• Anonym (?????)

    Är jag ego?

    Är jag egoistisk om jag inte mår bra i mitt förhållande och vill lämna det nu när jag snart är i v.21? Jag har alltid stått för all ansvar här hemma och har fått be om hjälp men nu när vi ska tre och jag är väldigt trött hela tiden vill jag gärna ha mer hjälp men ju mer ja tjatar, ju mer bråkar vi.

    Det är precis som att jag redan en bebis som ja måste se efter. Nu när ja har sagt att jag inte orkar mer och mår dåligt och vill lämna detta så vill han göra allt. Har hört det innan av han och de är bra ett tag men sen blir han bekväm igen och då är vi tillbaka på ruta ett. Ja känner att ja snart brister. Är det fel av mig att lämna detta?

  • Svar på tråden Är jag ego?
  • Anonym (Rutan)

    men varför valde du att bli gravid med honom till att börja med då? Kanske du borde ha lämnat tidigare?

    Men mår du inte bra, ska du inte vara kvar. Det handlar inte om att vara ego. Speciellt inte när han har fått flera chanser.

  • Grus grus

    Sätt er ner och dela upp sysslorna. Då blir det inte att han är aktiv i tre veckor och sen fallerar. Vet han att han alltid har ansvar för disken och dammsugning tex, då kan han lättare ansvara för det. Jag är likadan. Det är mycket lättare för mig att ha exakta uppgifter, än att göra lite av allt. Jag har disk, tvätt och sängklädesbyte. Maken har matlagning, dammsugning och handlande. Varje torsdag städar vi tillsammans hemmet så att det är fint inför helgen. Det har blivit en bra rutin och inget bråk. Visst kan vi båda slarva ibland, men inget återkommande. Skulle det vara så att maken aldrig dammsög skulle vi istället se över våra sysslor och ändra nåt så att det passade båda.

    Testa! Om du ändå är på randen att lämna, kan det ju inte bli värre i alla fall.


    Mamma, kvinna, fru, förskollärare, genuspedagog
Svar på tråden Är jag ego?