• Anonym (TS)
    Äldre 29 Mar 14:12
    1318 visningar
    18 svar
    18
    1318

    vill festa och sånt, han vill inte, em har fel?

    Hej, jag och min kille har varit ihop i 4 år, vi är båda 20. vi bor långt ifrån varandra och kan bara träffas på helgerna.
    Jag går ett extra år i gymnasiet, och nu har jag lärt känna några som jag tycker om att va med, och jag har börjat festa med dom. 
    Jag tycker att det är kul och känner att jag vill festa och umgås med dom tills jag slutar gymnasiet, lixom passa på för annars kommer jag ångra mig att jag aldrig gjorde det.
    Min kille däremot vill inte festa längre, han säger att han växt ifrån det där.
    Men det har inte jag, jag känner att jag måste få göra det nu. typ varannan helg
    Han blir arg och säger att han trodde att jag också växt ifrån det där och sånt, att jag borde prioritera honom och sånt.
    Men jag vill verkligen passa på nu
    Vem tänker fel här?
    Förlåt för konstig text, men hoppas ni kan komma med råd

  • Svar på tråden vill festa och sånt, han vill inte, em har fel?
  • Äldre 29 Mar 14:18
    #1

    Ingen har väl direkt fel, ni båda har rätt till era känslor och båda måste avgöra vad som är rätt för dem. Vill du festa så ska du göra det. Mitt råd till unga är att passa på att vara självisk och att satsa på sig själv. Det är utvecklande. Varför skulle han inte kunna leva med att du festar? Han behöver ju inte göra det själv.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Hm)
    Äldre 29 Mar 14:27
    #2

    Ingen av er har fel, ni har olika behov. Antingen kommer ni överens om något som funkar för er bägge, eller så gör ni slut.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 14:33
    #3
    Anonym (Hm) skrev 2015-03-29 14:27:48 följande:

    Ingen av er har fel, ni har olika behov. Antingen kommer ni överens om något som funkar för er bägge, eller så gör ni slut.


    Göra slut kommer inte på frågan, båda vi älskar varandra och skulle inte kunna göra slut
  • Anonym (Hm)
    Äldre 29 Mar 15:42
    #4
    Anonym (TS) skrev 2015-03-29 14:33:35 följande:
    Göra slut kommer inte på frågan, båda vi älskar varandra och skulle inte kunna göra slut
    Då får ni helt enkelt avgöra en kompromiss som funkar för båda. Ingen av er har fel, men bara du kan veta vad som är viktigast för dig, och bara han kan veta vad som är viktigast för honom.
  • Anonym (Ungdo­mlig "tant)
    Äldre 29 Mar 18:10
    #5

    När jag var 20 år så festade jag mycket, var ute flera dagar i veckan. Jag valde fest och kompisar före ett förhållande. Har förlorat många killar på grund av det, tyvärr. Ni måste hitta en lösning som fungerar för er båda, och om ni inte gör det så gör slut. 

  • Anonym (jag)
    Äldre 29 Mar 18:20
    #6

    Jag hade också distansförhållande i den åldern. Jag gillade fester mer än min pojkvän. Jag kom till honom varje fredag och antingen var vi ihop hela helgen eller så festade jag på lördagen jag medan han var hemma och pysslade med sitt. Sen kom jag hem till honom efter krogen. Ser inte problemet med att båda gör som de vill?!

  • Anonym (jag)
    Äldre 29 Mar 18:21
    #7

    Ska tillägga då att min pojkvän bodde i min hemstad (jag flyttat för studier) så jag hade många vänner kvar.

  • sextio­talist
    Äldre 29 Mar 18:26
    #8

    Vuxit ifrån, låter som han blivit en gammal gubbe. Håller med fluu, man ska vara självisk och ha det roligt när man är ung. Min roligaste tid var mellan 20 och 30

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 18:28
    #9
    sextiotalist skrev 2015-03-29 18:26:25 följande:

    Vuxit ifrån, låter som han blivit en gammal gubbe. Håller med fluu, man ska vara självisk och ha det roligt när man är ung. Min roligaste tid var mellan 20 och 30


    Nej men asså han gillar ju att gå ut och ta nån öl

    Men jag vill mer dricka mig full, det vill absolut inte han, och han vill inte att jag gör det heller
  • Äldre 29 Mar 18:38
    #10

    Festa på du Du är bara 20 ,tro sjutton du ska ha kul, tids nog lär du sitta i soffan och fredagsmysa framför TV:n ;)

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 19:33
    #11
    taquine skrev 2015-03-29 18:38:58 följande:

    Festa på du Du är bara 20 ,tro sjutton du ska ha kul, tids nog lär du sitta i soffan och fredagsmysa framför TV:n ;)


    Ja, jag vill ju inte ångra mig

    Men såfort jag tar upp att jag vill ut och festa nån helg så blir han bara arg
  • Äldre 30 Mar 09:32
    #12
    Anonym (TS) skrev 2015-03-29 18:28:10 följande:
    Nej men asså han gillar ju att gå ut och ta nån öl
    Men jag vill mer dricka mig full, det vill absolut inte han, och han vill inte att jag gör det heller
    Varför vill han inte att du dricker dig full? Det drabbar ju inte honom, låter kontrollerande. Här hade vi det för några år sedan lite som ni har det nu. Sambon festade och drack sig full ibland medan jag inte ville och inte dricker en droppe alkohol själv. Så då roade vi oss helt enkelt på varsitt håll när han ville festa. Jag ville inte vara i närheten av fulla människor, men hans festande påverkade ju inte mig så varför skulle jag ha något emot det.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 30 Mar 09:38
    #13

    Kanske upplever han att du har alkoholproblem och därför blir han arg. Eller så upplever han kanske att du blir pinsam och jobbig när du blir full och blir arg för det.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:41
    #14
    SupersurasunkSara skrev 2015-03-30 09:38:30 följande:

    Kanske upplever han att du har alkoholproblem och därför blir han arg. Eller så upplever han kanske att du blir pinsam och jobbig när du blir full och blir arg för det.


    Har inte alkoholproblem. Blrjade festa för 2 månader den och bara gjort det 4-gånger
  • Äldre 30 Mar 09:43
    #15
    Anonym (TS) skrev 2015-03-30 09:41:37 följande:
    Har inte alkoholproblem. Blrjade festa för 2 månader den och bara gjort det 4-gånger
    Ok, men han kanske upplever det så eller är rädd att du ska få det? Hur blir du när du blir full? Blir du salongsberusad eller blir du pruttfull och pinsam? Eller blir du tom redlös?
  • Äldre 30 Mar 09:44
    #16

    Menar inte att han har rätt oavsett hur du blir som full, men det kanske är en förklaring till hans ilska. Han kanske är orolig för dig, eller orolig för ert förhållande, att du inte tar lika allvarligt på det som han.

    Men du ska göra som du själv mår bäst av, ingen av er har som sagt rätt eller fel, men ni båda har rätt till era respektive känslor.

  • Äldre 30 Mar 09:56
    #17

    Får dåliga vibbar av att han blir sur när du tar upp att du vill festa. Låter kontrollerande. Och helt ärligt, jösses vilken tråkmåns. ni är 20, tro Fan att du vill festa!


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Äldre 30 Mar 09:57
    #18
    MaryM skrev 2015-03-30 09:56:34 följande:
    Får dåliga vibbar av att han blir sur när du tar upp att du vill festa. Låter kontrollerande.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden vill festa och sånt, han vill inte, em har fel?