• Anonym (K)
    Äldre 29 Mar 22:13
    1104 visningar
    13 svar
    13
    1104

    Det var ju något där? förstår inte.

    För snart ett år sedan började jag dejta en tjej. Världens vackraste kvinna. Jag kände att allt var på plats, utseende, våra personligheter matchade och vi skrattade åt samma saker.

    Vi kom så långt att vi höll om varann och gick hand i hand, MEN inte några kyssar. Jag har aldrig ångrat något så mycket som det. Att jag fegade ur och inte kysste henne. Hon vågade inte heller.

    Ingen tog det steget. Vilket ledde till att vi hamnade i någon form av mellan dejtande och vänner. Vi skildes åt, men hade kontakt varje dag flera timmar.

    Hon träffar nån ny att dejta, jag med. Men vi har lika mycket kontakt.

    Idag, ett år senare, har vi precis lika mycket kontakt. Vi pratar hela dagarna nästan, iallafall på sms. Det lustiga är att ingen av oss har nämnt något om att det inte blev något, eller vad det var vi hade. Jag VET att hon kände något för mig. Och jag för henne.

    Det tokiga är bara att hon är i ett förhållande. För några veckor sen åkte jag dit. Sov där hela helgen.

    Jag förstår inte. Har fått höra av en bekant att hon pratar om mig väldigt mycket och ofta. Om minnen och upplevelser. Vilket hennes nya inte tycker är jättekul.

    Men trots att vi pratar om allt bortsett vårat dejtande så finns det en till sak hon aldrig nånsin pratar om, hennes nya. Jag menar inte ens nämner namnet nästa. Detta finner jag konstigt för om vi bara gått över till nära vänner. Då borde väl detta vara ett samtalsämne. Inte lämna ut den nya men hon borde vara lycklig och vilja prata om sin kärlek?

    Dilemmat, det sjuka i detta är att vi inte pratat om det? Det är helt galet. Ingen vågade ta första steget och nu är det såhär. Jag skulle aldrig någonsin vara respektlös och försöka förstöra mellan henne och hennes nya. Men jag känner så starkt att det är något ouppklarat. Kanske är det bara mitt hopp som spökar? Men är det inte lustigt detta? Det är som om det aldrig hänt.

    Eftersom jag nu absolut inte vill vara respektlös mot någon så kommer jag självklart inte fråga heller.

    Behövde ventilera detta. Om någon orkar läsa och lämna en kommentar/ dra ner mig på jorden, vad som så är det välkommet.

  • Svar på tråden Det var ju något där? förstår inte.
  • Anonym (fråga­)
    Äldre 30 Mar 01:09
    #1

    Kan du inte bara fråga henne, vad hon tror om varför det inte blev någonting mellan henne och dig? Jag tycker inte att det är respektlöst. 

  • Äldre 30 Mar 05:55
    #2

    Fråga du kanske får ett glädjande besked som förändrar hela ditt liv?

  • Anonym (snyft­)
    Äldre 30 Mar 06:10
    #3

    Låter otroligt sorgligt. Tycker du ska säga som det är att du undrar över detta. Och att du inte vill göra henne obekväm eller nåt. Du kan tom säga att i början hade du andra känslor för henne men att det har ändrats nu...du är bara nyfiken om hon kände likadant för dej på den tiden.

  • Anonym (Ta chanse­n)
    Äldre 30 Mar 06:38
    #4

    Om du fortfarande älskar henne så säg det... Sen är bollen hennes. Vore väl otroligt tråkigt och sorgligt om ni vill vara tillsammans men aldrig vågade säga något. Ta chansen!

  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:13
    #5
    Anonym (fråga) skrev 2015-03-30 01:09:18 följande:

    Kan du inte bara fråga henne, vad hon tror om varför det inte blev någonting mellan henne och dig? Jag tycker inte att det är respektlöst. 


    telly skrev 2015-03-30 05:55:15 följande:

    Fråga du kanske får ett glädjande besked som förändrar hela ditt liv?


    Ja. Egentligen vill jag ju det. Bara rädd att det kommer fram till den nya och att det blir några problem. Men kanske jag borde göra det? I mitt huvud är det bara No, men med lite input från er kanske jag vågar.
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:14
    #6
    Anonym (snyft) skrev 2015-03-30 06:10:10 följande:

    Låter otroligt sorgligt. Tycker du ska säga som det är att du undrar över detta. Och att du inte vill göra henne obekväm eller nåt. Du kan tom säga att i början hade du andra känslor för henne men att det har ändrats nu...du är bara nyfiken om hon kände likadant för dej på den tiden.


    Ja det är sorgligt. Jag tycker detsamma. Jag kan ju faktiskt fråga så. Det är lite som att jag går runt med en tomhet i kroppen. Något fattas. Kanske hon?
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:17
    #7
    Anonym (Ta chansen) skrev 2015-03-30 06:38:03 följande:

    Om du fortfarande älskar henne så säg det... Sen är bollen hennes. Vore väl otroligt tråkigt och sorgligt om ni vill vara tillsammans men aldrig vågade säga något. Ta chansen!


    Här blir man ju avståndstagande för att man ' tar för givet' att man gått vidare när man startar ett nytt förhållande. Men jag vet ju att det inte alltid är så.

    Jag skulle så gärna vilja säga detta till henne. Är dock rädd att vår vänskap blir förstörd om hon är helt känslolös eller tycker det låter Helknäppt.

    Dock säger min magkänsla att det inte är fallet.
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:23
    #8

    Man analyserar ju henne fortfarande. Vad hon säger och hur hon är. Varför gör man det? Hoppas väl på något vis..

  • Äldre 30 Mar 09:26
    #9

    Hoppas kan du ju göra men du kommer inte att få veta om du inte frågar

    Tänk så här, om 5 år, hur vill du leva då? Ensam eller med näst bästa kvinnan? För så kan det bli, att du väljer någon för att du inte fick den du ville ha.

    Så länge du inte frågar lever du i ett slags limbo, du kommer inte vidare med ditt liv.

  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:49
    #10
    SupersurasunkSara skrev 2015-03-30 09:26:47 följande:

    Hoppas kan du ju göra men du kommer inte att få veta om du inte frågar

    Tänk så här, om 5 år, hur vill du leva då? Ensam eller med näst bästa kvinnan? För så kan det bli, att du väljer någon för att du inte fick den du ville ha.

    Så länge du inte frågar lever du i ett slags limbo, du kommer inte vidare med ditt liv.


    Jag vill leva med den bästa. I mina ögon kommer ingen att slå henne. Hon är en jag alltid kommer minnas. Jag vill vänta på henne. Så känns det. Att jag vill vara nära utifall. Men så kan man ju inte leva, eller? Då är det ju bättre att säga något. Men det känns ju otroligt nervöst. Kan ju gå käpprätt åt pipen.

    Och vill tillägga att jag inte har något förhållande längre.

    Mycket tacksam över alla tankar och råd jag får här ska ni veta!
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 09:51
    #11

    Vi kanske hamnade i det som kallas friendzone? Aldrig förstått helt vad det innebär men kan tänka mig det.

  • Äldre 30 Mar 09:57
    #12
    Anonym (K) skrev 2015-03-30 09:49:33 följande:
    Jag vill leva med den bästa. I mina ögon kommer ingen att slå henne. Hon är en jag alltid kommer minnas. Jag vill vänta på henne. Så känns det. Att jag vill vara nära utifall. Men så kan man ju inte leva, eller? Då är det ju bättre att säga något. Men det känns ju otroligt nervöst. Kan ju gå käpprätt åt pipen.

    Och vill tillägga att jag inte har något förhållande längre.

    Mycket tacksam över alla tankar och råd jag får här ska ni veta!
    För mig vore inte det ett bra liv. Hellre veta och sen gå vidare oavsett svar än att slösa bort mitt liv.
    Men alla måste bestämma för sig själv hur de vill ha det.

  • Anonym (K) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 10:01
    #13
    SupersurasunkSara skrev 2015-03-30 09:57:58 följande:

    För mig vore inte det ett bra liv. Hellre veta och sen gå vidare oavsett svar än att slösa bort mitt liv.

    Men alla måste bestämma för sig själv hur de vill ha det.


    Absolut. Det har du helt rätt i, detta handlar bara om min feghet. Verkligen. Men jag vill ju mer än något veta.
Svar på tråden Det var ju något där? förstår inte.