• kallemaja

    Moderkaka framvägg ?

    Jo jag undrar om ni som haft moderkakan i framvägg haft det alla graviditeter? Eller kan det vara olika? Tänkte mest om den alltid lägger sig fram om man en gång haft den fram?

  • Svar på tråden Moderkaka framvägg ?
  • fesun

    Första graviditeten hade jag den i bakvägg, andra och nu tredje var/är den i fram :)

  • Jhalie

    Jag hade mina första två graviditeter moderkakan bak och nu de två sista har jag haft den i framvägg. Så det varierar verkar det som!

  • viseversa

    Barn nr 1. Moderkakan i framvägg

    Barn nr 2. Moderkakan i bakvägg

    Barn nr 3. Moderkakan i bakvägg

    Barn nr 4. Moderkakan i framvägg

  • kallemaja

    Tack för svar- så det kan alltså variera ...visste inte om den alltid la sig på samma ställe. Finns det fler som haft moderkaka i framvägg?

  • Lejonet83

    Hej, alla ni som har/el tidigare haft moderkaka i framvägg, när började ni känna tydliga fosterrörelser? Jag är förstföderska och har moderkakan i framvägg. Är nu i mellan v 20-21 men har förstått på läkare att det inte är ovanligt att inte känna ngt än.

  • kallemaja

    V.23 kände jag första sparkarna med moderkakan fram..så du behöver nog inte oroa dig..


    Lejonet83 skrev 2015-03-30 12:57:27 följande:

    Hej, alla ni som har/el tidigare haft moderkaka i framvägg, när började ni känna tydliga fosterrörelser? Jag är förstföderska och har moderkakan i framvägg. Är nu i mellan v 20-21 men har förstått på läkare att det inte är ovanligt att inte känna ngt än.


  • Jhalie

    Förra gången jag hade moderkakan i framvägg kände jag sparkar sent. Minns inte exakt men tror det var runt v 23-24 nånstans.

    Den här gången kände jag sparkar v 19-20.

    Med moderkakan i bakväg kände jag första grav, v 18 och andra v 14 så stor skillnad att ha den fram.

  • Lejonet83

    Tack alla för svar! Inte så orolig eftersom läkare/bm sagt att det är helt i sin ordning.. Var mest nyfiken på ungefär hur länge jag måste vänta!

Svar på tråden Moderkaka framvägg ?