o bleve uppfostrade!

    O eftersom de har varit kämpigt m barn är vi äldre

    ; tänk att mina gamla barn har bäbisar NU.. Ni är ju snart för gamla fot att ta hand om dom.

    Tycker ni att jag åka fortsätta?

    Kan ni läsa detta?

    Skrivet som jag pratar de är en del av dyslexin jag har och inte medvetet

    Sambon är sårad o gråter i princip efter varje gång han träffat henne.. O säger vi något så är det JAG som tycket de elaka

  • Anonym (Vad har skett hittills?)

    Okej, utifrån det du har lagt till på slutet så undrar jag:
    Hur raka är ni i kommunikationen med henne?
    Vad har ni svarat henne när hon säger dessa nedsättande kommentarer?
    Hur reagerar hon på detta, dvs de krav ni ställer på skräpning?
    Förstår hon? Verkar hon ta in det ni säger? Verkar hon ångerfull? Lovar att bättra sig?

    - Eller säger ni ingenting och tiger och lider? Och klagar enbart av er hos varandra och här på FL?
    För om det är så, då är det ju inte lätt att få till någon förändring...

    Om hon vet hur ni känner inför hennes kommentarer och inte bryr sig om det, så är det väl läge att bryta med henne, antingen permanent eller iaf för ett tag. Och då berätta det för henne och varför ni väljer att göra så.

  • Anonym (hellmom)

    Jag är rak sambon är rak systrarna är rak..

    O alla har Tage diskussion men då svarar hon bara

    Ja ni har de bättre utan mig ja kan ju köra in i en bergvägg...

    Sambon då som bara har mamman blir ju naturligtvis ångestfylld o ja.. Efter nån vecka är han där o hon låssas som inget hänt. Medan jag blir förbannad på hennes beteende

    Man hotar inte med livet för att få sin vilja fram

Svar på tråden svärmor from hell