• Anonym (Confused)

    Invecklat,

    Känner att jag måste få skriva av mig och kanske få goda råd på vägen,

    Är sambo sen november å jag har en dotter dock inte min sambos, situationen är invecklad, dels så tjaffsar vi en del å han pratar mkt me sin mamma om de här istället för med mig, hon å jag har haft god kontakt osv men nu är jag boven i förhållandet hon ser bara att jag gör fel mm å inte han, trots att både han å jag har sagt att han också startar bråk å gör fel i förhållandet, hon har även uppmanat han att lämna oss för hans eget bästa, men de vill han inte,

    Han å jag har de någorlunda bra nu förutom att de är jag som känner mig tom och värdelös, han jobbar mkt å när han kmr hem å går in i sovrummet så börjar han oftast spela, han kan säga hej å pussa mig men sen blir de spel å jag känner mig som luft,????

    Han säger att jag har begränsat han mm sen vi blev tsm men de har jag gjort omedvetet, kan även tillägga att jag har lämnat alla mina vänner när jag flyttade hit, så känner ingen.

    Han vill ha fria tyglar, de har han fått vilket har resulterat i att han varit borta 2 helger på raken dock 1 kväll per gång men nästa helg ska han bort igen å de va detta han sa INTE skulle hända,

    Men just de me att när han kmr hem på natten så börjar han spela ist för att lägga tid på mig, känner mig som sagt som luft,

    Vi fick ett MA i januari (oplanerat) å har haft en mens där efter men nu är den sen 2 dagar och han säger att han vill ha barn men inte nu, dels så har jag pluggat klart min utbildning å har inget jobb sen att de är bråk mellan mig å hans mamma som är duktig å lägga all skuld på mig,

    Han säger att de bästa är kanske att göra abort men jag vill inte de så har ärligt talat inte sagt ngt om min mens, just för att jag inte vill starta nån onödig fight å sen bli ledsen över att han kanske inte vill behålla de just nu,

    Som sagt invecklat, kluven, tom, borttappad, jaa så känns de????

  • Svar på tråden Invecklat,
  • alexias mamma

    Men alltså, hur kan du vilja skaffa ett till barn nu? Du säger att det inte är bra mellan dig och din sambo då han behandlar dig som luft. VAD är det som får dig att tro att det blir bra om ni skaffar ett barn tillsammans? Vill du bli ensamstående med 2 barn med 2 olika pappor? Sanslöst...? Kliar mig i huvudet...

  • fluu

    Mitt råd: Spring åt motsatt håll och det kvickt! Du verkar bo i en väldigt förpestad miljö och med en riktig skitstövel, det är ingen bra plats för ett barn.
    Han(och hans mamma till på köpet) har isolerat dig och får dig dessutom att känna skuld för ingenting. Han lär bli en kass pappa om han inte ens klarar av att vara sambo, han kommer inte ändra sig och du får göra allt för både honom och barnet, i bästa fall så kommer han inte börja kontrollera dig mer, men den risken känns liten.
    Som sagt, spring! Du förtjänar så mycket bättre!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sextiotalist

    Och du är tillsammans med honom för att?

    Vad är det med dessa flickor som väljer att leva ihop med män som inte respekterar dom

    Är det så farligt att bo själv.

    Ni har inte ens varit sambos i ett halvår och har rejäla problem dessutom har du blandat in ditt barn i det hela och som grädde på moset vill du ha barn med eländet

    Var finns din självrespekt någonstans?

  • Anonym (Confused)

    Som sagt alla våra tjaffs mm började när han slutade prata me mig om våra problem, de har blivit bättre å vi har lösningar på våra problem, å de me luft är oftast när han kommer in på kvällen annars är han väldigt kärleksfull de dagar han är hemma, kanske inte jämt me de är väl ingen,

    Båda vill ha barn men han inte nu å jag vet att lägger vi bara tid på varandra när min dotter har somnat å att vi kan prata mm så löser sig de mesta,

    Jag har vart ensamstående me min dotter i 3 år och många skulle kalla de kaos vilket de kan va många ggr men man får ge så mkt å bara lägga fokus på barnen, så att va ensamstående för mig är helt normalt

  • alexias mamma
    Anonym (Confused) skrev 2015-03-29 10:20:06 följande:

    Som sagt alla våra tjaffs mm började när han slutade prata me mig om våra problem, de har blivit bättre å vi har lösningar på våra problem, å de me luft är oftast när han kommer in på kvällen annars är han väldigt kärleksfull de dagar han är hemma, kanske inte jämt me de är väl ingen,

    Båda vill ha barn men han inte nu å jag vet att lägger vi bara tid på varandra när min dotter har somnat å att vi kan prata mm så löser sig de mesta,

    Jag har vart ensamstående me min dotter i 3 år och många skulle kalla de kaos vilket de kan va många ggr men man får ge så mkt å bara lägga fokus på barnen, så att va ensamstående för mig är helt normalt


    Ja men dåså, du verkar ju nöjd alltså? Så varför starta en tråd?
  • Anonym (Confused)

    Ni har helt fel uppfattning om han, när han är hemma så är han hur bra som helst, och jag älskar han otroligt mkt, å jag vet även att de är superbra emellanåt och att de är båda som gör fel å inte bara han, att ni lägger allt på han nu är för att ni inte vet allt å de klandrar jag mig själv för eftersom jag bara skrev problemet

  • sextiotalist
    Anonym (Confused) skrev 2015-03-29 10:20:06 följande:

    Som sagt alla våra tjaffs mm började när han slutade prata me mig om våra problem, de har blivit bättre å vi har lösningar på våra problem, å de me luft är oftast när han kommer in på kvällen annars är han väldigt kärleksfull de dagar han är hemma, kanske inte jämt me de är väl ingen,

    Båda vill ha barn men han inte nu å jag vet att lägger vi bara tid på varandra när min dotter har somnat å att vi kan prata mm så löser sig de mesta,

    Jag har vart ensamstående me min dotter i 3 år och många skulle kalla de kaos vilket de kan va många ggr men man får ge så mkt å bara lägga fokus på barnen, så att va ensamstående för mig är helt normalt


    Mer normalt än att leva i en dysfunktionellt förhållande

    Ert förhållande är varken sunt eller normalt. Din dotter kommer inte tacka dig om du lever ihop med ett svin till man.

    Du har ett ansvar över vilka personer du väljer att släppa in i ditt och din dotters liv.
  • Anonym (Confused)

    Sextiotalist

    Som sagt så är de bara problemet jag bara beskrev å han är inge svin

  • fluu

    En normal vuxen behandlar inte sin partner som luft, aldrig någonsin. En normal vuxen väljer inte heller spel över sin familj. Du klandrar dig själv för allt, det är inte rätt ts!  Han har redan isolerat dig och börjar göra dig beroende av honom, rädda dig och barnet i tid.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sextiotalist
    Anonym (Confused) skrev 2015-03-29 10:26:36 följande:

    Sextiotalist

    Som sagt så är de bara problemet jag bara beskrev å han är inge svin


    I ett bra förhållande så har man inga sådana kriser innan ett halvår har gått.
  • Anonym (Confused)

    Nää de ska man inte göra men detta me hans mamma har nyligen hänt å han får vara rn förmedlare emellan å ja förstår väl om de är jobbigt för han också,

    Är de bara rn utväg ni ser? Förut så vräkte han kärlek över mig när han kom hem men i samma veva som allt me hans mamma så tog han avstånd, han är hur go som helst mot min dotter, är som att de är hans egna många ggr,

    Men nää man ska alltid prioritera familjen, men hade hoppats på råd å förslag på hur man kan göra mm inte förslag på att dra för de vill ingen av oss,

  • fluu
    Anonym (Confused) skrev 2015-03-29 10:39:08 följande:
    Nää de ska man inte göra men detta me hans mamma har nyligen hänt å han får vara rn förmedlare emellan å ja förstår väl om de är jobbigt för han också,

    Är de bara rn utväg ni ser? Förut så vräkte han kärlek över mig när han kom hem men i samma veva som allt me hans mamma så tog han avstånd, han är hur go som helst mot min dotter, är som att de är hans egna många ggr,

    Men nää man ska alltid prioritera familjen, men hade hoppats på råd å förslag på hur man kan göra mm inte förslag på att dra för de vill ingen av oss,
    Han kan alltså inte förhålla sig någorlunda neutral i din och hans mammas tvist och väljer mammans sida. Mitt råd är som sagt spring, för jag utgår från att du gjort det enklaste och redan pratat med honom och ändå beter han sig såhär.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Confused)

    Han försöker hålla sig neutral å vill ju att vi ska lösa detta för han vill ju va me oss,

    Han har försvarat oss många ggr mot sin mamma,

  • sextiotalist

    Steg 1: Blanda inte in föräldrar i era relationsproblem som ni kan lösa själva 
    Steg 2: Håll föräldrarna på distans
    Steg 3: Bli ett vi inför föräldrarna, mycket klart och tydligt VI, visa ingen spricka i fasaden alls-

Svar på tråden Invecklat,