• Äldre 29 Mar 14:13
    578 visningar
    1 svar
    1
    578

    När ett barn far illa...

    Hej

    Har en undran som jag grubblar på jämt. Jag har sedan ett år tillbaka inte haft en bra kontakt med mina föräldrar... De har misshandlat mig, både fysiskt och psykiskt (det har de gjort med alla barnen, vissa mer psykiskt än fysiskt)... Nu är det så att mina två små syskon jag är orolig för, speciellt min lillasyster som har en lindrig förståndshandikapp. Jag har bråkat med mina föräldrar i mars (ett rejält bråk blev det), och det pga pappa har "adopterat" en vuxen man från Indonesien (som han mött via FB)...

    Jag har en storasyster som är också lite förståndshandikappad som bor nära mig (våra föräldrar bor i annan stad). Och våra lillasyster har alltid fått komma till henne när det är helg och lov. Sedan det stora bråket om den där "adopterade" killen (som jag tycker är skum)... Så har våra föräldrar förbjudit lillasyster från att komma till oss. Hon har ringt ett par gånger till storasyster mitt på natten och berättat att hon är ledsen och saknar henne, men att mamma säger att hon inte får komma hit till oss. Mamma har även sagt till henne att hon ska glömma oss och "leka" med den "adopterade" killen...

    Min lillasyster finner en trygghet hos min storasyster då de är lika.

    Det är massor av kränkningar som föräldrarna har utstått oss för, de vill helt enkelt fördumma alla sina barn. Min bror bor hos föräldrarna men han bryr sig inte om andra än sig själv.

    Jag blir så himla ledsen när jag får höra att lillsyrran är ledsen hemma... Men att föräldrarna inte gör nåntingt det... Jag undrar hur jag ska gå vidare? Egentligen så önskar jag att jag kunde få vårdnaden om henne...

  • Svar på tråden När ett barn far illa...
  • Äldre 29 Mar 17:01
    #1

    Om du misstänker att barn far illa ringer du socialtjänsten såklart!

Svar på tråden När ett barn far illa...