• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 29 Mar 03:23
    39338 visningar
    8 svar
    8
    39338

    iZ* THE SPECTACU har dragit pengar från mitt konto

    Någon har dragit 60 kronor från mitt konto, det står att det är iZ* SPECTACU, jag har i gen aning om vilka de är och jag använde inte kortet den dagen det drogs. Själva summan kan jag leva utan, men jag är orolig att det försvinner mer pengar. Vet någon vad det är för företag? Har någon varit varit med om samma? Mina kontouppgifter blev stulna i december då kom tjuvarna åt några hundra innan jag spärrade kortet. Så Hag är lite nervös.

  • Svar på tråden iZ* THE SPECTACU har dragit pengar från mitt konto
  • Äldre 29 Mar 07:59
    #1

    Du har inte handlat något på ebay?

  • Äldre 29 Mar 08:01
    #2

    Det är inte säkert att pengarna dras från kontot samma dag som det används. Det kan ta någon/några dagar innan beloppet syns. Annars står det reserverat belopp.

  • Äldre 29 Mar 08:45
    #3

    Är du orolig att det dras mer pengar, så får du ringa till babken och be dem spärra kortet.

  • Äldre 29 Mar 14:34
    #4

    iZ står vad jag vet för iZettle, en kortbetalningstjänst. De drar aldrig nåt från kontot automatiskt utan är en betalväxel för kortbetalning. Du har gjort ett kortköp. Ibland stämmer inte transaktionsdstum på kontoutdraget. Därför ska man spara kvitto tills man stämt av sina köp.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 22:09
    #5

    Tack för era svar. Det stämmer att jag gjort ett köp på en iZettle apparat på just 60 kronor. Så det måste vara det köpet. Men det var två veckor sedan och det har inte stått att beloppet har varit reserverat, det var därför jag inte tänkte på det. Skumt att det tog sådan tid för dem att dra pengarna.

  • Äldre 30 Mar 08:46
    #6
    Anonym (Orolig) skrev 2015-03-29 22:09:25 följande:

    Tack för era svar. Det stämmer att jag gjort ett köp på en iZettle apparat på just 60 kronor. Så det måste vara det köpet. Men det var två veckor sedan och det har inte stått att beloppet har varit reserverat, det var därför jag inte tänkte på det. Skumt att det tog sådan tid för dem att dra pengarna.


    Bra. Då slipper du vara orolig nu iallafall.
  • Äldre 21 Sep 15:24
    #7

    Hej jag också blivit i samma situation, en gång var 39 kr andra gången var 40 och jag vet ingenting och jag är också orolig men jag spärrat mitt kort, jag har inte tappat mitt kort eller något

  • Äldre 16 Oct 21:44
    #8

    Från mig också. Vad är detta frågan om?

Svar på tråden iZ* THE SPECTACU har dragit pengar från mitt konto