• AX87

    ni som fått en innan var det annorlunda med tvillingarna.

    Har i släkten att få tvillingar. Har barn sen tidigare och är nu gravid för femte gången. Men denna graviditeten börja med att jag en vecka innan posetivt test tyckte att byxorna var trånga vilket jag tyckte var frustrerande då jag tre veckor tidigare börjat komma igång med träning. Samt att jag redan då upplevde lätt illamående. Har aldrig tidigare fått en så svullen mage så fort el illamående.

    Upplevde ni något liknande i början av eran tvilling graviditet?

  • Svar på tråden ni som fått en innan var det annorlunda med tvillingarna.
  • löpartjejen

    Märkte inte av det så tidigt men byxorna kändes trängre tidigare än annars och illamående varade längre än vid mina två andra graviditeter. Men inget jag tänkte på då vi inte har tvillingar i släkten. Fick veta vid ultraljud i vecka 16.

  • nokla

    Alla mina graviditeter har varit olika, med tvillingarna började magen växa tidigare, mådde mer illa och var framförallt mycket, mycket tröttare.

  • TyckOmMig

    Man blir större fortare av att vänta tvillingar mår mer illa och är betydligt tröttare så är det och graviditeten i sig blir tyngre men man klarar det!

    Jag väntar mitt tredje tvillingpar har vanliga graviditeter att jämföra med också!

  • MG13

    Mådde hur bra som helst när jag väntade mina tvillingar. Inget illamående alls. Fick problem med karpaltunnlarna och mycket vatten i kroppen men det var inte förrän i slutet.

    Det som var jobbigt var att jag inte sov någonting så när tvillingarna kom fick jag äntligen sova <3

Svar på tråden ni som fått en innan var det annorlunda med tvillingarna.