• Rosenknoppen

    Sambo och jag TOTALT olika inredningssmak

    Som rubriken lyder.... Vi har bott ihop i 4 år och har för ett år sedan köpt vårt eget som vi långsamt inreder. Problemet är bara att vi har helt totalt olika inredningssmak. Jag gillar ombonat och han gillar kalt. Han gillar raka linjer, jag gillar mjuka. Och så fortsätter det... Kan ju samtidigt säga att jag bryr mig betydligt mer om inredning än vad han gör, men vill ju ändå att han ska känna att det är fint. 

    Något med erfarenhet från liknande situation? 

  • Svar på tråden Sambo och jag TOTALT olika inredningssmak
  • SupersurasunkSara

    Ja. Men han säger ändå att jag får göra som jag vill med några undantag.

    Ett tips är att ni gör varsin moodboard, bara klippa och klistra in bilder på ett ark, antingen i paint eller på fysiskt papper och ge varandra så får ni mer kläm på om ni verkligen är så olika som ni tror.

    Du kan stryka det du absolut inte kan tänka dig och han stryker det han absolut inte kan tänka sig av ditt.

    Ni kan ha som 'regel' att minst 3 saker måste man ha kvar.

    Att ha färgprover är också en bra idé, då kan ni ta ut två färger var som ni gillar och kan tänka er per rum och se om det går att kombinera. Kolla på 'Det knackar' via nätet, Mija gör så med de hon ska inreda till.

    Ska ni köpa soffa tex, ja då tittar ni på soffbilder och väljer minst en var som ni kan tänka er och kanske tar ni faktiskt någon soffa lika

Svar på tråden Sambo och jag TOTALT olika inredningssmak